ITVonline full screen Mac probleem met Silverlight

• 10 juni 2012
  • 3 reacties
  • 12218 keer bekeken

Sinds een systeemupdate is de full screen optie van ITVonline weer om zeep geholpen. Kon ik voorheen nog terugschakelen naar Silverlight 4 en zo het probleem omzeilen, met mijn iMac en als browser Safari of Firefox, maar daar zit het probleem niet, nu kan ik op geen enkele maniet meer full screen kijken. Silverlight crasht gelijk. Iemand meer met deze ervaring en misschien een oplossing. Ik gebruik een iMac met Lion en van alles de laatste versies. Overigens wil ITVonline niet meer werken met Silverlight 4, want dan had ik het probleem op deze wijze weer verholpen.

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste adsl1957,

Dat is inderdaad erg jammer om te lezen. Ik kan bij voorbaat zeggen dat er recent geen wijzigingen
zijn doorgevoerd in de dienst I-TV Online. Tevens zijn hier geen storingen van bekend van deze aard.

Het heeft er alle schijn van dat Silverlight hier de oorzaak is. Een kleine speurtocht op internet levert
op dat dit vaker voorkomt in verscheidene scenarios met als gemene deler Silverlight. Ik kan daarom
slechts vragen de installatie ongedaan te maken en opnieuw uit te voeren. Ik hoor tevens graag wat
hierin uw bevindingen zijn.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Blijft een wondere wereld met de Microsoft software. Vond op een andere Mac een versie uit augustus 2011 en die doet het weer gewoon. Gelijk maar even de auto update uitgeschakeld en we zien wel weer hoelang alles weer functioneert. Misschien een goed idee voor KPN om eens te kijken naar een betrouwbaardere player!!!

Het verwondert mij enigszins dat kpn technieken gebruikt, die niet cross platform werken. Ik begrijp best dat kpn zich heeft laten verleiden door microsoft om vooral de (gebrekkige) silverlight plugin toe te passen in itvonline, maar ik denk dat het technisch gezien geen enkele meerwaarde heeft om gebruikers van andere besturingssystemen buiten te sluiten.

De ogg-theora plugin is een oplossing die WEL cross platform werkt en ook nog een open standaard is (Europees bepaald) in tegenstelling tot Silverlight.

Overweegt kpn nog richting open standaarden te gaan?

Mvg Cees

Reageer