iTVonline tijdens zakenreis of vakantie

• 10 december 2014
  • 61 reacties
  • 17249 keer bekeken

Toon eerste bericht

61 reacties

Reputatie 7
Weet dat zo`n router geblockt is op 10 als je vpn gebruikt.Encrypten en decrypten zijn zware processen die nogal wat rekencapaciteit vergen. Mijn Synology NAS weet zo'n 55Mbps te decrypten en zo'n 25Mbps te encrypten. Op de GL-AR750 houdt het bij ongeveer 12,5 Mbps op.
Reputatie 2
@wjb ik ben met de asus rt-ac51u aan het hobby`en.

Vpn server en client zit erop en voor wat ik nu kan zien kun je openvpn config aanmaken e.d
Lt2p vpn ben ik ook tegen gekomen.

Bedankt weer voor het meedenken en btw jouw nas is uiteraard wel van een andere klasse denk ik zo he 😉
Reputatie 7
Mijn NAS heeft zijn geld al dik en dun terugverdiend omdat deze ook dienst doet als centrale backup voorziening van al onze PC's en laptops.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn dochter in tranen naar me toe kwam omdat haar PC gecrasht was terwijl ze de dag daarop haar werkstukken op de universiteit moest inleveren.
Vijf minuten later zat ze achter de gezins-PC lachend de laatste puntjes op de i te zetten. Onbetaalbaar dat moment, waar een goede backupvoorziening al niet goed voor is!
Reputatie 2
@wjb Is het vpn verhaal waarvoor jij dit begin topic destijd hebt gemaakt nu nog steeds van toepassing sinds de nieuwe app en EU geoblocking weg is ?
Reputatie 7
@wjb Is het vpn verhaal waarvoor jij dit begin topic destijd hebt gemaakt nu nog steeds van toepassing sinds de nieuwe app en EU geoblocking weg is ?Dat hangt er vanaf waar je wilt kijken en naar welke zender/opname je wilt kijken.

Buiten de EU: VPN is nodig.
Een zender/opname bekijken die alleen thuis beschikbaar is: VPN is nodig.

Wil je een Chromecast inzetten, dan is zo'n travel router in veel gevallen wel nodig immers anders kan je op veel plaatsen geen verbinding krijgen met de Chromecast.
Reputatie 2
Oke dan zat ik toch goed met mijn gedachten men zei namelijk elders dat dat niet meer nodig was maar jij geeft precies aan wat mijn ideeen waren dank....
Reputatie 2
@wjb oud topic maar omdat we hier destijds bezig waren.

Heb jij er ook last van dat de GL-AR750 zijn verbinding nogal eens verliest?
Reputatie 7
Heb jij er ook last van dat de GL-AR750 zijn verbinding nogal eens verliest?Nee, ik ben eigenlijk zeer tevreden met dat apparaat. Verliest jouw mobiele apparaat de verbinding met de GL-750 of verliest de GL-750 de verbinding met het wifi netwerk van het hotel, camping of bedrijf?
Reputatie 2
volgens mij verliest de GL-750 de verbinding met het wifi netwerk want als ik dan als test een telefoon neem met het wifi netwerk van camping heb ik gewoon internet.

log ik dan in op de router dan is het netwerk ook weg en moet ik dan weer opzoeken zeg maar.
Reputatie 7
Apart,, ik heb daar nog geen problemen mee gehad.
Reputatie 2
Ik zal er thuis eens mee gaan experimenteren kijken of er dan iets uitkomt.
Vind het verder zeker ook wel een handig kastje hoor geeft toch meer vertrouwen als je ergens inlogt via het vpn script.

Reageer