Vraag

iTVOnline app 4.2.1 voor Windows 8/10

  • 27 mei 2016
  • 50 reacties
  • 1691 keer bekeken

Reputatie 7
Sinds een paar weken zie ik versie 4.2.1 van de iTVOnline app voor Windows 8/10 langs komen. De problemen die ik met vorige versies had (maar niet met 4.2.0) zijn weer terug: op m'n Windows 10 Pro desktop kan ik niet online kijken want de app klaagt over netwerkproblemen en zegt dat ik m'n PC opnieuw moet starten. Alleen .. de "zender" KPNP (Presenteert) werkt wél zonder problemen, de rest niet (heb er steeksproefgewijs maar een aantal geprobeerd, waaronder NPO en RTL). Ik weet dat je ervoor moet zorgen dat de netwerk-interface niet op "openbaar" ("public") staat dus dat staat goed bij mij.

Wat is op app-niveau het verschil tussen de KPNP-stream en de overige streams, dat ervoor zorgt dat de overige streams niet te bekijken zijn?


50 reacties

Reputatie 7
Erik_ schreef op 1 jun '16 om 15:40u
Omdat het bij meerdere van jullie nu (weer) voorkomt heb ik dit als verzamelmelding voorgelegd aan iTV ontwikkeling. Zodra ik daar meer van hoor kom ik hier op terug.

 
Ik ben vanmiddag ook weer gebeld door iemand van iTV Ontwikkeling. Constructief gesprek ('k heb opnieuw zoveel mogelijk informatie kunnen spuien) al kon hij niet zeggen of en zo ja wanneer dit opgelost gaat worden. Hij was er zich van bewust dat dit door meer (forum) mensen gemeld is.

Reputatie 7
wjb schreef op 6 jun '16 om 15:06u Datis de reactie op mijn bericht waarin ik aangeef dat je een VPN verbinding nodig hebt om in het buitenland of vanaf een Windows laptop TV te kunnen kijken. (VON = VPN)
 
Oeps :manembarrassed:

Reputatie 7
Inmiddels kan ik melden dat itvonline.nl sinds de laatste update (versie 1607) ook werkt in Edge. En omdat Egde geen Silverlight ondersteunt (Microsoft wil van Silverlight af) moet dat wel komen door (verbeterde) HTML5-ondersteuning in Edge sinds Windows 10 versie 1607. Het laptopje waar ik dat op geprobeerd heb heeft maa2 1 GB geheugen en dat is te weinig om de app te kunnen installeren (moet minimaal 2000 MB zijn volgens de Store). In een ander topic heb ik begrepen dat ook met versie 1607 de app nog steeds niet goed werkt.
Reputatie 7
Gisteren weer gebeld door Support. Ze kunnen het probleem niet reproduceren. Deels begrijp ik dat wel: bij mij thuis heb ik het probleem wel op m'n desktop, maar niet op de laptop van m'n vrouw, beiden W10Pro x64. Ik heb aangeboden dat ze bij mij thuis mogen komen kijken.
Verder heb ik gevraagd of ze kunnen aangeven onder wat voor omstandigheden de gewraakte melding op het scherm verschijnt (dat moet toch in de app-code ingebakken zijn, if-then-else of zoiets) zodat ik kan kijken of ik die omstandiheden kan aanpassen. Ook heb ik gevraagd of er iets van logging door de app plaatst vindt zodat ik eventuele logbestanden kan opsturen. Op beide vragen moest de beller het antwoord schuldig blijven (had ook met geheimhouding en intellectueel eigendom te maken), ik heb aangeboden een NDA te willen tekenen, zoals ik wel eerder gedaan heb. Wellicht dat ze daarop nog terug komen.
Tenslotte heb ik aangegeven dat de Windows app inmiddels erg ver 8erloopt op die voor Android en iOS. Voor W10M kan ik dat begrijpen maar van Windows 10 zijn inmiddels vele honderden miljoenen installaties beschikbaar, zodat een up-to-date UWP app voor dat OS langzamerhand toch wel eens een keertje zou mogen verschijnen (kunnen ze W10M en passant ook ff meenemen). Enfin, veel hoop op een spoedige oplossing heb ik niet meer.
Op mijn laptop met 64 bits Windows 10 NL Pro versie werkt de iTV app ook niet.

