Beantwoord

iTV werkt niet op computers/laptops

• 20 december 2016
  • 16 reacties
  • 650 keer bekeken

Reputatie 1
Beste forumgluurders & moderators,

Algemene info:
KPN Alles-In-Een-glasvezel (itv, telefoon, en internet)
KPN ExperiaBox V10
Geen Wifi-versterkers (ook niet nodig, verbinding is verder in orde)
Consument
Geen achterstand in betalingen
KPN iTV werkt prima op android smartphones via de app, of via de kpn itv ontvangers.
Besturingssystemen computers: Windows 7 Pro of Ultimate x64

Probleem:
Zoals in de titel vermeld staat is via geen enkele computer in dit huishouden (verbonden met het thuis-netwerk via wifi of internetkabel) kpn itv werkend te krijgen. We hebben sinds kort een nieuwe tv aangeschaft, nog geen extra fysieke itv-ontvanger aanwezig, dus wil ik een computer dmv hdmi aan de tv koppelen en de kpn itv dienst gebruiken via de website. Echter geeft de webite www.itvonline.nl ons telkens de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het thuisnetwerk. Er start wel een video van kpn, waarbij mooi word verteld wat itv allemaal kan, maar na een paar seconden stopt de video en start er geen zender of iets dergelijks. Via de android app (op smartphones) werkt de dienst wel prima, alleen kan ik helaas dit scherm niet op mijn tv krijgen en is 4,8" een te klein scherm om optimaal te kunnen genieten van de dienst.

Pogingen om het op te lossen:
- Modem hard-reset
- Modem soft-reset
- Alle apparaten van het netwerk af gooien, en met een enkele computer via internetkabel (direct op de modem) of wifi itv proberen te kijken
- Browers: Chrome, Firefox, Internet Explorer (laatste versies)
- Browsers en Silverlight plugin opnieuw geïnstalleerd

Weten jullie waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

p.s. ik ben op zoek naar een oplossing voor dit specifieke probleem, geen alternatieve wijze waardoor mijn doelstelling ook behaald kan worden.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Joran 21 december 2016, 16:45

Welkom Jeroen! Allereerst mijn complimenten voor deze uitgebreide post. Hiermee slaan we direct een aantal stappen over die we vaak eerst proberen.

Ik ben ook benieuwd of er recent een abonnementswijziging is uitgevoerd. We hadden een storing waarbij abonnementsgegevens van Interactieve TV niet goed gekoppeld worden na een pakketwijziging. Precies zoals wjb uitlegt. Omdat je op één apparaat tegelijk buitenshuis kunt kijken werkt de stream wel op mobiel. Vermoedelijk ook niet op twee apparaten tegelijk. Nou leek dit probleem grotendeels opgelost, maar dit doet er wel heel erg aan denken.

Om dit op te lossen maak ik een storingsmelding voor je aan. De technische dienst controleert en herstel jouw gegevens en neemt contact met je op ter controle. Reageer je op mijn privébericht?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Dit is waarschijnlijk een heel eenvoudig te verhelpen administratief probleem.
Klopt het dat je (recent) jouw abonnement gewijzigd hebt?
Zo ja, dan is de kans groot dat de koppeling tussen jouw ITV abonnement en jouw Internet abonnement verloren is gegaan en dat itvonline.nl daardoor niet meer kan constateren dat je op jouw thuisnetwerk zit.
Dat je geen problemen met Android hebt komt omdat je de app op Android overal in Nederland kunt gebruiken en niet alleen vanaf jouw thuisnetwerk.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN Webcare zal reageren om dit eenvoudige probleem te verhelpen.

Note: Ik heb dit ook mogen ondervinden en bij mij was het binnen 24 na reactie van een Webcare medewerker verholpen.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Jeroen! Allereerst mijn complimenten voor deze uitgebreide post. Hiermee slaan we direct een aantal stappen over die we vaak eerst proberen.

Ik ben ook benieuwd of er recent een abonnementswijziging is uitgevoerd. We hadden een storing waarbij abonnementsgegevens van Interactieve TV niet goed gekoppeld worden na een pakketwijziging. Precies zoals wjb uitlegt. Omdat je op één apparaat tegelijk buitenshuis kunt kijken werkt de stream wel op mobiel. Vermoedelijk ook niet op twee apparaten tegelijk. Nou leek dit probleem grotendeels opgelost, maar dit doet er wel heel erg aan denken.

Om dit op te lossen maak ik een storingsmelding voor je aan. De technische dienst controleert en herstel jouw gegevens en neemt contact met je op ter controle. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
...Omdat je op één apparaat tegelijk buitenshuis kunt kijken werkt de stream wel op mobiel. Vermoedelijk ook niet op twee apparaten tegelijk...Hoe kom je er bij dat buitenshuis maar op één apparaat tegelijk gekeken kan worden? Ik ben nu buiten de deur kijk zonder problemen zowel op mijn tablet als op mijn mobiele telefoon naar ITV.
Reputatie 1
Probleem opgelost!

