Vraag

iTVOnline app 4.2.1 voor Windows 8/10

  • 27 mei 2016
  • 50 reacties
  • 1700 keer bekeken

Reputatie 7
Sinds een paar weken zie ik versie 4.2.1 van de iTVOnline app voor Windows 8/10 langs komen. De problemen die ik met vorige versies had (maar niet met 4.2.0) zijn weer terug: op m'n Windows 10 Pro desktop kan ik niet online kijken want de app klaagt over netwerkproblemen en zegt dat ik m'n PC opnieuw moet starten. Alleen .. de "zender" KPNP (Presenteert) werkt wél zonder problemen, de rest niet (heb er steeksproefgewijs maar een aantal geprobeerd, waaronder NPO en RTL). Ik weet dat je ervoor moet zorgen dat de netwerk-interface niet op "openbaar" ("public") staat dus dat staat goed bij mij.

Wat is op app-niveau het verschil tussen de KPNP-stream en de overige streams, dat ervoor zorgt dat de overige streams niet te bekijken zijn?


50 reacties

Reputatie 7
Werkt het ook niet als je in een browser naar www.itvonline.nl gaat?

En Henk, waar kan ik zien welke appversie ik op mijn laptop heb. Onder het hamburgermenu zie ik het niet 1,2,3. Er staat geen "over..." ofzo. Alleen zoeken, delen en instellingen. Ook onder dat laatste zie ik niet waar ik de versie kan vinden.

Reputatie 7
Ja , in IE11 werkt 't prima. Ik weet dan ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het niet aan de netwerkinstellingen ligt maar gewoon een bug is in de app. Het feit dat nu KPNP het wel steeds gewoon doet sterkt mij alleen maar in die overtuiging. Maar ja, Windows hè, dat is niet fancy genoeg voor KPN, dus laten ze dat er maar een beetje bij bungelen. Anderzijds doet Ziggo helemaal niets voor Windows, dus wat dat betreft springt KPN er nog gunstig uit. Eén van de overwegingen de me er tot nu toe van weerhouden over te stappen.

Tijdens het opstarten van de app kun je het versienummer in de rechter onderhoek zien.

Reputatie 7

Henk2304 schreef op 27 mei '16 om 12:18u

Tijdens het opstarten van de app kun je het versienummer in de rechter onderhoek zien.

 


Aha, ik heb dus 4.2.1. En ik krijg ook andere zenders dan alleen KPNP te zien. NPO 1 en Één geprobeerd. (hier app 4.2.1 W10 home 64, laptop direct via wifi op EB)

En aangezien het bij jouw in de browser wel werkt moet het in de app zitten idd.

Reputatie 7
Mijn desktop is via UTP aangesloten, direct op de V10. Op onze W8.1 laptop en tablet (8.1 RT) werkt het ook altijd gewoon (beiden Wi-Fi). Mijn desktop heeft wat extra netwerkaansluitingen maar die heb ik in Windows allemaal uitgeschakeld, juist vanweg dit probleem; tot nu toe helaas zonder resultaat

Reputatie 7
Badge +27
Irritant probleem, Henk. Ik heb er maar gelijk een melding voor aangemaakt bij de technische dienst. Ik ga ervan uit dat je de basisdingen als het herinstalleren van de app al hebt gedaan :) Het kan zijn dat de technische collega's je dan nog bellen voor meer informatie.

Reputatie 7
Ik ervaar hetzelfde op een 64-bit Windows 10 Pro machine aangesloten via wifi op een Experia Box V10.

https://

Op die machine wordt alleen KPNP wel weergegeven, alle andere kanalen geven de foutmelding zoals in het screenshot.

Op een 64-bit Windows 10 Home machine worden wel alle kanalen weergegeven, zowel bedraad als via wifi.

