Beantwoord

ITV via Smart-TV app

• 3 december 2018
  • 11 reacties
  • 1008 keer bekeken

Nu Canal Digital een Smart-TV app (voor Samsung en LG) gelanceerd heeft voor live en on-demand TV, vroeg ik me af wanneer KPN zoiets gaat aanbieden. Het lijkt me technisch niet zo heel ingewikkeld meer om dit mogelijk te maken. Opnemen gaat immers via de cloud en kan dus ook prima op die manier.
icon

Beste antwoord door Paul_ 4 december 2018, 12:11

Hoi Larry, om eerlijk te zijn vraag ik het me ook af. Ik heb hier nog geen nieuws over in ieder geval. Technisch zeker niet onmogelijk maar ook niet makkelijk naar wat ik heb begrepen. Dingen als DRM, EPG, opnames, en natuurlijk medewerking van de verschillende televisie fabrikanten zijn factoren die meespelen. Ik weet niet precies wat de (on)mogelijkheden zijn van de Canal Digital app maar ik hoop dat als wij ook zo'n app gaan aanbieden dat ie wat meer merken zal ondersteunen. Maar voor nu heb ik nog echt geen idee..
Bekijk origineel

11 reacties

Het zal ten koste gaan van de verhuur van ontvangers. En dat kan KPN wel eens veel geld gaan schelen (kosten). Dus of er een app voor smarttelevisies gaat komen valt uit ondernemersoogpunt te betwijfelen.
Ontwikkelen kost geld. En als ie er is hebben ze ook nog minder inkomsten (uit verhuur ontvanger). Het is dus een loss loss situatie (en geen win win).

Kosten technisch als deze onlangs geintroduceerde app het totale aanbod gaat doorgeven is mij persoonlijk dat mischien wel de 5 euri waard die ik nu voor de streams via ontvanger betaal.
Reputatie 6
Badge +9
Time will tell.
And it did! Sneller dan verwacht eerlijk gezegd 😉
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Larry, om eerlijk te zijn vraag ik het me ook af. Ik heb hier nog geen nieuws over in ieder geval. Technisch zeker niet onmogelijk maar ook niet makkelijk naar wat ik heb begrepen. Dingen als DRM, EPG, opnames, en natuurlijk medewerking van de verschillende televisie fabrikanten zijn factoren die meespelen. Ik weet niet precies wat de (on)mogelijkheden zijn van de Canal Digital app maar ik hoop dat als wij ook zo'n app gaan aanbieden dat ie wat meer merken zal ondersteunen. Maar voor nu heb ik nog echt geen idee..
Reputatie 7
Badge +24
En we zouden die tv-ontvangers niet meer te hoeven inkopen. Het ligt denk ik ook gewoon aan 'de markt'. Soms kan je gewoon niet achterblijven bij bepaalde ontwikkelingen. Maakt me nieuwsgierig naar de toekomst in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +24
Eens hoor. Om het een volwaardige vervanger te laten zijn moet het minstens zo betrouwbaar zijn als de tv-ontvanger. Time will tell.
Reputatie 7
Het zal ten koste gaan van de verhuur van ontvangers. En dat kan KPN wel eens veel geld gaan schelen (kosten). Dus of er een app voor smarttelevisies gaat komen valt uit ondernemersoogpunt te betwijfelen.
Ontwikkelen kost geld. En als ie er is hebben ze ook nog minder inkomsten (uit verhuur ontvanger). Het is dus een loss loss situatie (en geen win win).
Reputatie 7
Ach, in ex-upc gebied kan je bij Ziggo ook alleen met een losse ontvanger interactief kijken. Met een module alleen lineair. Ik kijk al sinds 2001 met een externe ontvanger (toen nog mr. Zapp). En een videorec. was ook altijd al een 'losse' ontvanger.

Als die app net zo k.u.t. (tráááág) werkt als de app en website geef mij dan maar "10 x" een lekker supersnelle ontvanger.
Reputatie 7
Geen 5.1 geluid 😞
Kies je wel de HD kanalen? Ik neem aan dat daar 5.1 bij zit. Kan dat niet checken; de hdmi out van m'n laptop ondersteunt geen Dolby. Die HD kanalen zitten bij de app voor smartphone en laptop (via site) helemaal achteraan de lijst. Ik neem aan dat dat bij de app voor Samsung smart tv ook zo is.
En eh, de app is nog in ontwikkeling....

Niet helemaal mee eens. Ik zou best bereid zijn om hetzelfde maandbedrag te betalen voor een app. En ik denk velen met mij. Het gaat er mij niet om dat ik een settopbox heb, maar een TV product. Hoe dat op m'n scherm komt hoeft dat geen invloed op de prijs te hebben. Misschien zou ik zelfs wel een paar euro meer willen betalen voor het gemak van een app... Voor de ontwikkelingskosten 😉
Dat is inderdaad sneller dan verwacht. Het zappen gaat nog wel wat traag door het bufferen. Zou niet nodig moeten zijn met een snelle glasvezelverbinding. Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de stream. Er zou op dat punt iets meer info op de site mogen staan. Is het vergelijkbaar met een kastje, of van mindere kwaliteit?
Geen 5.1 geluid 😞

Reageer