iTVonline tijdens zakenreis of vakantie

• 10 december 2014
  • 61 reacties
  • 17249 keer bekeken

Toon eerste bericht

61 reacties

Nu dus maar wachten.......... hoelang nog ?
Reputatie 7
Nu dus maar wachten.......... hoelang nog ?Ik ben helaas bang dat dat nog wel eens een tijdje op zich zal kunnen laten wachten. De nieuwe iTV app wordt momenteel getest door zo'n 500 abonnees en er zijn nog wel een aantal zaken geconstateerd die voor verbetering vatbaar zijn. Overigens is het testen van de Chromecast ondersteuning ook nog niet gestart.
Reputatie 2
Binnenkort zal de ITV app van KPN Chromecast gaan ondersteunen en dat is een zeer mooie ontwikkeling. Je hoeft dan geen miracast screen mirroring meer te gebruiken om op een televisie in jouw hotelkamer, appartement, of bungalow via ITV te kunnen kijken, dat kan je dan gewoon casten via de Chromecast.
Dat betekent echter wel dat, zolang er nog geoblocking van kracht is, in het buitenland de Chromecast ook binnen de VPN tunnel naar Nederland zal moeten communiceren en dat brengt een uitdaging met zich mee immers een Chromecast heeft geen ingebouwde VPN cliënt.
In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik de onderstaande travel router tegen.

GL-AR750
Dit zeer compacte en lichte routertje heeft een ingebouwde VPN cliënt waarmee een VPN verbinding opgezet kan worden met een Nederlandse VPN server of zoals in mijn geval de VPN server op mijn Synology NAS thuis.

Ik sluit deze router met 2.4GHz wifi aan op het wifi netwerk van het hotel en mijn Chromecast, Android Tablet en Android telefoon via 5GHz wifi op de router. De VPN verbinding wordt nu gedeeld door de op de router aangesloten apparaten en daarmee kan ITV ook via de Chromecast lopen.

Let op: Het is nog even wachten op de Chromecast ondersteuning in de ITV app voordat dit mogelijk zal zijn.

Ik ben dus ook op zoek naar zoiets waar heb je deze aangeschaft @wjb,
Amazon.de staan ze wel zie ik 49,99
lees wel meer goeds over de gl travel routers maar zie ze in nederland niet echt voorbij komen ?

Ik zou de router mede willen gebruiken op plekken waar je zo`n code moet aanschaffen en via zo`n portal moeten internetten op deze manier kun je het dan verdelen over meerdere apparaten,
En als dan dadelijk chromecast ook nog gaat werken is het helemaal super.
Reputatie 7
Ik heb hem bij GL-iNet zelf aangeschaft en hij werd na een kleine week geleverd.
Zie: https://store.gl-inet.com/collections/travel-routers/products/gl-ar750-travel-ac-router

Je kunt hem natuurlijk ook via amazon.de aanschaffen.
Reputatie 2
Ik heb hem bij GL-iNet zelf aangeschaft en hij werd na een kleine week geleverd.
Zie: https://store.gl-inet.com/collections/travel-routers/products/gl-ar750-travel-ac-router

Je kunt hem natuurlijk ook via amazon.de aanschaffen.

Dank voor je snelle reactie zeg ;)

Geen last van taxen of inklaringskosten gehad 😉
Reputatie 7
Ik heb geen invoerbelasting hoeven betalen.
Reputatie 2
@wjb de router die thuis staat moet die de optie vpn server hebben of is VPN pass-through voldoende.

deze 2 bijvoorbeeld de eerste heeft geen vpn-server volgens specs de tweede zou het wel hebben

Asus RT-AC66U niet ---->als staat op asus websiet vpn-geschikt ?
Asus RT-AC51 wel

eerste router is wel sneller

bedankt voor je reactie alvast
Reputatie 7
De router of een ander apparaat achter de router moet een VPN server hebben.
Zelf gebruik ik hiervoor een Synology NAS met ingebouwde VPN server.
Reputatie 2
Oke duidelijk dank wederom
Reputatie 7
Vandaag positief verrast door het feit dat de Chromecast ondersteuning in de beta iTV app opgenomen is.
De beta iTV app wordt momenteel door 500 abonnees getest.
Reputatie 2
kijk aan dat is verrassend goed nieuws ;)

Even ter verduidelijking van mijn kant het gedoe met routers komt hiermee te vervallen als het allemaal gaat werken ?