Na het bovenstaande contact een PM gestuurd naar Joran. Na enkele dagen was het probleem opgelost. Ik heb geen oorzaak mogen ontvangen, maar ik ga er vanuit dat het een intern probleem was want het draait allemaal weer zoals het hoort.

Hartelijk bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
@wjb: I stand corrected, een wijziging die ik helemaal heb gemist. Goed nieuws! :)

@Jeroen: De oorzaak was het probleem dat wjb beschreef. Jammer dat dit nog steeds voorkomt maar fijn om te horen dat het is opgelost!
Goedenavond,
Ook hier werkt het itvonline niet meer na een wijziging in het pakket. Is hier een oplossing voor aan onze kant of kan dit alleen opgelost worden vanuit jullie kant? Groet es
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Estro en sorry dat het nu niet meer werkt! Waarschijnlijk staat de koppeling in onze systemen niet goed meer, maar dat valt op te lossen! Hiervoor heb ik wat gegevens van je nodig. Beantwoord je mijn privébericht hiervoor? Dan ga ik aan de slag.
Hi,
het is opgelost.
meerdere opties zijn er :
- voor het kijken op macbook, kan het zijn dat je silverlight opnieuw moet installeren
- voor het kijkne op macbook kun je chrome als browser installeren
- een administratieve wijziging is nodig

IN ons geval is 1 van deze 3 of een combi de oplossing geweest. Welke exact is niet duidelijk, want eerst werkte geen van de 3 en de volgende dag werkte het ineens weer wel via safari.
Gr.
Reputatie 7
Badge +24
Heel fijn dat je de oplossing ook in het topic deelt, Estro 🙂. Bedankt!!
Beste mensen,
sinds een week geen itv meer op de tablet.
Wel op mn telefoon
Bij het laden van de app komt er te staan niet compatabel voor dit apparaat.
Probeer ik het via internet dan krijg ik wel het programma met abonnementnummer en code in beeld maar komt op de plek waar het beeld moet komen te staan instaleer silverlight.
Help wat is er aan de hand??
Reputatie 7
Wat is het merk en type van jouw tablet?
Welke versie van Android draait er op die tablet?
Samsung Galaxy 10 model GT-P7510

Andriod-versie 4.04
Reputatie 7
Ik zie het, mijn zoon heeft ook nog een GT-P7510 en krijgt in de Play store al de melding dat het apparaat niet compatibel is.
Er wordt ook aangegeven dat minimaal Android versie 4.3 gebruikt moet worden.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi gavdworp, welkom op het forum! Deze melding betekent dat jouw apparaat niet (meer) goed kan omgaan met onze iTV app. Zoals wjb al noemt is sowieso een hogere Android versie nodig. Voor zover ik kan zien is er geen officiële update hoger dan 4.04 beschikbaar. Maar zelfs als je wel weet te updaten kan ik niet garanderen dat je tablet dan wel de iTV Online app kan gebruiken.

Je kunt op je computer ook via www.itvonline.nl of www.interactievetv.nl kijken. Mits je Microsoft Edge of Chrome gebruikt zou dat geen problemen moeten geven.
Geachte heer,
Zolang wij dit abonnement hebben konden wij itv zonder problemen kijken.
Wat gaat u er aan doen dat weer mogelijk is.
Kpn heeft dingen veranderd.
Ook het kijken via Firefox is niet meer mogelijk.
Ik heb geen edge en andee.
Als ik niet meer kan kijken op de tablet ga ik overwegen naar een andere provider over te stappen.
Mvg
G.A.van der Worp
Reputatie 7
Badge +27
Ik kan niet mogelijk maken dat de iTV app weer gaat werken op jouw tablet. Wij blijven ontwikkelen aan de iTV app om te zorgen dat deze zo goed mogelijk werkt op zo veel mogelijk apparaten. Op dit moment is de meest recente versie van Android versie 7.1. Wij proberen zo lang mogelijke oudere versies te ondersteunen. Maar daar moeten we een grens in trekken. Die grens zit op dit moment op Android versie 4.3. Op versies lager dan dat kunnen we niet voldoende garanderen dat de app gaat werken.

Het kijken van iTV via Firefox werkt sinds kort niet meer. Daar werken we aan. Dat zal dan ook weer terugkomen. Wanneer precies is alleen nog niet te zeggen. In de tussentijd kun je misschien toch Edge of Chrome proberen.

Let er op, als je inderdaad zou willen gaan overstappen, dat een andere provider hetzelfde kan hebben. Ook aan hun apps voor tv zitten eisen wat betreft Androidversies. Kijk daar dan van te voren naar.

Reageer