Laptop is aangesloten op ethernetkabel via een Powerlink Adapter direct op de ExperiaBox.

Enige mogelijkheid is via Internet Explorer of Firefox via de website http://www.itvonline.nl 

Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Sjors! Ik heb jouw diagnostic doorgestuurd en aangegeven, wjb, dat jij het op een Surface Pro 3 ervaart. Ik ben benieuwd wat er nu uit de testen komt.

Reputatie 7
Ja , in IE11 werkt 't prima. Ik weet dan ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het niet aan de netwerkinstellingen ligt maar gewoon een bug is in de app. Het feit dat nu KPNP het wel steeds gewoon doet sterkt mij alleen maar in die overtuiging. Maar ja, Windows hè, dat is niet fancy genoeg voor KPN, dus laten ze dat er maar een beetje bij bungelen. Anderzijds doet Ziggo helemaal niets voor Windows, dus wat dat betreft springt KPN er nog gunstig uit. Eén van de overwegingen de me er tot nu toe van weerhouden over te stappen.

Tijdens het opstarten van de app kun je het versienummer in de rechter onderhoek zien.

Reputatie 7
Mijn desktop is via UTP aangesloten, direct op de V10. Op onze W8.1 laptop en tablet (8.1 RT) werkt het ook altijd gewoon (beiden Wi-Fi). Mijn desktop heeft wat extra netwerkaansluitingen maar die heb ik in Windows allemaal uitgeschakeld, juist vanweg dit probleem; tot nu toe helaas zonder resultaat

Reputatie 7
schreef op 29 mei '16 om 17:07u
Irritant probleem, Henk. Ik heb er maar gelijk een melding voor aangemaakt bij de technische dienst. Ik ga ervan uit dat je de basisdingen als het herinstalleren van de app al hebt gedaan 🙂 Het kan zijn dat de technische collega's je dan nog bellen voor meer informatie.

 
Ik heb de app al enige malen opnieuw geïnstalleerd. Bij oudere versies wilde dat nog wel eens (een tijdje) helpen. Nu heb ik tussen de- en herinstallatie zelfs een reboot gedaan en daarna een herstart van de V10, maar allemaal zonder resultaat. Uit de reactie van  blijkt wel dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook ik gebruik Windows 10 Pro x64 maar ben (zoals eerder gemeld) met een kabel direct aangesloten op de V10. Een laptop met Windows 8.1 Pro x64 en Wi-Fi vertoont geen problemen, evenmin als een Surface tablet met Windows RT 8.1 en Wi-Fi. En, zoals ook al gemeld, met IE11 op m'n desktop werkt 't - zoals altijd - gewoon, dus dan geen melding over netwerkproblemen.

Gisteravond heb ik redelijk kort na elkaar twee SMSjes van KPN ontvangen dat ze me niet bereiken konden; we waren inderdaad niet thuis. Maar we hebben noch op mijn mobiel (waarop ik de SMSjes heb ontvangen), noch op die van m'n vrouw, noch op onze vaste aansluiting gemiste oproepen. Dus ik weet niet hoe ze me hebben proberen te bereiken. Hoe dan ook, we waren toch niet thuis, vanavond wel en dan zal ik wel terugbellen op het in de SMSjes aangegeven nummer.

Reputatie 7
Ok, vanavond heb ik teruggebeld en het probleem wordt doorgegeven aan de ontwikkelafdeling. Zodra ik meer weet post ik dat wel weer ...

Reputatie 7
 schreef op 30 mei '16 om 23:34u
Bij mij werkt de app ook niet. Ook niet met KPN presenteert(Foutmelding: Er is een netwerkfout opgetreden, probeer het later opnieuw. Blijft het probleem aanhouden? Herstart dan uw PC of tablet.

In dat geval zou je eerst eens moeten kijken of je netwerk van het type "openbaar" (public) is of "particulier" (private). In het eerste geval werkt de app meestal (altijd?) helemaal niet. Je kunt dat zien door rechtsonder op de taakbalk rechts te klikken op het netwerkpicto en dan te kiezen voor "Open Network and Sharing Center" (sorry hier ff geen Nederlandse vertaling van bij de hand).

