Beantwoord

kabel via wand contactdoos

• 19 maart 2013
  • 3 reacties
  • 12497 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een vraag voor het aansluiten van KPN glasvezel.

Als ik het goed begrijp sluit je het modem aan in de meterkast waar de glasvezel binnen komt. Van daaruit gaat een internetkabel naar de tv ontvanger en van daaruit een HDMI kabel naar de tv, klopt dat?

Ik ben mijn huis aan het verbouwen en wil graag alle draden wegwerken.

Is het mogelijk om in de meterkast een internetaansluiting te maken met een draad naar de muur waar de tv staat en daar ook een internetaansluiting maken. Dan vanuit het modem een korte kabel op de internetaansluiting en vanuit de kamer ook een korte kabel naar de tv onvanger. Is dat mogelijk of gaat dan de kwaliteit achteruit? Zo als ik bedoel werk je dan met 3 internetkabels -> modem-muur meterkast, muur meterkast - muur tv, muur tv - tv ontvanger.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen/adviseren.

Vriendelijke groet,
Mathijs
icon

Beste antwoord door Binne_ 19 maart 2013, 17:35

Foiled Twisted Pair is inderdaad beter. Wil je het goed aansluiten zou ik FTP CAT6 gebruiken. Dan hoef je voorlopig zeker niet te vervangen :)

mvg,

Binne

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste mb1988

In de meterkast wordt bij je een FTU geplaatst (Het kan zijn dat dat deze in een oranje omhulsel wordt geplaatst). een voorbeeld van een FTU:

FTU

Vanuit dit kastje komt met behulp van een netwerkkabel( cat 5 of Cat 6) je modem/ Experiabox te hangen.

https://

Op de V8 zitten 4 netwerkpoorten die geschikt zijn voor het aansluiten van de tv-ontvangers (herkennen aan de gele codering op de Experiabox).

[Glaskabel] --> [ftu] --> [Experiabox] --> [TV-Ontvangers]

De situatie die omschrijft is dit door middel van UTP wandcontactdoos?

https://

Als je het zo wilt aansluiten is dit geen probleem.

mvg Binne

Hoi,
Suer, bedankt voor uw reactie.

Voor het aansluiten omschrijft u UTP kabel, is het ook mogelijk hiervoor FTP kabel te gebruiken? Ik begreep dat deze kabel beter is??

Danku.
Vriendelijke groet,
Mathijs
Reputatie 3
Badge +1
Foiled Twisted Pair is inderdaad beter. Wil je het goed aansluiten zou ik FTP CAT6 gebruiken. Dan hoef je voorlopig zeker niet te vervangen :)

mvg,

Binne

Reageer