Beantwoord

JBL soundbar 5.1 op Arris VIP 5202

  • 14 June 2021
  • 12 reacties
  • 359 keer bekeken

Reputatie 1

Twee weken geleden heb ik mijn soundbar via een optische kabel aangesloten op de VIP 5202. Tot vanavond werkte alles ook prima. Ik heb op de hdmi mijn Eminent aangesloten.

Maar sinds vanavond krijg ik er via de optische kabel geen geluid meer uit. Ik heb de kabel gecontroleerd en mijn kastje gereset (met behoud van instellingen). Iemand nog suggesties?

icon

Beste antwoord door AvLierop 16 June 2021, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @AvLierop 

Misschien is het niks maar je zou bij  instellingen - geluid van de Vip 5202 kunnen controleren of deze nog wel op optical is ingesteld. Was het eerste waar ik meteen aan dacht. 

Reputatie 1

Dag @Ray_mond ,

Ik hoef (volgens mij) niet te kiezen. Ik heb HDMI én optical. HDMI gaat naar mijn tv en optical naar mijn soundbar. Dit werkte t/m vanochtend.

Reputatie 7
Badge +7

Dag @Ray_mond ,

Ik hoef (volgens mij) niet te kiezen.

---

Dat is juist. Je hoeft niet te kiezen (al doet het menu je dat misschien wel denken).

Reputatie 5
Badge +4

@AvLierop 

Voor geluid moet die instelling wel op optical staan. En bij beeldscherm HDMI.

Reputatie 1

Even ter aanvulling. Eerst ging mijn soundbar automatisch aan. Nu niet meer.

Ik denk dat ik pas een update heb gehad. Zit nu op 4.122.212.

Heb je al eens gekeken of er nog 'rood’ licht uit de kabel komt als de 5202 aan is aan de kant van de soundbar? Dat is met het oog waarneembaar.

Zijn de optische stekkers goed genoeg aangedrukt? Een beetje los kan al tot signaalverlies leiden.

Eerst ging mijn soundbar automatisch aan. 

Als de soundbar alleen optisch is aangesloten zal ie automatisch aangaan als er optisch binnenkomt. Daar gaat dus mogelijk wat mis. 
Optical audiokabeltjes mogen bv niet geknikt worden. Of al te strakke lussen hebben.

Heb je al eens gekeken of er nog 'rood’ licht uit de kabel komt als de 5202 aan is aan de kant van de soundbar? Dat is met het oog waarneembaar.

Zijn de optische stekkers goed genoeg aangedrukt? Een beetje los kan al tot signaalverlies leiden.

Eerst ging mijn soundbar automatisch aan. 

Als de soundbar alleen optisch is aangesloten zal ie automatisch aangaan als er optisch binnenkomt. Daar gaat dus mogelijk wat mis. 
Optical audiokabeltjes mogen bv niet geknikt worden. Of al te strakke lussen hebben.


Gebruik een wit papiertje en niet je ogen! Het is dan wel geen laserlicht maar enige voorzichtigheid kan geen kwaad.

Reputatie 1

Heb je al eens gekeken of er nog 'rood’ licht uit de kabel komt als de 5202 aan is aan de kant van de soundbar? Dat is met het oog waarneembaar.

Zijn de optische stekkers goed genoeg aangedrukt? Een beetje los kan al tot signaalverlies leiden.

Eerst ging mijn soundbar automatisch aan. 

Als de soundbar alleen optisch is aangesloten zal ie automatisch aangaan als er optisch binnenkomt. Daar gaat dus mogelijk wat mis. 
Optical audiokabeltjes mogen bv niet geknikt worden. Of al te strakke lussen hebben.

Sorry. Vergeten te vermelden. Er komt inderdaad rood licht uit.

Staat de soundbar nog wel op de juiste ingang (de optical dus) ingesteld???

Werkt de soundbar wel als je bv zender 101 aan zet?

Reputatie 1

Staat de soundbar nog wel op de juiste ingang (de optical dus) ingesteld???

Werkt de soundbar wel als je bv zender 101 aan zet?


Ja. Daar heb ik meerdere malen naar gekeken. Wanneer ik de soundbar aanzet verdwijnt ook het geluid op mijn tv, maar komt het niet uit de soundbar.

Ook op zender 101, maar ook op radiozenders komt er geen geluid uit.

Wanneer ik de soundbar aanzet verdwijnt ook het geluid op mijn tv

Daar zit dan een hdmi kabel tussen begrijp ik…. Anders zou dat HDMI CEC protocol niet werken. Maar dan moeten het televisietoestel en de soundbar ook ARC ondersteunen. Want dan 'neemt’ ie die ingang.

Reputatie 1

Ik snap er helemaal niets van.

Ik druk vanmiddag per ongeluk op de aan knop van het Arris VIP5202 kastje en de tv en soundbar gaan beiden aan en er komt geluid uit.

 

Hopelijk blijft e.e.a. het doen.

 

Bedankt voor het meedenken.