Reputatie 7
schreef op 29 mei '16 om 17:07u
Irritant probleem, Henk. Ik heb er maar gelijk een melding voor aangemaakt bij de technische dienst. Ik ga ervan uit dat je de basisdingen als het herinstalleren van de app al hebt gedaan 🙂 Het kan zijn dat de technische collega's je dan nog bellen voor meer informatie.

 
Ik heb de app al enige malen opnieuw geïnstalleerd. Bij oudere versies wilde dat nog wel eens (een tijdje) helpen. Nu heb ik tussen de- en herinstallatie zelfs een reboot gedaan en daarna een herstart van de V10, maar allemaal zonder resultaat. Uit de reactie van  blijkt wel dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook ik gebruik Windows 10 Pro x64 maar ben (zoals eerder gemeld) met een kabel direct aangesloten op de V10. Een laptop met Windows 8.1 Pro x64 en Wi-Fi vertoont geen problemen, evenmin als een Surface tablet met Windows RT 8.1 en Wi-Fi. En, zoals ook al gemeld, met IE11 op m'n desktop werkt 't - zoals altijd - gewoon, dus dan geen melding over netwerkproblemen.

Gisteravond heb ik redelijk kort na elkaar twee SMSjes van KPN ontvangen dat ze me niet bereiken konden; we waren inderdaad niet thuis. Maar we hebben noch op mijn mobiel (waarop ik de SMSjes heb ontvangen), noch op die van m'n vrouw, noch op onze vaste aansluiting gemiste oproepen. Dus ik weet niet hoe ze me hebben proberen te bereiken. Hoe dan ook, we waren toch niet thuis, vanavond wel en dan zal ik wel terugbellen op het in de SMSjes aangegeven nummer.

Reputatie 7
Ok, vanavond heb ik teruggebeld en het probleem wordt doorgegeven aan de ontwikkelafdeling. Zodra ik meer weet post ik dat wel weer ...

Reputatie 7
Badge +15
Waar kan je deze app krijgen? 😛 Ik kan hem niet vinden :(

Reputatie 7
SjorsK schreef op 30 mei '16 om 21:28u
Waar kan je deze app krijgen? Smiley Tong Ik kan hem niet vinden Smiley Verdrietig

In de Microsoft Store.

Reputatie 7
Badge +15
Dankje, ik kon hem niet vinden via de store, maar ik kon het wel via Google vinden ;)

Bij mij werkt de app ook niet. Ook niet met KPN presenteert(Foutmelding: Er is een netwerkfout opgetreden, probeer het later opnieuw. Blijft het probleem aanhouden? Herstart dan uw PC of tablet.

Het lijkt een breder probleem.

Reputatie 7
 schreef op 30 mei '16 om 23:34u
Bij mij werkt de app ook niet. Ook niet met KPN presenteert(Foutmelding: Er is een netwerkfout opgetreden, probeer het later opnieuw. Blijft het probleem aanhouden? Herstart dan uw PC of tablet.

In dat geval zou je eerst eens moeten kijken of je netwerk van het type "openbaar" (public) is of "particulier" (private). In het eerste geval werkt de app meestal (altijd?) helemaal niet. Je kunt dat zien door rechtsonder op de taakbalk rechts te klikken op het netwerkpicto en dan te kiezen voor "Open Network and Sharing Center" (sorry hier ff geen Nederlandse vertaling van bij de hand).

BTW, als je in de Microsoft Store als zoekterm "KPN" opgeeft zou je 'm wel moeten vinden.

Ik vind het eigenlijk best wel een achterstand dat ik niet overal op mijn laptop tv kan kijken van KPN bij interactieve tv.

Als ik bij Ziggo kijk... kan ik volgens mij, met de ziggo-horizon-app gewoon tv kijken waar ik ook ben...als ik maar verbinding heb

Reputatie 7
peerke63 schreef op 1 jun '16 om 00:51u
Ik vind het eigenlijk best wel een achterstand dat ik niet overal op mijn laptop tv kan kijken van KPN bij interactieve tv.

