Beantwoord

Itv van Ipad naar televisie

• 18 maart 2018
  • 13 reacties
  • 1519 keer bekeken

Omdat ik in het buitenland geen schotel wil gebruiken in mijn caravan heb ik een VPN verbinding genomen om zo ITV te kunnen kijken.
Dit werkt en mijn IPad geeft dit goed weer.
Nu dacht ik dat ik de IPad kon gebruiken en via de Apple connector deze via HDMI aan kon sluiten op mijn TV in de caravan en dus naar een groter scherm kon kijken.
Alle functies werken en ik krijg alle schermen van de iPad op mijn TV geprojecteerd.
Echter als ik de ITV App gebruik meldt de app: via deze app kunne geen kopieën gemaakt worden.

Betekent dit dat wat ik wil onmogelijk is? Of is er een foefje???
Alleen een computerscherm i.p.v. TV???

Ik hoor graag of jullie me wijzer kunnen maken.
m.vr.gr.
Harry
icon

Beste antwoord door Nadia 3 april 2018, 22:01

Ha 3sen, leuk dat je nog een reactie plaatst 🙂 Voor de zomervakantie gaan we wel halen! Vandaag is de vernieuwde iTV app geintroduceerd voor Android gebruikers, IOS (Apple) zal snel volgen. Nog heel even geduld.... Alvast even een warm lopertje:

Wat is er nieuw in de iTV app
Klaar voor onze grootste update tot nu toe? Vol trots presenteren wij een nieuwe look & feel en nieuwe functies:
  • Ieder programma streamen met Chromecast
  • 7 dagen terugkijken via de gids
  • Kijk overal in de EU, handig op vakantie!

Ook heel gaaf
Nog meer gemak met de nieuwste iTV spp
  • Laat je inspireren op de Startpagina
  • Gebruik de Tv-gids om te kijken wat er op tv is of om opnames in te plannen
  • Een mini tv-gids wanneer je tv kijkt in volledig scherm
  • Vind je opnames terug via Mijn Profiel

Ik hoor graag jouw ervaringen met de nieuwste app zodra het ook voor je iPad beschikbaar komt! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Helaas gaat dat niet lukken met de huidige iTV app op een iPad.
Er wordt echter gewerkt aan een nieuwe app die Chromecast gaat ondersteunen en daarmee zal het wel mogelijk worden om de uitzending op een televisie te bekijken.
Beste WJB, bedankt voor de snelle reactie!
Kijk je dan met die Chromecast app. ook via je IPad of laptop?
Is er bekend wanneer die nieuwe app er zal gaan komen?
bij voorbaat bedankt voor je aanvullende info.
groetjes,
Harry
Reputatie 7
Je cast dan de uitzending naar die Chromecast en dat betekent dat de Chromecast dan zelfstandig de uitzending gaat ophalen bij de iTV server van KPN. De Chromecast zal dus ook een wifi verbinding moeten hebben. De nieuwe app is ook in heel Europa te gebruiken (geen geoblocking) waardoor geen VPN meer benodigd is.
Heb je op de camping een wifi account voor één apparaat, dan kan je ook een travelroutertje gebruiken. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685#post578233
Kijk je via 4G, dan zal d telefoon ook als wifi hotspot moeten fungeren voor de Chromecast.

De nieuwe app wordt momenteel getest door 500 abonnees en ik denk dat het nog wel een tijdje zal duren alvorens de app beschikbaar gesteld zal worden.
Reputatie 7
Badge +13
Hey 3sen, welkom op ons Forum, leuk dat je de vraag hier stelt! :)

Bedankt WJB voor je antwoord. Klopt allemaal 🙂
We werken momenteel met een testgroep hard aan de nieuwste versie van een iTV app die chromecast ondersteunt. De release datum is nog niet bekend, helaas.

Kijken zonder VPN heeft collega Paul een handig topic over gepubliceerd: Tv kijken in de hele EU via de iTV app van KPN .