BTW, als je in de Microsoft Store als zoekterm "KPN" opgeeft zou je 'm wel moeten vinden.

Reputatie 7
 schreef op 5 jun '16 om 14:00u
Ook bij mij, op mijn desktop met 64 bits Windows 10 pro werkt de iTV app niet.

Gelukkig wel op mijn iPad, maarja dat is iOS Smiley Knipoog

 
Doet KPNP 't bij jou wel?

Reputatie 7
peerke63 schreef op 5 jun '16 om 13:36uDus dan moet ik eerst een von-verbinding met thuis maken...als ik al zou weten hoe dat moet.....
Reputatie 7
schreef op 6 jun '16 om 18:47u
Nee Henk, die geeft ook de volgende foutmelding:

Screen Shot 06-06-16 at 06.46 PM.PNG

 
Maar dit is niet met de app maar met een browser. Welke? Edge? Die werkt sowieso niet met iTVOnline. Om in een browser te kijken moet je in Windows 10 een andere browser dan Edge gebruiken, eentje die Silverlight ondersteunt (b.v. IE11). Door in Edge rechtsbovenin op de drie puntjes (...) te klikken krijg je een menu waaruit je de optie Openen met Internet Explorer kunt kiezen.

Om te app te kunnen gebruiken moet je de Windows Store openen en in het zoekveld "KPN" invoeren. Dan zie je de app vanzelf staan en kun je 'm installeren.

Reputatie 7
schreef op 7 jun '16 om 10:39u
De browser is Firefox 46.0.1 (nieuwste versie)en silverlight is ingeschakeld.

Ik heb geen problemen met mijn iPad/iPhone

 
Is je netwerkadapter (vast of Wi-Fi) aangemerkt als Openbaar (Public) of Particulier (Private) (rechtsonder op de taakbalk rechtsklikken op de netwerkadapter en dan kiezen voor Netwerkcentrum (dacht ik uit m'n hoofd, Open Network and Sharing Center)). Als het Openbaar is werkt iTVOnline ook niet of niet goed.

Overigens, dit topic gaat specifiek over de Windows app-versie, niet over de browser-versie.

Reputatie 7
Erik_ schreef op 14 jun '16 om 15:22u
@Henk2304 @SjorsK hoe zit het bij jullie? Alles ook up-to-date neem ik aan? Kunnen jullie in dat geval iets meer info geven over de hardware?

 
Sorry , door vakantie "stress" er nog niet aan toegekomen om een "deep inspection" (via Drive Boost 3) van al m'n drivers etc. te doen. Als ik terug ben doe ik dat zeker. Ik denk echter niet dat er veel aan ontbreekt.

Wat ik zo raar vind is dat het met de vorige versie wel gewoon goed werkte. Nog oudere versies gaven wisselende resultaten, maar ook daar heb ik destijds al over gerapporteerd.

Reputatie 7
De ontwikkelaars vinden het ook raar, ze kunnen er nog niet echt de vinger opleggen wat het nu is. Vandaar ook hun verzoek om de hardware-data. Maar neem de tijd, ik zie je resultaat vanzelf verschijnen. Zodra ik weer meer info van de ontwikkelaars heb, laat ik hier van me horen.

Zo, inmiddels via door mij bovengenoemd tooltje alle drivers (vnl. chipset, USB en bridge) up-to-date gebracht, maar ... maakt geen enkel verschil. En nogmaals: in IE11 werkt 't gewoon goed!

Ik heb een merkloze desktop:
Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel GA-H77M-D3H (Rev.1.0)
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz, 3901 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. F14, 16-1-2014
BIOS-modus UEFI
Fabrikant BaseBoard Gigabyte Technology Co., Ltd.