Als ik bij Ziggo kijk... kan ik volgens mij, met de ziggo-horizon-app gewoon tv kijken waar ik ook ben...als ik maar verbinding heb

Gelukkig kan dat met de iTVOnline app op Android en iOS binnen Nederland ook.

Voor het kijken vanaf een Windows laptop of in het buitenland is een VPN verbinding nodig met het eigen netwerk thuis. Hierdoor is voor KPN het apparaat gewoon thuis aangesloten en dus heb je dezelfde mogelijkheden als thuis.

Wij gebruiken een Synology NAS om de VPN verbinding met ons netwerk thuis op te zetten.

Op mijn laptop met 64 bits Windows 10 NL Pro versie werkt de iTV app ook niet.

Laptop is aangesloten op ethernetkabel via een Powerlink Adapter direct op de ExperiaBox.

Enige mogelijkheid is via Internet Explorer of Firefox via de website http://www.itvonline.nl 

Reputatie 7
[bewerkt 14:28]

Wederom opvallend: iedereen hier met het probleem met de itvonline app heeft als OS Windows 10 Pro 64 ... :S

Dit is al eens eerder naar boven komen drijven, zie dit topic.

Reputatie 7
Badge +27
Omdat het bij meerdere van jullie nu (weer) voorkomt heb ik dit als verzamelmelding voorgelegd aan iTV ontwikkeling. Zodra ik daar meer van hoor kom ik hier op terug.

Reputatie 7
Erik_ schreef op 1 jun '16 om 15:40u
Omdat het bij meerdere van jullie nu (weer) voorkomt heb ik dit als verzamelmelding voorgelegd aan iTV ontwikkeling. Zodra ik daar meer van hoor kom ik hier op terug.

 
Ik ben vanmiddag ook weer gebeld door iemand van iTV Ontwikkeling. Constructief gesprek ('k heb opnieuw zoveel mogelijk informatie kunnen spuien) al kon hij niet zeggen of en zo ja wanneer dit opgelost gaat worden. Hij was er zich van bewust dat dit door meer (forum) mensen gemeld is.

Dus dan moet ik eerst een von-verbinding met thuis maken...als ik al zou weten hoe dat moet.....
Reputatie 5
Badge +8
Ook bij mij, op mijn desktop met 64 bits Windows 10 pro werkt de iTV app niet.

Gelukkig wel op mijn iPad, maarja dat is iOS ;)

Reputatie 7
 schreef op 5 jun '16 om 14:00u
Ook bij mij, op mijn desktop met 64 bits Windows 10 pro werkt de iTV app niet.

Gelukkig wel op mijn iPad, maarja dat is iOS Smiley Knipoog

 
Doet KPNP 't bij jou wel?

Reputatie 7
peerke63 schreef op 5 jun '16 om 13:36uDus dan moet ik eerst een von-verbinding met thuis maken...als ik al zou weten hoe dat moet.....
Reputatie 7
Henk2304 schreef op 6 jun '16 om 15:02u
peerke63 schreef op 5 jun '16 om 13:36u
Dus dan moet ik eerst een von-verbinding met thuis maken...als ik al zou weten hoe dat moet.....
Reputatie 7
wjb schreef op 6 jun '16 om 15:06u Datis de reactie op mijn bericht waarin ik aangeef dat je een VPN verbinding nodig hebt om in het buitenland of vanaf een Windows laptop TV te kunnen kijken. (VON = VPN)
 
Oeps :manembarrassed:

Reputatie 5
Badge +8
Henk2304 schreef op 6 jun '16 om 15:01u
@JochMa schreef op 5 jun '16 om 14:00uOok bij mij, op mijn desktop met 64 bits Windows 10 pro werkt de iTV app niet.

Gelukkig wel op mijn iPad, maarja dat is iOS ;)

 Doet KPNP 't bij jou wel?

 
Nee:

https://

Reageer