Vraag

iTVOnline app 4.2.1 voor Windows 8/10

• 27 mei 2016
  • 50 reacties
  • 1691 keer bekeken

Reputatie 7
Sinds een paar weken zie ik versie 4.2.1 van de iTVOnline app voor Windows 8/10 langs komen. De problemen die ik met vorige versies had (maar niet met 4.2.0) zijn weer terug: op m'n Windows 10 Pro desktop kan ik niet online kijken want de app klaagt over netwerkproblemen en zegt dat ik m'n PC opnieuw moet starten. Alleen .. de "zender" KPNP (Presenteert) werkt wél zonder problemen, de rest niet (heb er steeksproefgewijs maar een aantal geprobeerd, waaronder NPO en RTL). Ik weet dat je ervoor moet zorgen dat de netwerk-interface niet op "openbaar" ("public") staat dus dat staat goed bij mij.

Wat is op app-niveau het verschil tussen de KPNP-stream en de overige streams, dat ervoor zorgt dat de overige streams niet te bekijken zijn?

50 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Nice!

HD-opnames zijn in de andere apps ook niet terug te kijken, dus dat klopt. Buitenshuis kijken... zou kunnen dat dit niet kan omdat het misschien als website-gebruik wordt geïnterpreteerd. En buitenshuis kijken met de website kan niet. Dat kan alleen met de apps. Misschien ook überhaupt wel alleen met de Android/iOS apps.
Reputatie 7
De app op m'n PC werkte niet meer na de Jubileumupdate. Zoals hierboven al aangegeven heb ik 'm verwijderd, de PC opnieuw gestart en daarna de app weer geïnstalleerd. Sindsdien geen problemen meer en ook HD-zenders zijn nu gewoon te bekijken, al zie ik op m'n 24" Full HD aanraakscherm niet veel verschil met de SD-zenders. HD-opnames zijn nog steeds niet terug te kijken (maar kan dat bij de Android en iOS apps wel?). Buitenshuis kijken gaat ook nog steeds niet (maar met een PC was ik dat ook niet van plan).
Reputatie 1
Badge
Vandaag opnieuw gebeld. Inmiddels is vastgesteld dat er een aantal problemen in de app (voor Windows 10) zit. Daar zijn ze mee bezig en ze verw8en over een aantal weken (?) een nieuwe versie van de app. Tot die tijd is het advies om gebruik te maken van de website (interactievetv.nl, die het in Edge overigens alleen doet als je als beheerder op de computer ingelogd bent, hetgeen natuurlijk niet zo veilig is; als je nog gebruik maakt van de oudere URL itvonline.nl werkt 't in Edge wel als je geen beheerder bent). Dan is er bij het gebruik van Edge sinds de Jubileumupdate van Windows 10 nog het probleem dat je niet full screen kunt kijken. In IE heb je dat gelukkig allemaal niet.

Verder heb ik vorige week de app compleet verwijderd, de PC opnieuw gestart en daarna de app weer geïnstalleed, en - wonder oh wonder - 't werkte ineens weer.
Enfin, toch maar ff w8en of en zoja wanneer er een nieuwe, verbeterde versie verschijnt.

Ik vind de edge versie vrij nutteloos als ik hem niet fullscreen kan krijgen. Met IE werkt hij bij mijn devices (allemaal) wel maar en onstabiel en de interface is onbruikbaar met touch.
Maar de app werkt op al mijn devices maar een paar seconden, dan stopt het beeld. Of moet ik dat opnieuw testen, ik heb helemaal geen updates lang zien komen, en de laatste test was 2 maanden terug denk ik.
Reputatie 7
Vandaag opnieuw gebeld. Inmiddels is vastgesteld dat er een aantal problemen in de app (voor Windows 10) zit. Daar zijn ze mee bezig en ze verw8en over een aantal weken (?) een nieuwe versie van de app. Tot die tijd is het advies om gebruik te maken van de website (interactievetv.nl, die het in Edge overigens alleen doet als je als beheerder op de computer ingelogd bent, hetgeen natuurlijk niet zo veilig is; als je nog gebruik maakt van de oudere URL itvonline.nl werkt 't in Edge wel als je geen beheerder bent). Dan is er bij het gebruik van Edge sinds de Jubileumupdate van Windows 10 nog het probleem dat je niet full screen kunt kijken. In IE heb je dat gelukkig allemaal niet.