Dan kun je casten op locatie met tablet of phone ..... heb je enkel een wifi router voor op locatie nodig zoals de ar-750 bijvoorbeeld 😉
Reputatie 7
Nu geoblocking is komen te vervallen heb je binnen de EU geen VPN verbinding meer nodig, maar buiten de EU uiteraard nog wel.
Wil je echter ook zenders kunnen kijken die buitenshuis niet te bekijken zijn, zoals bijvoorbeeld de BBC, dan zal je een VPN verbinding met jouw thuis netwerk moeten opzetten. Voor het kijken buiten de EU of het kijken naar bijvoorbeeld de BBC heb je dan dus nog steeds zo'n AR-750 nodig en ook een VPN server thuis.
Heb je op locatie maar één (gelijktijdige) wifi aansluiting of je moet per (gelijktijdige) wifi aansluiting betalen, dan kan zo'n AR-750 ook uitkomst bieden immers daarmee kan je die éne verbinding delen.
Belangrijker misschien is nog wel het feit dat een goed wifi netwerk in hotel, camping of bungalowpark zogenaamde cliënt isolation ondersteunt. Hiermee wordt voorkomen dat twee via wifi verbonden apparaten met elkaar kunnen babbelen. Dat geldt dan dus ook voor de Chromecast en jouw tablet of mobiele telefoon. Ook dan zal je zo'n routertje als de AR-750 nodig hebben.
Bij mij zit dat ding dus ook gewoon standaard bij de reisuitrusting. 😎

Overigens kan de AR-750 desgewenst ook voorzien worden van een 4G dongle waarmee je ook de Internet verbinding via 4G zou kunnen laten lopen. Dan moet je natuurlijk wel een stevige (het liefst unlimited) databundel hebben.
Reputatie 2
@wjb is een cisco rv180w als vpnserver te gebruiken in combinatie met de ar-750 op reis.
Kennis heeft zo`n router nog liggen maar moet wel de moeite zijn om die te kunnen gebruiken anders hoef ik die niet op te halen 😉
Reputatie 7
Nee, ik heb zelf een Cisco RV180W in gebruik voor mijn zakelijke netwerk thuis. Met de RV180W kan je niet terug routeren naar Internet. Binnen de VPN tunnel kan je daardoor alleen de subnets achter RV180W benaderen.
Reputatie 2
Top dan weet ik voldoende.
Reputatie 7
Ik hoop dat je begrepen hebt dat je dus NIET zo'n Cisco RV180W moet hebben!
Reputatie 2
Ja zeker @wjb heb je begrepen.

Echt op zoek naar een router met vpn server erin.

Wat is eigenlijk dat vpn pass-through is dat zoiets als Cisco waar je niks aanhebt in dit geval.
Reputatie 7
Echt op zoek naar een router met vpn server erin.Vraag is of je wel voor een router moet gaan of voor een VPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS.
Belangrijk is dat die VPN server het naar Internet terug routeren ondersteunt. De VPN server van de Cisco RV180W ondersteunt dat niet en ik denk dat er meer routers zullen zijn die dat niet ondersteunen. Dat is echter wel heel belangrijk immers anders werkt het nog steeds niet.
Ik gebruik hiervoor dus de VPN server van onze Synology NAS.
Reputatie 2
Super dat je zoveel uitleg geeft @wjb dat is echt top.

Ik hoor net dat ik ook nog kan beschikken over een asus RT-ac51u zoals eerder benoemd in ander topic.
Mocht dat ook geen optie zijn dan ga ik me verdiepen in bijvoorbeeld een nas maar dat is mijn laatste optie omdat ik het echt alleen voor de dode momenten op de camping of elders wil gebruiken snap je ;)

Ik beschik overigens over glasvezel 100/100 misschien goed om bij te vermelden.

enorm bedankt zover.....
Reputatie 7
Die RT-AC51U heeft zo te lezen alleen een PPTP VPN server.
Persoonlijk vind ik die onveilig, maar als je hem alleen voor iTV gebruikt, dan is dat nog tot daar aan toe.
Overigens zou ik eerst op de camping kijken of de verbinding daar snel genoeg is alvorens je gaat investeren in een VPN server thuis.
Is die camping in Nederland?
Is de wifi van de camping of heb je daar een stacaravan met een eigen aansluiting?
Reputatie 2
Ja dat van pptp vpn had ik ook gezien maar dacht dat je er wel andere software op kon zetten evt iets van LEDE bijvoorbeeld.

De snelheid en wifi is van camping in nederland is iets van 7 /1 Mbps ik kan er momenteel wel gewoon uitzendingemist en rtlxlgemist kijken bijvoorbeeld.

daarom wilde ik zelf ook geen grote investeringen doen 😉
Reputatie 2
@wjb ben jij daar ook mee bekend toevallig 😉
Reputatie 7
Badge +30
Als t "maar" 7/1 is kan een raspberrypi misschien ook nog wel voldoen.
Reputatie 7
@wjb ben jij daar ook mee bekend toevallig ;)Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
Reputatie 2
Als t "maar" 7/1 is kan een raspberrypi misschien ook nog wel voldoen.

Is maar weinig snelheid idd,daarom wilde ik ook zo min mogelijk investeren die asus router kost niks ivm een raspberrypi aan schaffen.

Weet dat zo`n router geblockt is op 10 als je vpn gebruikt.

Reageer