itv streamen naar tablet.

  • 15 July 2021
  • 24 reacties
  • 187 keer bekeken

Kan geen of bijna geen tv zien  via itv app . Blijft maar draaien. En het is niet alleen nu. Maar al weer veel langer het geval. Mensen die ziggo gebruiken hebben nergens last van. KPN weer inde problemen??

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Reino ydema, bedankt voor je signaal! Er zijn op dit moment geen problemen bekend met online TV kijken (via de website of de KPN iTV app), dus we moeten uitzoeken waardoor het komt dat jij bijna geen TV kunt kijken. Ik heb in de eerste instantie de volgende vragen:

  1. Kun je aangeven waar het precies mis gaat? Lukt het bijvoorbeeld wel om in de app in te loggen of TV te kijken via de link https://tv.kpn.com/?
  2. Van welk apparaat maak je gebruik? Model en welk besturingssysteem?
  3. Welke versie van de KPN iTV app heb je geïnstalleerd? (Inloggen in de KPN iTV app → Profiel → Hulp & Ondersteuning → Over deze applicatie)
  4. Heb je de KPN iTV app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Ik lees je antwoorden graag! Vertel vooral wat je al zelf geprobeerd hebt. Zo voorkom je dat ik oplossingen of tips aandraag, terwijl jij al weet dat die niet het gewenste resultaat geven.

Reputatie 7

Ervaar je dit "op de.camping"?

Doe op de locatie waar je hier tegenaan loopt eens een speedtest via de Ookla speedtest app of via deze site.

Hoeveel Mbps meet je?

 

Inloggen geen probleem. 

Inloggen via samsung s10.

Versie kpn itv is. 2.13

Kpn itv verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. 

Router uit en weer ingeschakeld.  Ook van kanaal gewisseld. 

Ook van Asus 5g naar asus 2.4G en terug.

Speedtest download 43 mbs upload 92.1 mbs

Op dit moment weer redelijk goed.

Bij de mensen op de camping is ziggo geen probleem? ?

 

 

 

Reputatie 7

Dus inderdaad op de camping.

Wat dat betreft is de Ziggo app veel beter dan die van KPN.

Ziggo hanteert dynamic bitrates waarbij de beeldkwaliteit automatisch teruggeschroefd wordt als de Internet snelheid te laag wordt. KPN kent maar drie standen in de beeldkwaliteit en die moet je handmatig instellen.

Je kunt kijken of je de app wel kunt gebruiken als je de beeldkwaliteit op laag zet, maar zelfs dan verwacht is dat het bufferen niet zal ophouden.

Vreemd dat ik voorgaande jaren nooit problemen heb gehad, nu ineens wel.  Om over te stappen naar ziggo is een optie. Maar ik zou eerst de achterban raadplegen, wat het probleem  was/ is.

Wat mij nog tegenhoud is de hoeveelheid werk, wat hier achter weg komt.

Met name en vooral verandering van email adres.

Reputatie 7

Heb jij op de camping een eigen Internet aansluiting, je spreekt namelijk van een download snelheid van 43Mbps maar dat zal waarschijnlijk niet via de wifi van de camping zijn.

Kan je eens een screenshot plaatsen van zo'n speedtest?

 

Heb idd een vaste aansluiting met een eigen router.

Kom niet veel verder in dit verhaal!!

Waar blijft de reactie van kpn.??

Reputatie 7

Die snelheid is prima, daar ligt het dus niet aan.

Je zegt dat het versie 2.13 betreft, ik neem aan dat je versie 7.2.13 bedoelt.

Hoe is de Chromecast op jouw router aangesloten?

Welk type Chromecast gebruik je?

Reputatie 7
Badge +16

Het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Er zijn ook medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zorgen er in de eerste plaats voor dat gesprekken goed verlopen en dat de juiste informatie snel te vinden is. Als je snel en direct een antwoord op je vraag wenst, is dit medium minder geschikt voor je vraag. Je bent dan sneller geholpen door met ons te bellen of te chatten.

Nog een aantal vragen om het één en ander uit te sluiten: 

  • Op de 18e geef je aan dat het weer redelijk goed werkt: wat precies?
  • Lukt het om TV te kijken via de link https://tv.kpn.com/ ? 
  • Ik begrijp dat je dit probleem hebt op meerdere apparaten: dat is bij alle zenders zo of kun je wel TV kijken op NPO1, 2 of 3?
  • Je hebt dus een vaste aansluiting op de camping: lukt TV kijken via 3G of 4G wel of niet?
  • Heb je de router ook al eens gereset?
  • Log je in via je abonneenummer met pincode of via jouw MijnKPN ID? Maakt dat nog verschil?