Verder heb ik vorige week de app compleet verwijderd, de PC opnieuw gestart en daarna de app weer geïnstalleed, en - wonder oh wonder - 't werkte ineens weer.
Enfin, toch maar ff w8en of en zoja wanneer er een nieuwe, verbeterde versie verschijnt.
Reputatie 7
Gisteren weer gebeld door Support. Ze kunnen het probleem niet reproduceren. Deels begrijp ik dat wel: bij mij thuis heb ik het probleem wel op m'n desktop, maar niet op de laptop van m'n vrouw, beiden W10Pro x64. Ik heb aangeboden dat ze bij mij thuis mogen komen kijken.
Verder heb ik gevraagd of ze kunnen aangeven onder wat voor omstandigheden de gewraakte melding op het scherm verschijnt (dat moet toch in de app-code ingebakken zijn, if-then-else of zoiets) zodat ik kan kijken of ik die omstandiheden kan aanpassen. Ook heb ik gevraagd of er iets van logging door de app plaatst vindt zodat ik eventuele logbestanden kan opsturen. Op beide vragen moest de beller het antwoord schuldig blijven (had ook met geheimhouding en intellectueel eigendom te maken), ik heb aangeboden een NDA te willen tekenen, zoals ik wel eerder gedaan heb. Wellicht dat ze daarop nog terug komen.
Tenslotte heb ik aangegeven dat de Windows app inmiddels erg ver 8erloopt op die voor Android en iOS. Voor W10M kan ik dat begrijpen maar van Windows 10 zijn inmiddels vele honderden miljoenen installaties beschikbaar, zodat een up-to-date UWP app voor dat OS langzamerhand toch wel eens een keertje zou mogen verschijnen (kunnen ze W10M en passant ook ff meenemen). Enfin, veel hoop op een spoedige oplossing heb ik niet meer.
Reputatie 7
Mooi dat het in Edge nu wel goed werkt. Ze zijn ze nog wel bezig met uitvogelen van de app versus Windows 64-bit Pro, maar ze kunnen het niet goed reproduceren. Dus als er nog meer mensen zijn met dat probleem, geef het vooral aan. Dan kan ik gegevens doorsturen richting de ontwikkelaars.
Van @wjb heb ik begrepen dat op Windows 10 Pro x64 in Egde de problemen net zo zijn als met de app: alleen KPNP werkt, de rest niet. Met IE11 (Silverlight) blijft 't wel nog steeds werken.
Gezien de problemen met de Jubileumupdate (1607) van Windows 10 (systeem crasht bij OS op SSD en data op hard disk; webcams met H.264 en MJPEG werken niet om er maar een paar te noemen) heb ik besloten te upgrade voor de rest van onze PC's nog maar een poosje uit te stellen (via een groepsbeleidsregel - GPO - op de centrale server). Maar goed, die zijn allemaal Pro x64, dus daarop werkt itvonline.nl in Edge net zo slecht als in de app.
Reputatie 7
Badge +27
Mooi dat het in Edge nu wel goed werkt. Ze zijn ze nog wel bezig met uitvogelen van de app versus Windows 64-bit Pro, maar ze kunnen het niet goed reproduceren. Dus als er nog meer mensen zijn met dat probleem, geef het vooral aan. Dan kan ik gegevens doorsturen richting de ontwikkelaars.
Reputatie 7
Inmiddels kan ik melden dat itvonline.nl sinds de laatste update (versie 1607) ook werkt in Edge. En omdat Egde geen Silverlight ondersteunt (Microsoft wil van Silverlight af) moet dat wel komen door (verbeterde) HTML5-ondersteuning in Edge sinds Windows 10 versie 1607. Het laptopje waar ik dat op geprobeerd heb heeft maa2 1 GB geheugen en dat is te weinig om de app te kunnen installeren (moet minimaal 2000 MB zijn volgens de Store). In een ander topic heb ik begrepen dat ook met versie 1607 de app nog steeds niet goed werkt.
Reputatie 7
Badge +15
Heb je inmiddels al iets van ze gehoord? Ik beging het idee te krijgen dat ze dit een wat lastig probleem vinden 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Thanks, Henk! Ik heb dit doorgestuurd naar de ontwikkelaars. Ik hoop komende week weer wat inhoudelijks van ze te horen.
Reputatie 7
De ontwikkelaars vinden het ook raar, ze kunnen er nog niet echt de vinger opleggen wat het nu is. Vandaar ook hun verzoek om de hardware-data. Maar neem de tijd, ik zie je resultaat vanzelf verschijnen. Zodra ik weer meer info van de ontwikkelaars heb, laat ik hier van me horen.

