Beantwoord

iTV timer of standby uitschakelen

• 25 september 2018
  • 12 reacties
  • 607 keer bekeken

Sinds kort heb ik iTV en ik vind het erg onhandig dat dat de decoder automatisch op standby gaat na max 8 uur, want ik gebruik een externe HDD om programma's op te nemen op basis van een timer functie. Ik had Digitenne en die decoder heeft en een timer functie en een standby die uitgeschakeld kan worden. Nu wordt ik bijna gedwongen om een duurder iTV pakket te nemen omdat de functionaliteit die ik gewend ben niet in het basis pakket zit. De reactie op soortgelijke vraag van 6 jr geleden snap ik , maar dat had inmiddels gemakkelijk opgelost kunnen worden door een timer te implementeren. Of zijn er andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen/ te omzeilen, die mij nu nog onbekend zijn. Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door wjb 9 december 2018, 20:06

Er is geen optie om bij Internet + TV Basis alleen het Opnemenpakket ertoe te voegen.
Die is er wel hoor, voor €4,99 kan je het opnemen pakket toevoegen aan een "Internet en TV Basis" abonnement.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Je kunt om op te nemen gewoon het opnemenpakket activeren. Dat kun je toevoegen aan je huidige pakket (TV basis).
  • Je kunt tot 200 uur opnemen. Overschrijd je dat dan worden je oudste niet beveiligde opnames gewist
  • HD opnemen is geen probleem
  • Er kunnen tot 6 opnamen TEGELIJK gemaakt worden
  • Je hebt 1 x opnemenpakket ongeacht aantal ontvangers
  • Het is ook toegankelijk via interactieve tv online (via app en browser)
  • Opnamen starten 5 min. voor de EPG tijd en stoppen 15 min. na de EPG eindtijd.
  • Opnames inplannen is vrijwel onbeperkt (gaat via de EPG)
  • Je opnamen worden maximaal 1 jaar bewaard (ook als deze beveiligd zijn)
  • Opnamen worden ook gemaakt als je stroom uitvalt
  • Weetje: in the cloud opnemen is 4 juli 2011 van start gegaan. In oktober 2014 zijn alle ontvangers, ook die met HDD, overgezet naar in the cloud opnemen.
  • En sedert half juni 2016 is ook het live geheugen op het netwerk.
  • En nog een tip: laat serie-opnamen in “geplande opnamen” staan ook al is de serie afgelopen. Ze blijven dan keurig op één regel (mapje) in de gemaakte opnamen staan! ?

De beperking is er om de streams te beperken. Hierdoor wordt het serverpark van kpn minder belast. Want minder streams die (eindeloos) aan staan betekent ook een lager stroomverbruik.

Ikzelf houd, nog steeds, 1 Digitenne-ontvanger aan voor gebruik i.c.m. de dvd/hdd-recorder. Ik neem er zelden nog mee op. Vind het via het opnemenpakket veel praktischer en dan is het ook HD. Zie dan ook het nut van de losse recorder niet zo erg.
Waarom heb jij je Digitennetuner eruit gedaan?
Hi Peter, De Digitenne ontvangers worden vervangen en ik had oa een insteekkaart die niet vervangen wordt. Ik had al eerder gedacht over te gaan, omdat de Digitenne ontvangst soms lastig is en iTV uiteindelijk toch betrouwbaarder lijkt en KPN ook al eens aangegeven had meer toekomst te zien in iTV. Nu kan ik redelijk kostenneutraal over van Digitenne naar iTV basis. Het opnemenpakket wat jij aanprijst is 10 euro extra per maand als ik het juist heb. Daardoor wordt iTV een stuk duurder wat niet mijn bedoeling was. Dus ik hoop dat er een andere escape is.
Reputatie 7
Euh, nee hoor. Het opnemenpakket is € 5 extra per maand.

Het duurdere abonnement (internet + tv) is 10 euro duurder omdat daar ook nog een 2de ontvanger in zit die je niet nodig hebt.
Internet + TV basis en dan opnemenpakket erbij activeren is dus € 5 minder duur dan "Internet + TV".

Zet je opnemen aan via Mijn Service > zenderpakketten. Dan kun je naar hartelust opnemen via KPN. Voor maar € 5 per maand extra dus; geen 10.

Internet + TV basis: € 51,50 (na de kortingsperiode)
Opnemenpakket: € 5
___________________________________________ +
Totaal per maand: € 56,50 (met vaste telefoon à € 1 € 57,50)
@Jplu
Ik heb het zelfde probleem als PeterG.
Maar PeterG heeft gelijk denk ik: Er is geen optie om bij Internet + TV Basis alleen het Opnemenpakket ertoe te voegen. Dus er moet Internet + TV (met 100MBit) gekozen worden om het Opnemenpakket ertoe te voegen en dat is idd 10 euro duurder!
Reputatie 7
Er is geen optie om bij Internet + TV Basis alleen het Opnemenpakket ertoe te voegen.
Die is er wel hoor, voor €4,99 kan je het opnemen pakket toevoegen aan een "Internet en TV Basis" abonnement.
Reputatie 7
Badge +18
Klopt wat wjb zegt:
Zie hier:

Hopelijk weet je zo genoeg @Jplu & @krabat42 😉
Dank u, maar bij mij is die optie gewoon niet te zien: 😂???

Reputatie 7
Dank u, maar bij mij is die optie gewoon niet te zien: 😂???

Maar het opnemen pakket staat toch op de tweede rij in het midden.
OK, heel bedankt! Ik heb der titel "Zenderpakketten" gezien maar niet dat het Opnemenpakket een zenderpakket is. Mischien niet de beste oplossing, maar nu zie ik het ook! 😉
Reputatie 7
OK, heel bedankt! Ik heb der titel "Zenderpakketten" gezien maar niet dat het Opnemenpakket een zenderpakket is. Mischien niet de beste oplossing, maar nu zie ik het ook! 😉
Je hebt mijns inziens volkomen gelijk dat het erg onlogisch is om het opnemenpakket tussen de zenderpakketten te plaatsen, maar soms zijn de wegen van KPN ondoorgrondelijk. 😉
Reputatie 7
Soms is men ziende blind. En zie je door het bos die ene boom inderdaad niet.

Veel plezier van/met je opgenomen programma's 😃

Reageer