Beantwoord

itvonline op macbook pro

Hallo,
Tot een week of vier terugkeek ik regelmatig TV op mijn MacBook Pro. Wanneer ik nu wil kijken laad hij de pagina maar. Krijg grotendeels een zwart scherm met daarop een groen draaien rondje dat in feite aangeeft dat hij de homepagina wil laden.
Soms lukt dit maar. Na 1 seconde komt het zwarte scherm weer terug en probeert hij de homepagina weer te laden. Ik dacht dat er misschien een storing was en dat het vanzelf weer goed zou komen maar helaas. Ik heb van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Weet iemand de oorzaak cq oplossing?
Vast bedankt!
icon

Beste antwoord door Hink 19 oktober 2018, 20:26

Beste Huistijger,
Ter informatie mijn MacBook Pro is van juli 2017. Ik heb inmiddels Mojave geïnstalleerd maar kan via Google Chrome nog steeds geen TV kijken via ITVonline. Op jou advies heb ik firefox geïnstalleerd en daar werkt het perfect. Probleem in principe opgelost maar ik kan niet uitstaan dat ik het niet aan de praat krijg bij Google Chrome.
In ieder geval bedankt voor je hulp en een fijn weekend!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hallo @Hink
De nieuwe ITV werkt alleen met de browser Google Chrome en Firefox
(Nog) niet op Safari en andere browsers.
Daar wordt nog aan gewerkt
Helaas, .......ik gebruik Google Chrome, sorry dat was ik vergeten te melden.
Reputatie 7
Badge +17
Dat zou moeten werken, welk MacOS versie heb je?
Appeltje links in de bovenste taakbalk aanklikken en kiezen voor Over deze Mac
Ik gebruik de laatste up-date High Sierra
Reputatie 7
Badge +17
De laatste is MacOS Mojave
High Sierra is al een oudere...
misschien even updaten?
Dacht ik ook maar als ik dat doe krijg ik de melding dat er geen up-dates zijn. Vind ik ook wel vreemd.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi Hink, Welkom op het forum. Hopelijk kun je snel weer goed gebruik maken van iTV online op je MacBook. Via deze weg kun je macOS Mojave downloaden en installeren: Open de Mac App Store;> Klik op het tabblad ‘Updates’;>Wacht tot macOS Mojave hier verschijnt en klik op ‘Update’;>Wacht tot de download is voltooid en volg de stappen op het scherm. Als je de update niet ziet, gebruik dan deze link om naar Mojave in de Mac App Store te gaan. Ook kun je in de app-winkel zoeken naar ‘mojave’, sorteren op ‘populairste’ en dan de update downloaden en installeren. Laat je aan ons weten of het gelukt is met de update naar Mojave en of je dan zonder problemen iTV online kunt kijken?
Reputatie 7
Badge +17
macOS Mojave ondersteuning
macOS High Sierra vorig jaar ondersteunde nog veel behoorlijk oude Macs, maar dit jaar is dat wel anders. macOS Mojave draait op Macs uit 2012 of nieuwer, een enkele uitzondering daargelaten. Dit zijn de Macs die je dit najaar kunt updaten:
MacBook (begin 2015 of nieuwer)
MacBook Air (midden 2012 of nieuwer)
MacBook Pro (midden 2012 of nieuwer)
Mac mini (eind 2012 of nieuwer)
iMac (eind 2012 of nieuwer)
iMac Pro (2017)
Mac Pro (eind 2013, plus modellen uit midden 2010 en midden 2012 met een grafische kaart die Metal ondersteunt)
Beste Marina,
De "onderstaande knop" heb ik niet bij je bericht gevonden en de Link ook niet. Via "over deze Mac" wilde ik de software up-daten, maar kreeg de melding dat er geen Up-dates waren. In de App store werd eerst Mojave niet gevonden maar na enige tijd kwam bovenin een banner met informatie en kon ik Mojave downloaden en installeren. Vervolgens heb ik opnieuw geprobeerd om via ITVonline TV te kijken, maar helaas. Na verloop van tijd komen de zenders waar ik uit kan kiezen in beeld maar verdwijnen direct weer.
Precies als bij High Sierra. Kortom het lukt nog steeds niet via Google Chrome. Op advies van huistijger heb ik firefox geïnstalleerd en daar kan ik gelukkig wel via ITVonline TV kijken.
Beste Huistijger,
Ter informatie mijn MacBook Pro is van juli 2017. Ik heb inmiddels Mojave geïnstalleerd maar kan via Google Chrome nog steeds geen TV kijken via ITVonline. Op jou advies heb ik firefox geïnstalleerd en daar werkt het perfect. Probleem in principe opgelost maar ik kan niet uitstaan dat ik het niet aan de praat krijg bij Google Chrome.
In ieder geval bedankt voor je hulp en een fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +17
Hallo Henk
Dat ligt niet aan jou hoor
Google Chrome geeft bij mij ook moeilijkheden. (en niet alleen bij ITV)
Gebruik zolang Firefox, de update naar Safari komt heus wel, dus zolang even behelpen met firefox.
Fijn dat je het zover voorelkaar gekregen heb.
Ook een fijn weekend gewenst van de huistijgers.

Reageer