Zo, inmiddels via door mij bovengenoemd tooltje alle drivers (vnl. chipset, USB en bridge) up-to-date gebracht, maar ... maakt geen enkel verschil. En nogmaals: in IE11 werkt 't gewoon goed!

Ik heb een merkloze desktop:
Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel GA-H77M-D3H (Rev.1.0)
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz, 3901 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. F14, 16-1-2014
BIOS-modus UEFI
Fabrikant BaseBoard Gigabyte Technology Co., Ltd.

Ik gebruik de geïntegreerde 1 Gb/s ethernetaansluiting (Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)) en de eveneens geïntegreerde Intel(R) HD Graphics 4000 grafische controller; verder een DELL S2340T HD aanraakscherm (HDMI/USB3.0).
Reputatie 7
Badge +15
Als men verder meer gegevens nodig heeft hoor ik het graag 🙂 Verder werkt itvonline.nl prima dus 't is voor mij geen ramp 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Geeft niet hoor, Henk. Vakantie gaat voor :)

De ontwikkelaars vinden het ook raar, ze kunnen er nog niet echt de vinger opleggen wat het nu is. Vandaar ook hun verzoek om de hardware-data. Maar neem de tijd, ik zie je resultaat vanzelf verschijnen. Zodra ik weer meer info van de ontwikkelaars heb, laat ik hier van me horen.
Reputatie 7
Erik_ schreef op 14 jun '16 om 15:22u
@Henk2304 @SjorsK hoe zit het bij jullie? Alles ook up-to-date neem ik aan? Kunnen jullie in dat geval iets meer info geven over de hardware?

Sorry , door vakantie "stress" er nog niet aan toegekomen om een "deep inspection" (via Drive Boost 3) van al m'n drivers etc. te doen. Als ik terug ben doe ik dat zeker. Ik denk echter niet dat er veel aan ontbreekt.

Wat ik zo raar vind is dat het met de vorige versie wel gewoon goed werkte. Nog oudere versies gaven wisselende resultaten, maar ook daar heb ik destijds al over gerapporteerd.

Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Sjors! Ik heb jouw diagnostic doorgestuurd en aangegeven, wjb, dat jij het op een Surface Pro 3 ervaart. Ik ben benieuwd wat er nu uit de testen komt.

Reputatie 7
Badge +15
Bij deze: <link verwijderd>

Gelieve de URL verwijderen als deze niet meer nodig is :) 

Admin: zoals verzocht, link verwijderd :)

Reputatie 7
Badge +15
Here we go :)

Ik hoop dat dit genoeg hardware/software info is ;)

Edit: Het systeem staat me niet toe om een notepad document te sturen. Ik upload het even ergens anders...

Reputatie 7
Badge +15
Alles is bij mij up-to-date. Ik update mijn videocard drivers even, als dat niet werkt upload ik mijn dxdiag 🙂

Reputatie 7
Badge +27
Het fijne van hoe de output keten en de beveiliging daarvan in elkaar zit weet ik ook niet. Dus over verschil/overeenkomsten tussen hoe Netflix dit doet versus iTV Online...geen idee. Bedankt voor het doorgeven van je apparaat, dat zal inderdaad een makkelijke zijn om mee te testen. 

hoe zit het bij jullie? Alles ook up-to-date neem ik aan? Kunnen jullie in dat geval iets meer info geven over de hardware?

Reputatie 7
Erik_ schreef op 10 jun '16 om 15:47u
Hey @Henk2304 en de anderen! Ik heb bericht terug van de iTV ontwikkelaars. Ze hebben dit probleem onderzocht maar kunnen het niet reproduceren. Dat betekent dat de hardware die jullie hebben waarschijnlijk van invloed is op dit probleem. 

De app maakt gebruik van DRM. Dit staat voor Digital Rights Management en is het stukje techniek dat ervoor zorgt dat de stream niet gekopieerd of opgeslagen kan worden. Om dit werkend te krijgen is de hele zogenaamde output keten beveiligd. De output keten begint aan onze kant met de stream en het aanbieden daarvan en eindigt aan jullie kant via de grafische en videokaart op de monitor. Omdat die hardware aan jullie kant ook onderdeel is van de keten kan een niet geüpdatete driver al voor problemen zorgen.