Ik gebruik de geïntegreerde 1 Gb/s ethernetaansluiting (Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)) en de eveneens geïntegreerde Intel(R) HD Graphics 4000 grafische controller; verder een DELL S2340T HD aanraakscherm (HDMI/USB3.0).
Reputatie 7
Mooi dat het in Edge nu wel goed werkt. Ze zijn ze nog wel bezig met uitvogelen van de app versus Windows 64-bit Pro, maar ze kunnen het niet goed reproduceren. Dus als er nog meer mensen zijn met dat probleem, geef het vooral aan. Dan kan ik gegevens doorsturen richting de ontwikkelaars.
Van @wjb heb ik begrepen dat op Windows 10 Pro x64 in Egde de problemen net zo zijn als met de app: alleen KPNP werkt, de rest niet. Met IE11 (Silverlight) blijft 't wel nog steeds werken.
Gezien de problemen met de Jubileumupdate (1607) van Windows 10 (systeem crasht bij OS op SSD en data op hard disk; webcams met H.264 en MJPEG werken niet om er maar een paar te noemen) heb ik besloten te upgrade voor de rest van onze PC's nog maar een poosje uit te stellen (via een groepsbeleidsregel - GPO - op de centrale server). Maar goed, die zijn allemaal Pro x64, dus daarop werkt itvonline.nl in Edge net zo slecht als in de app.
Reputatie 7
Vandaag opnieuw gebeld. Inmiddels is vastgesteld dat er een aantal problemen in de app (voor Windows 10) zit. Daar zijn ze mee bezig en ze verw8en over een aantal weken (?) een nieuwe versie van de app. Tot die tijd is het advies om gebruik te maken van de website (interactievetv.nl, die het in Edge overigens alleen doet als je als beheerder op de computer ingelogd bent, hetgeen natuurlijk niet zo veilig is; als je nog gebruik maakt van de oudere URL itvonline.nl werkt 't in Edge wel als je geen beheerder bent). Dan is er bij het gebruik van Edge sinds de Jubileumupdate van Windows 10 nog het probleem dat je niet full screen kunt kijken. In IE heb je dat gelukkig allemaal niet.

Verder heb ik vorige week de app compleet verwijderd, de PC opnieuw gestart en daarna de app weer geïnstalleed, en - wonder oh wonder - 't werkte ineens weer.
Enfin, toch maar ff w8en of en zoja wanneer er een nieuwe, verbeterde versie verschijnt.
Reputatie 7
De app op m'n PC werkte niet meer na de Jubileumupdate. Zoals hierboven al aangegeven heb ik 'm verwijderd, de PC opnieuw gestart en daarna de app weer geïnstalleerd. Sindsdien geen problemen meer en ook HD-zenders zijn nu gewoon te bekijken, al zie ik op m'n 24" Full HD aanraakscherm niet veel verschil met de SD-zenders. HD-opnames zijn nog steeds niet terug te kijken (maar kan dat bij de Android en iOS apps wel?). Buitenshuis kijken gaat ook nog steeds niet (maar met een PC was ik dat ook niet van plan).
Ik vind het eigenlijk best wel een achterstand dat ik niet overal op mijn laptop tv kan kijken van KPN bij interactieve tv.

Als ik bij Ziggo kijk... kan ik volgens mij, met de ziggo-horizon-app gewoon tv kijken waar ik ook ben...als ik maar verbinding heb

Dus dan moet ik eerst een von-verbinding met thuis maken...als ik al zou weten hoe dat moet.....
Henk2304 schreef op 6 jun '16 om 16:09u
wjb schreef op 6 jun '16 om 15:06u Datis de reactie op mijn bericht waarin ik aangeef dat je een VPN verbinding nodig hebt om in het buitenland of vanaf een Windows laptop TV te kunnen kijken. (VON = VPN) Oeps Verlegen man

 
Ja sorry... dat was een typefoutje van mij ..:manembarrassed:

Reputatie 7
Ik ervaar hetzelfde op een 64-bit Windows 10 Pro machine aangesloten via wifi op een Experia Box V10.

https://

Op die machine wordt alleen KPNP wel weergegeven, alle andere kanalen geven de foutmelding zoals in het screenshot.

Op een 64-bit Windows 10 Home machine worden wel alle kanalen weergegeven, zowel bedraad als via wifi.

Reputatie 7
SjorsK schreef op 30 mei '16 om 21:28u
Waar kan je deze app krijgen? Smiley Tong Ik kan hem niet vinden Smiley Verdrietig

In de Microsoft Store.

Reageer