Beantwoord

Kan geen Ziggo Sport / Formule 1 kijken

  • 27 September 2019
  • 12 reacties
  • 364 keer bekeken

Badge
Eigenlijk is het drama: ik heb al jaren Telfort, later KPN, met inbegrip van Ziggo Sport juist voor F1. Ben ik verhuisd, wat andere apparaten. Ik log me suf, vul me de beroerte in aan nummers, wachtwoorden, codes, pincodes, adressen, postcodes, maat van mijn autobanden, typenummer, merk, dongel, VPN, laatste vier cijfers van mijn bankrekeningnummer, maar wat ik gewoon wil zien, waar ik altijd trouw voor betaal, F1 krijg ik nog steeds niet te zien. Dan zie ik weer ergens: U heeft nog drie pogingen over. Godallemachtig, dit is zo 1995. Ik ben er de hele avond mee bezig, en ik wil eigenlijk (...) Aaaaaaaaaaahhhhh!!!!!

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
*Admin: reactie aangepast ivm taalgebruik / huisregels
icon

Beste antwoord door Robertjc 3 October 2019, 06:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Hoi @Robertjc, als mede F1-fan kan ik me heel goed voorstellen dat je de races niet wilt missen! Is het inmiddels nog gelukt of nog niet? Als het niet zo is kijk ik natuurlijk graag met je mee, zodat we het zenderpakket voor de race in Japan actief hebben. Zou je daarvoor jouw forumprofiel kunnen voorzien van je postcode en huisnummer? Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik met je meekijken.
Badge
Hoi Jasper!

Inmiddels heb ik mijn profiel aangepast. Ik heb live gekeken bij vrienden, en (nog) niet teruggekeken via internet. Op mijn profiel leg ik uit, dat de KPN-mijnheer bij heraansluiting na verhuizing de binnenkomende kabel niet kon vinden. Inmiddels heb ik wel internet via Solutio 365, de vroegere provider binnen dit voormalige kantoorpand. Maar het is niet KPN. Wel bood KPN de service van zolang gratis Digitenne (nog nooit zo'n scherp beeld gehad, verrassend!) en een dongel met 50 Gieg internetbundel. Hoe dan ook: Als ik inlog, zou ik gewoon F1 moeten kunnen kijken via streaming.
Tot dusver geen tijd gehad om het nog een keer te proberen.
Reputatie 7
Dank voor de gegevens, het Ziggo Sport pakket is bij het abonnement actief, je zou daar moeten kunnen inloggen. Solutio 365 ben ik niet mee bekend, maar als je daarmee een internetverbinding hebt is het goed natuurlijk 🙂 Op Digitenne is Ziggo Sport niet mogelijk, dus het online kijken ie dan de beste oplossing. Als je daar probeert in te loggen, wat gebeurt er dan precies? Lukt dat nu wel, krijg je een foutmelding (welke precies?) of gebeurt er iets anders?
Badge
Ik heb geprobeerd om de internetverbinding naar de tv via Solutio en het nog in mijn bezit zijnde tv-ontvangkastje van KPN te leiden, maar het tv-ontvangkastje ging daar niet op in. Is daar een andere oplossing voor? Want intussen ben ik dus wel elke maand pakweg 7 tientjes kwijt voor een tamelijk onbruikbaar abonnement. Is er, in het uiterste geval, en in bijzondere situaties als de mijne, de mogelijkheid tot bevriezen van dat abonnement tot andere tijden? Desnoods met een maandelijks symbolische compensatie of zoiets? Ik zit gewoon hardop te denken hè...
Maar nu ga ik proberen om streaming tv te kijken. Laterz, Jasper!
Reputatie 7
De tv-ontvanger zal het niet doen via een niet-KPN internetverbinding inderdaad, die heeft onze verbinding nodig om zich te kunnen aanmelden bij de tv diensten. Het abonnement pauzeren is niet mogelijk, maar ik snap je gedachte. Ik zag dat jouw verhuizing nogal wat voeten in de aarde heeft (letterlijk en figuurlijk), zodra dat is afgerond en dat werkt kunnen we daar nog wel naar kijken.
Is het ondertussen nog wel gelukt om via de pc tv te kijken? Ook met Ziggo Sport?
Badge
Hoi Jasper! Het is er gewoon niet van gekomen om ff te kijken of ZiggoSport voorhanden is. Overigens kan wat mij betreft KPN komen, als men via Solutio(n) de locatie van de binnenkomende kabel heeft vernomen.
Badge
Hoi Jasper. Het is gelukt om het abonnement van KPN te koppelen aan het aanbod van Ziggo. Een minnetje was daarbij wel, dat ik mijn VPN moest uitzetten, ondanks de ingevoerde identificatiecodes, waarbij het KPN-klantnummer zo lang is, dat het een wonder mag heten dat het de eerste de beste keer raak was. Over 20 jaar lachen we ons rot om dit soort handmatig gehannes. Soms waan ik me in een 19e eeuws stoomgemaal, waarbij je van je baas een draai om je oren krijgt omdat je geen idee hebt wat er bedoeld wordt met de term 'u gebruikt een proxy'. Maar goed, het werkt...
Reputatie 7
Badge +30
Jasper is afwezig vandaar dat ik nu reageer. Goed om te horen dat het koppelen in ieder geval gelukt is. Heb je ook al meer duidelijkheid over het afronden van je verhuizing?
Badge
Eigenlijk is er geen vuiltje aan de lucht als de KPN-mijnheer/mevrouw weet waar zich de verdeelkast van internetaansluitingen naar de appartementen bevindt. Dus ff contact opnemen met Solutio of Solution die in dit pand het internet voor haar rekening neemt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even gekeken hier naar de status en ik zie dat wij wachten op bericht van jou. De notitie van de monteur die op de 26e bij je geweest is geeft aan dat Solutio niet te bereiken was. En dat is afgesproken dat jij contact met hen zou opnemen om een afspraak te maken dat zij langskomen. Om vervolgens met ons contact op te nemen voor een monteursafspraak op hetzelfde moment zodat er gezamenlijk gekeken kan worden waar de verdelers zitten.

Dat betekent dat er op dit moment van ons uit niets gebeurt. Ik kan hier zelf niets mee doen. Wat ik je dan ook aanraad is om even te bellen (0800-0402) dan kun je namelijk doorverbonden worden met de backoffice die je verhuizing in beheer heeft om dit verder te bespreken.
Badge
Hahaha, dank voor de terugkoppeling, Erik. Op mijn beurt wacht ik op contact met de contactpersoon die in contact kan komen met Solutio, om door te geven dat ik wacht op antwoord van Solutio inzake mijn aansluiting door KPN. Over voeten in de aarde gesproken...
Hoe dan ook: opgeven is geen optie!
Reputatie 7
Badge +30
Oef, wat een gedoe allemaal, veel voeten, veel aarde, inderdaad. Ik duim dat je snel wat hoort!