Jawel HD Zenders staan op 1

• 10 januari 2017
  • 19 reacties
  • 2013 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Oh kijk nu alle HD zenders beginnen af nummer 1 en de Sd zenders van uit 701

Goed gedaan KPN wat een verrassing nu zullen veel mensen (forum gebruikers blij zijn..

En toen werd ik wakker bleek het een droom te zijn:S

19 reacties

Reputatie 7
Nou, radka2, bedankt voor de verwarring. NOT 😠
Reputatie 2
Badge
Bij telfort draaien ze 2 platforms voor IPTV
de "oude" ITNS glashart netwerk, waarbij vanaf dag 1 dat er HD beschikbaar was op het kanaal wat je koos automatisch de beste resolutie draait ( Dus NED op 1 en er is HD dan is er HD beeld, anders SD)

het "nieuwe" experia platform en dat is identiek aan die van de KPN

Telfort is in bezit van het ITNS platform gekomen door het overnemen van glasvezelproviders als Lijbrandt XMS e.d. Experia... tsja dat hadden ze al

Alhoewel ik "HD op 1" mis, mis ik het ITNS netwerk niet echt meer. Decoder was erg beperkt ( Wel eigen opnames dat dan weer wel), maar serielinking en meervoudige opnames werkte nooit.
Bij Experia platform werkt het beter ( maar helaas ook nog niet altijd)
Reputatie 6
Badge +9
Ik ben niet thuis nu, dus kan het niet checken, maar onderstaand kreeg ik net binnen over de 4K ontvanger:

Via uw nieuwe tv ontvanger hebt u al enige tijd toegang tot programma`s in 4K Ultra HD kwaliteit. De zenders in HD kwaliteit zijn terug te vinden op kanaal 701 en verder. Per 1 februari kijkt u dankzij deze tv ontvanger ook naar de zenders in HD kwaliteit op kanaal 1 en verder. U hoeft hier niets voor te doen.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.kpn.com/4k.

Wij zijn continu bezig met het verbeteren van het aanbod in 4K Ultra HD kwaliteit en het toevoegen van functionaliteiten van Interactieve TV. Zodra er weer wijzigingen zijn, zullen wij u hierover informeren.

Met vriendelijke groet,

KPN

en

Via welke kanalen kijk ik in HD kwaliteit?
Met de 4K box kijk je al vanaf kanaal 1 in HD kwaliteit. Voorheen keek je alleen vanaf kanaal 701 in HD. Maar door een netwerkaanpassing zijn de SD kanalen vervangen voor HD kanalen. De HD kanalen zijn voor alle boxen nog wel vanaf kanaal 701 aan kiesbaar. Ook de HD Glas kanalen (661-670) doen het nog steeds.

Wil je kanaal 1 (en de volgende kanalen) toch in SD kwaliteit kijken? Dit kan door in het tv-menu via instellingen de voorkeur op SD zetten. De HD kanalen vanaf 701 komen hierdoor wel te vervallen.
Reputatie 7
Badge +13
Hopelijk komt deze droom snel uit.
HD glas vanaf 1, eigenlijk hoort dit zo.

Ik was verleden week op bezoek en die hebben Telfort.
En die hebben HD vanaf 1.

Hopelijk kan KPN snel vertellen, wanneer ook wij HD vanaf 1 hebben.
Groot voordeel van KPN, dat meer mensen ineens een veel mooier beeld hebben en dat geeft voor KPN ook nog eens extra reclame.

P.S. Radka2, de tekst had eigenlijk moeten beginnen met "ik had een droom" want de tekst is inderdaad heel erg verwarrend.
Ik was ook maar even blij.
Dus blij met een dode mus.:@
Reputatie 7
Badge +13
Goedeavond. Het zal mij benieuwen wanneer het op de HMB 2260 zal gebeuren ik zit op glasvezel dus afwachten maar

Ik lees net, dat de HD glas kanalen nog op 661 - 670 blijven.
Wel een beetje vreemd.
Reputatie 6
Badge +9
Dat is wel de "zwarte afstandsbedieninglijst" dus glasvezel, waar de zenders al een paar jaar op 1 beginnen bij Telfort. De "witte lijst" geeft nog steeds 7xx aan.
Reputatie 7
Kies één maal 701 en gebruik dan P+ en P-. Je zult geen verschil merken met zappen van af 1 😉
Reputatie 7
Als je de HD zenders v.a. 701 (of 661 bij glas) gewoon krijgt heb je HD.
Stem je af op 1, 2, 3, 4 etc dan heb je, nog steeds, geen HD. In tegenstelling tot wat dit topic vermeld!
Reputatie 7
Telfort heeft alleen via glasvezel HD op 1. Terwijl dat een KPN dochter is. Kennelijk heeft Telfort op glas een andere centrale ofzo.
Reputatie 7
Badge +17
Oh kijk nu alle HD zenders beginnen af nummer 1 en de Sd zenders van uit 701

Goed gedaan KPN wat een verrassing nu zullen veel mensen (forum gebruikers blij zijn..

En toen werd ik wakker bleek het een droom te zijn:S
;) Die is grappig! 😛
Reputatie 2
Badge +3
Nope, hier niet...
Reputatie 7
Badge +12
Gewoon een eigen zenderlijst samenstellen en niet meer aan denken.
Reputatie 2
Heb ook een verandering opgemerkt, dat bij mijn nieuwe itv decoder hmb 2260 v2 het lampje van HD niet meer brandt op de HD zenders heb ik nu wel of geen HD?
Reputatie 1
Humor ! 😃
Wel jammer dat kpn hier geen goed antwoord kan geven. 😞 wachten maar weer af.
Reputatie 7
Badge +9
Zeker humor. Maar ze heb wel gelijk
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond. Het zal mij benieuwen wanneer het op de HMB 2260 zal gebeuren ik zit op glasvezel dus afwachten maar
Deze nieuwe Zenderlijst van Telfort kwam ik tegen.
Ze zijn bezig met testen bij Telfort, maar ook bij KPN kreeg ik te horen van KPN.
Wat best gek is, omdat Telfort een dochter bedrijf van KPN is, en niet andersom.

Reageer