Ik hoop dat je wat aan alle info en tips hebt. We horen graag je bevindingen en/of vragen! 🙂
Beste Nadia, mogelijk wat late reactie maar was niet direct in de gelegenheid.
Bedankt voor je aanvullende info.
Ik wacht de nieuwe app even af. Ik hoop dat die voor de zomervakantie gerealiseerd is zodat velen hem in de vakantie kunnen gebruike.
Met vriendelijke groeten,
3sen
Reputatie 7
Badge +13
Ha 3sen, leuk dat je nog een reactie plaatst 🙂 Voor de zomervakantie gaan we wel halen! Vandaag is de vernieuwde iTV app geintroduceerd voor Android gebruikers, IOS (Apple) zal snel volgen. Nog heel even geduld.... Alvast even een warm lopertje:

Wat is er nieuw in de iTV app
Klaar voor onze grootste update tot nu toe? Vol trots presenteren wij een nieuwe look & feel en nieuwe functies:
  • Ieder programma streamen met Chromecast
  • 7 dagen terugkijken via de gids
  • Kijk overal in de EU, handig op vakantie!

Ook heel gaaf
Nog meer gemak met de nieuwste iTV spp
  • Laat je inspireren op de Startpagina
  • Gebruik de Tv-gids om te kijken wat er op tv is of om opnames in te plannen
  • Een mini tv-gids wanneer je tv kijkt in volledig scherm
  • Vind je opnames terug via Mijn Profiel

Ik hoor graag jouw ervaringen met de nieuwste app zodra het ook voor je iPad beschikbaar komt! 🙂
Beste Nadia, ik heb inmiddels de nieuwe app geïnstalleerd op mijn iPad iOS 11 en het werkt maar niet naar tevredenheid helaas.
Het volgende doet zich voor. Tv kan ik ontvangen op iPad en casten naar tv. Maar het beeld hapert telkens en gaat dan weer door. Zowel de chromecast als de iPad zijn op dezelfde de wifi aansluiting aangesloten. Ook een andere iPad (iets oudere versie) doet hetzelfde.
Wat wel vreemd is dat ik met de ziggo app feilloos kan casten en een hele Grandprix heb kunnen kijken zonder een hapering!!!
Wat doe ik fout?
Ik hoor graag van je,
3sen
Reputatie 7
Badge +13
Hey 3sen, goed dat je dat hier meldt. Ik heb nog geen soortgelijke melding ontvangen over haperingen met casten van de iTV. Op 28 juni is er een update van de iTV App beschikbaar gekomen. Heb je de app geüpdate? Wat zijn dan je bevindingen. Ik hoor het graag 🙂
Beste Nadia,
Ik heb twee keer alles verwijderd en nieuw geïnstalleerd. Ook geprobeerd op een andere iPad en voor alle zekerheid ook nog eens op mijn Android Samsung. Ook nog van tv gewisseld maar niets helpt. De ontvangst op alle mobiele apparaten is goed maar zodra ik ga casten gaat dat met haperingen.
Ik heb de losse Google chromecast standaard. Ook deze al enige keren terug gezet in fabrieks instellingen en weer geïnstalleerd.

Je zou kunnen denken dat de chromecast unit niet in orde zou zijn of iets anders maar de Ziggo app van mijn schoonzoon doet het perfect.
Deze is ook veel sneller met laden en geeft geen cirkel zandloper om te laden. Wat de KPN app constant doet. De wifi verbinding is in orde ne beide zijn op dezelfde wifi aangesloten. Ik snap het werkelijk niet wat er mis is met de KPN app.
Ik hoor graag je reactie.
Groetjes,
3sen
Reputatie 7
Badge +13
Heel bijzonder 3sen. Heb je de kwaliteit van het tv-signaal op tablet/mobiel ook aangepast? En daarna gecast naar je tv?
Reputatie 7
Weet dat de Chromecast zelfstandig de TV stream bij de server ophaalt, daar speelt de iPhone/iPad of Android telefoon/tablet geen rol in. Het moet dus te maken hebben met (de wifi verbinding van) de Chromecast zelf.
Beste web en Nadia, bedankt voor jullie berichten.
Gisteren is het me gelukt om een uitzending terug te kijken zonder al te veel haperingen.
Op een of andere manier zit er toch verbetering in.
Web bedankt voor de extra info dat de chromecast zelf de tv stream bij de server ophaalt. Ik dacht dat alles via de iPad of Android verliep.
Ik begrijp nu wat beter de gang van zaken en loop alles nog eens na.
Voor voorlopig bedankt. Zodra ik meer ervaring heb en het goed werkt meld ik me nog even voor het resultaat.
Gr. 3sen
Reputatie 7
Badge +13
Yes, bedankt voor de terugkoppeling 3sen! We horen graag hoe je het over een paar dagen/weken bevalt 🙂

Reageer