Beantwoord

Itv werkt steeds niet op de laptop

  • 2 September 2019
  • 19 reacties
  • 284 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Ik krijg itv maar niet geopend op mijn laptop. Als ik op het ikoontje klik van KPN itv online, dan krijg ik steeds de melding: "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens. Dit lukt dus niet. Afgelopen weken meermaals geprobeerd om via itv te kijken, maar krijg steeds dezelfde melding, erg vervelend. P.s. ik probeer thuis te kijken. Wel eens eerder gehad, maar dan werkte het even later meestal wel. Oplossing?
icon

Beste antwoord door PeterG 2 September 2019, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @jobje73

Wat vervelend dat ITV Online niet werkt, welke browser gebruik je? En heb je de geschiedenis eens gewist? (Cookies) En probeer het daarna nog eens:

https://www.interactievetv.nl
Reputatie 6
Badge +3
@Dennis: Ik gebruik de app van KPN. Geen browser.

Reputatie 7
Badge +22
@jobje73 deze is ook niet meer te gebruiken, KPN heeft deze app eruit gehaald. Want de nieuwe ITV app is alleen voor smartphones en tablets met Android en iOS besturingssysteem.

Op de PC en laptops is alleen de webversie beschikbaar met de eerdere link die ik je heb gegeven.

Dus die app die je nu hebt bij Windows mag je eraf gooien. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Tegenwoordig ziet interactieve TV op de website er zo uit:

Reputatie 6
Badge +3
Hmm, lekker waardeloos dan. Keuze weer smaller geworden en ik heb de melding dan gemist dat de app eruit gaat. Niet persoonlijk bedoeld, Dennis, bedankt voor je uitleg.
Reputatie 7
Badge +22
Hmm, lekker waardeloos dan. Keuze weer smaller geworden en ik heb de melding dan gemist dat de app eruit gaat. Niet persoonlijk bedoeld, Dennis, bedankt voor je uitleg.
Dit heeft er ook mee te maken dat die niet verder ontwikkeld kan worden, met die van de website kun je veel meer. Ten eerste is het HD, scherm beeld op me 4K scherm van mij iMac. En als je TV kijkt gaat ie automatisch naar de Theatermodus:



En je kunt hem zelf naar Volledige scherm zetten met dat vierkantje rechtsonder:

Reputatie 6
Badge +3
Ik zal het eens uitproberen. 1 voordeel: je kunt nu ook tv kijken buitenshuis, dat was een groot nadeel van de app, dat dat niet kon.
Smallere keuze? Wat bedoel je daarmee?

Website www.interactievetv.nl werkt in Safari, Firefox, Edge en Google Chrome. Via die laatste werkt ook Chromecast.

De nieuwe website heeft véél meer mogelijkheden dan die oude Windows 8 (!) app. Het platform daarachter is uitgeschakeld. Die app kan, zoals Dennis al aanmerkt, eraf gehaald. Hier heb ik 'm er enkele weken geleden ook verwijderd. Die werkt ahgi al sinds juni 2018 niet meer.
Reputatie 7
Website www.interactievetv.nl werkt in Safari, Firefox en Google Chrome. Via die laatste werkt ook Chromecast.
Waarom vergeet je Edge te vermelden? 😉

Website www.interactievetv.nl werkt in Safari, Firefox en Google Chrome. Via die laatste werkt ook Chromecast.Waarom vergeet je Edge te vermelden? 😉

Ja, inderdaad. Zie ik ook net nu (20:02). Bij deze dus 😁

Ik gebruik het n.b. altijd in Edge.
Reputatie 7
Ik kijk nooit op een PC, ik gebruik alleen mijn tablet (en Chromecast) om iTV te kijken.

Heb jij op Edge ook die lelijke scrollbars in de gids?

Reputatie 7
Badge +22
@wjb ik kan me nog herinneren dat ik dit wel had gehad met Chrome, maar gebruik Chrome haast niet, of eigenlijk bijna nooit, omdat ik met Safari werk. Maar In ieder geval heb ik het met Chrome die witte balken niet meer, helaas kan ik het niet voor jou testen met Edge.

Chrome:

Reputatie 7
Ik weet dat ik heel lang geleden al een keer melding gemaakt heb van deze lelijke scrollbars.
Ik laat het er ook maar bij want ik gebruik de site toch niet en of je nu dergelijke tekortkomingen blijft melden of niet, blijkbaar gebeurt er toch niet zoveel mee.
Op een laptop zijn die scrollbars toch nodig?
Als ik m'n laptop 'kaal' gebruik, zonder los toetsenbord en muis, dan kan ik die kolommen niet scrollen zonder scrollbar. In Firefox ontbreekt dat nml bij gids > [snel naar]. Onbruikbaar als je er geen muis met scrollknop aan het hangen.
Reputatie 7
Op een laptop zijn die scrollbars toch nodig?
Maar het is toch geen gezicht die lelijke witte scrollbars.
Ja, die scrollbars zijn er, ook in Chrome, Safari en Firefox, maar de styling hoort zo te zijn dat de scrollbar zelf zo goed als onzichtbaar is. Zie het screenshot van Dennis.
Ik ben met je eens dat de scrollbar alleen zichtbaar moet worden als je de cursor op één van de kolommen hebt. Zodat je dan met je laptop die kolom makkelijk kan scrollen. Verder zouden ze onzichtbaar moeten zijn idd. Dat staat veel mooier idd.
Reputatie 7
Zojuist heb ik even met Chrome interactievetv.nl benaderd en ik zie dat daar helemaal geen scrollbars gebruikt worden waardoor scrollen met een muis alleen mogelijk is met het scrollwieltje. Persoonlijk denk ik dat dat prima is immers vrijwel elke muis is anno 2019 voorzien van zo'n wieltje.
Reputatie 6
Badge +3
Smallere keuze? Wat bedoel je daarmee?

Website www.interactievetv.nl werkt in Safari, Firefox en Google Chrome. Via die laatste werkt ook Chromecast.

De nieuwe website heeft véél meer mogelijkheden dan die oude Windows 8 (!) app. Het platform daarachter is uitgeschakeld. Die app kan er, zoals Dennis al aanmerkt, eraf gehaald. Hier heb ik 'm er enkele weken geleden ook verwijderd. Die werkt ahgi al sinds juni 2018 niet meer.

Ik was prima tevreden met de app. Meestal gebruikte ik de app als tweede scherm. Ik hoefde niets extra, of mooiers of beters.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @jobje73, ik zie dat alles inmiddels wel duidelijk is volgens mij. De Windows 8 app is inmiddels uitgefaseerd omdat deze app draaide op een oude/andere backend. Hij was ook al sterk verouderd en dan komt er toch een moment om afscheid te nemen... Als alternatief kun je gebruikmaken van de iTV website of de apps op Android en iOS. Ik snap dat als iets werkt zoals je wil, dat er niets hoeft te veranderen. Maar in dit geval is het niet anders...