Tot slot de vraag of jij je klantgegevens (volledige naam, postcode en huisnummer, klantnummer, contact telefoonnummer) kunt aanvullen in jouw Forum profiel?
Geef in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ datum en tijdstippen aan wanneer je geprobeerd hebt om TV te kijken. Ik controleer het één en ander en bij volledige antwoorden op mijn vragen, kan ik een melding maken voor een achterliggende afdeling.

Dag Shyrin, het is heel simpel.  KPN heeft niet genoeg capaciteit om, als het heel druk is op het internet met streamen van kpn itv. Dan valt de verbinding continue weg. Dat is het hele verhaal. En jou vragen doen er niet toe. Er verbetert niets.

Reputatie 7

Dag Shyrin, het is heel simpel.  KPN heeft niet genoeg capaciteit om, als het heel druk is op het internet met streamen van kpn itv. Dan valt de verbinding continue weg. Dat is het hele verhaal.

Dat is natuurlijk niet zo, ik kan uren gebruik maken van de iTV app zonder haperingen.

Heb je ook nog naar mijn vragen kunnen kijken?

Heb natuurlijk rond gevraagd op de camping, en het bleek bij alle campinggasten die gebruik maken van de itv app zo te zijn. Vreemd genoeg met voetballen alsook met de reportages over Peter R de Vries waren er problemen. Verder geen problemen meer gehad. Vreemd, jij kijkt dan zeker niet op deze momenten wjb?

Maar nergens om, bij ziggo deed zich dit probleem niet voor. Geen haperingen, niets. Raar hè.

Reputatie 7

Heb natuurlijk rond gevraagd op de camping, en het bleek bij alle campinggasten die gebruik maken van de itv app zo te zijn. Vreemd genoeg met voetballen alsook met de reportages over Peter R de Vries waren er problemen. Verder geen problemen meer gehad. Vreemd, jij kijkt dan zeker niet op deze momenten wjb?

Maar nergens om, bij ziggo deed zich dit probleem niet voor. Geen haperingen, niets. Raar hè.

Heb je ook nog naar mijn vragen kunnen kijken?

Je vragen gezien . Het is een Google chromecast, en aangesloten op mijn tv.

Reputatie 7

Je vragen gezien . Het is een Google chromecast, en aangesloten op mijn tv.

Maar mijn vragen waren:

Hoe is de Chromecast op jouw router aangesloten?

Welk type Chromecast gebruik je?

Wat denk je zelf, heb je toch een antwoord op je vraag gegeven? Chromecastvia wifi op mijn asus router. 

En simpel genoeg een gewone google chromecast. 

Reputatie 7

Chromecast 1, 2, 3 of Ultra?

Heb je wel eens met de WiFi Analyzer app (klik) de veldsterkte van jouw wifi gemeten op de exacte plek waar die Chromecast aangesloten is?

Hoeveel dBm meet je daar?

Ik meet 46 dBm

Reputatie 7
Badge +24

U heeft 1 router en alleen deze zend WiFi uit? Niet meer routers of WiFi punten? Gebruikt u geen Experiabox? 

Reputatie 7

Ik meet 46 dBm

Dat is een goede waarde. Ik neem aan dat je dit daadwerkelijk achter de TV gemeten hebt waar de Chromecast in de hdmi poort gestoken is want de veldsterkte kan daar heel anders zijn dan aan de voorzijde van de televisie, vooral bij 5GHz wifi. Meet ook altijd over iets langere tijd want de veldsterkte fluctueert altijd.

Ook ben ik nog altijd op zoek naar een antwoord op de vraag welk type Chromecast je hebt.

Dit is namelijk essentiele informatie bij het vaststellen of de verbinding o.b.v. 2.4GHz of 5GHz gemaakt wordt. Of weet je wellicht op welke band jouw Chromecast een verbinding maakt?

Type chromecast is gewoon het standaardtype die je bij de mediamarkt koopt. Staan verder geen gegevens op. Ook niet op het doosje.

Gebruik zowel het 5 als wel het 2.4 GHz netwerk.

Maar merk eigenlijk geen verschil.