Beantwoord

Itv wil mijn privacy-gegevens in eens hebben

• 13 maart 2018
  • 5 reacties
  • 127 keer bekeken

Goede dag. Wil mijn kpnitv openen en moet nu toestemming geven voor mijn privicie gegevens, deze weiger ik want er staat weigeren / toestaan. Volgens mij heb ik dus een keuze. Hierna kan ik geen gebruik maken van kpnitv. Heb kpn gebeld en volgens de eerste medewerker heb ik gelijk en adviceerde mij kpn itv opnieuw te instaleren en gaat het weer fout dan moet ik weer bellen want dan wordt het op gelost. Maar ja bij de tweede keer bellen krijg je een andere medewerker en deze ja als het weigerd dan kunt u geen gebruik meer maken van kpnitv. Volgens haar had ik helemaal geen keus ik moet het gewoon toestaan en anders geen kpnitv meer.
icon

Beste antwoord door wjb 13 maart 2018, 21:30

Waar moet je dan toestemming voor geven waardoor je denkt privacy gevoelige gegevens met KPN te moeten delen?

De huidige iTV app heeft de onderstaande rechten nodig:

De nieuwe (beta test) iTV app heeft de onderstaande rechten nodig:

In beide gevallen is er toegang tot de opslag nodig om uitzendingen te kunnen bufferen en toegang tot de telefoon om inkomende telefoontjes te kunnen herkennen zodat de app automatisch onderbroken wordt.

De nieuwe iTV app heeft ook de locatiegegevens nodig om via 3/4G televisie te kunnen kijken. Deze locatiegegevens worden gebruikt om te kijken of je je binnen Europa bevindt, maar ik weiger (ook uit privacy) om mij locatiegegevens te delen. Ik zal overigens ook nooit via 3/4G televisie kijken, dat doe ik alleen via wifi verbindingen en dat gaat ook zonder het verlenen van toegang tot de locatiegegevens.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Waar moet je dan toestemming voor geven waardoor je denkt privacy gevoelige gegevens met KPN te moeten delen?

De huidige iTV app heeft de onderstaande rechten nodig:

De nieuwe (beta test) iTV app heeft de onderstaande rechten nodig:

In beide gevallen is er toegang tot de opslag nodig om uitzendingen te kunnen bufferen en toegang tot de telefoon om inkomende telefoontjes te kunnen herkennen zodat de app automatisch onderbroken wordt.

De nieuwe iTV app heeft ook de locatiegegevens nodig om via 3/4G televisie te kunnen kijken. Deze locatiegegevens worden gebruikt om te kijken of je je binnen Europa bevindt, maar ik weiger (ook uit privacy) om mij locatiegegevens te delen. Ik zal overigens ook nooit via 3/4G televisie kijken, dat doe ik alleen via wifi verbindingen en dat gaat ook zonder het verlenen van toegang tot de locatiegegevens.
Goededag.. Toegang tot foto,s, media en bestanden. En nog meer maar dat zie ik niet. Heb meer kpnitv opnieuwgeinstaleerd maar ik krijg alleen maar de mededeling dat ik voordat ik gebruik wil maken van deze app toestemmig moet geven. Dan op sluiten drukken en en vervolgens gebeurd er niets meer.
Reputatie 7
Die "Toegang tot foto's, media en bestanden" is een wat ongelukkig gekozen bewoording voor het verlenen van toegang tot de opslag van de telefoon of tablet. Die bewoording is door Google zo gekozen, maar geloof me, de app is helemaal niet geïnteresseerd in jouw foto's of ander soortige bestanden. De app moet echter wel toegang hebben tot de opslagruimte om uitzendingen te kunnen bufferen. Je kunt met een gerust hart toestemming geven, maak je geen zorgen.
Goede dag. Bedankt voor Uw reactie, heb inmiddels al toestemming gegeven. Vr. Gr. A.V. van den Berg.
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt @wjb voor de duidelijke uitleg en illustraties! Top.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je om extra tekst en uitleg vraagt Berg1937. Het is een containerbegrip die wordt gehanteerd door Google.
Heel veel kijkplezier op je tablet!

Als je nog vragen hebt, je weet ons te vinden. 🙂

Reageer