Het verzoek is dan ook om te kijken of er driver updates beschikbaar zijn en zo ja deze te installeren. Als het probleem daarna nog steeds voorkomt heb ik meer systeeminformatie nodig. De ontwikkelaars kunnen dan beter testen.

Wat ik dan nodig heb is het volgende:

• merk en type computer
  • merk en type grafische kaart + driver versie
  • merk en type videokaart + driver versie
  • merk en type monitor + driver versie
Wow, bij mij alleen al drie compleet verschillende stukken hardware die alledrie volledig up to date zijn.

Één daarvan is een Microsoft Surface Pro 3. Ik zou zeggen pak zo'n Microsoft Surface Pro 3 met 64-bit Windows 10 Pro en test het.

Overigens werkt Netflix wel probleemloos op al die apparaten en ook daar wordt DRM gebruikt.

Reputatie 7
Badge +27
Hey en de anderen! Ik heb bericht terug van de iTV ontwikkelaars. Ze hebben dit probleem onderzocht maar kunnen het niet reproduceren. Dat betekent dat de hardware die jullie hebben waarschijnlijk van invloed is op dit probleem. 

De app maakt gebruik van DRM. Dit staat voor Digital Rights Management en is het stukje techniek dat ervoor zorgt dat de stream niet gekopieerd of opgeslagen kan worden. Om dit werkend te krijgen is de hele zogenaamde output keten beveiligd. De output keten begint aan onze kant met de stream en het aanbieden daarvan en eindigt aan jullie kant via de grafische en videokaart op de monitor. Omdat die hardware aan jullie kant ook onderdeel is van de keten kan een niet geüpdatete driver al voor problemen zorgen.

Het verzoek is dan ook om te kijken of er driver updates beschikbaar zijn en zo ja deze te installeren. Als het probleem daarna nog steeds voorkomt heb ik meer systeeminformatie nodig. De ontwikkelaars kunnen dan beter testen.

Wat ik dan nodig heb is het volgende:

• merk en type computer
  • merk en type grafische kaart + driver versie
  • merk en type videokaart + driver versie
  • merk en type monitor + driver versie
Reputatie 7
schreef op 7 jun '16 om 10:39u
De browser is Firefox 46.0.1 (nieuwste versie)en silverlight is ingeschakeld.

Ik heb geen problemen met mijn iPad/iPhone

Is je netwerkadapter (vast of Wi-Fi) aangemerkt als Openbaar (Public) of Particulier (Private) (rechtsonder op de taakbalk rechtsklikken op de netwerkadapter en dan kiezen voor Netwerkcentrum (dacht ik uit m'n hoofd, Open Network and Sharing Center)). Als het Openbaar is werkt iTVOnline ook niet of niet goed.

Overigens, dit topic gaat specifiek over de Windows app-versie, niet over de browser-versie.

Reputatie 5
Badge +8
De browser is Firefox 46.0.1 (nieuwste versie)en silverlight is ingeschakeld.

Ik heb geen problemen met mijn iPad/iPhone

Reputatie 7
schreef op 6 jun '16 om 18:47u
Nee Henk, die geeft ook de volgende foutmelding:

Screen Shot 06-06-16 at 06.46 PM.PNG

Maar dit is niet met de app maar met een browser. Welke? Edge? Die werkt sowieso niet met iTVOnline. Om in een browser te kijken moet je in Windows 10 een andere browser dan Edge gebruiken, eentje die Silverlight ondersteunt (b.v. IE11). Door in Edge rechtsbovenin op de drie puntjes (...) te klikken krijg je een menu waaruit je de optie Openen met Internet Explorer kunt kiezen.

Om te app te kunnen gebruiken moet je de Windows Store openen en in het zoekveld "KPN" invoeren. Dan zie je de app vanzelf staan en kun je 'm installeren.

Henk2304 schreef op 6 jun '16 om 16:09u
wjb schreef op 6 jun '16 om 15:06u Datis de reactie op mijn bericht waarin ik aangeef dat je een VPN verbinding nodig hebt om in het buitenland of vanaf een Windows laptop TV te kunnen kijken. (VON = VPN) Oeps Verlegen man

Ja sorry... dat was een typefoutje van mij ..:manembarrassed:

Reageer