Beantwoord

Kan het geluid van de TV en de ontvanger via de soundbar?

  • 9 April 2020
  • 7 reacties
  • 2699 keer bekeken

Kan ik het geluid ontvanger via soundbar en het geluid van tv via soundbar laten gaan?

En hoe moet ik dan de aansluitingen doen?

Ik heb nu alleen het geluid van de ontvanger via de soundbar, maar als ik op mijn tv naar internet ga en bijvoorbeeld Videol……..ga kijken heb ik alleen geluid van mijn tv en niet via de soundbar. Hoe moet ik dat aansluiten en instellen?

met vr.groet Tuut007

icon

Beste antwoord door Chrizziey 9 April 2020, 15:04

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Tuut007,
Alles tegelijk is het makkelijkste en dat is dus om via toslink van de TV naar de soundbar te verbinden. Dan kan het geluid vanaf de tv en vanaf de ontvanger geregeld worden. Het enige nadeel is dat de TV altijd aan moet staan, dus radio luisteren met de ontvanger aan en de tv uit kan dan niet. 

Is toevallig de soundbar van het zelfde merk als de tv? 

Ja ik heb een LG tv en een LG soundbar. Ik heb nu de ontvanger (kpn) verbonden met een optische kabel naar de soundbar. Als ik de ontvanger aanzet dan moet ik de soundbar aanzetten voor als ik geluid wil hebben via de soundbar. Maar als ik de tv alleen aanzet en bijv.videol…. ga kijken heb ik alleen geluid van de tv zelf en niet via de soundbar. Ik weet niet wat ik dan moet wijzigen.

Dus als ik via toslink verbind tussen tv en soundbar krijg ik het geluid van de ontvanger en de tv via mijn soundbar? En geeft dan de ontvanger het geluid automatisch door naar de tv?

 

Dus als ik via toslink verbind tussen tv en soundbar krijg ik het geluid van de ontvanger en de tv via mijn soundbar?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Tuut007,
Je mag hier gewoon videoland zeggen hoor, geen probleem. Ik zou in deze kiezen om de optische kabel (toslink) los te halen uit de ontvanger en in pluggen achter in de tv. Dan loopt het geluid van zowel de ontvanger, Videoland, Youtube etc. allemaal standaard via de soundbar. 

Oke ga het straks proberen als ik thuis ben.

Bedankt alvast voor de duidelijke en snelle uitleg.

met vr gr.Tuut007

Ja ik heb een LG tv en een LG soundbar. Ik heb nu de ontvanger (kpn) verbonden met een optische kabel naar de soundbar. Als ik de ontvanger aanzet dan moet ik de soundbar aanzetten voor als ik geluid wil hebben via de soundbar. Maar als ik de tv alleen aanzet en bijv.videol…. ga kijken heb ik alleen geluid van de tv zelf en niet via de soundbar. Ik weet niet wat ik dan moet wijzigen.

Dus als ik via toslink verbind tussen tv en soundbar krijg ik het geluid van de ontvanger en de tv via mijn soundbar? En geeft dan de ontvanger het geluid automatisch door naar de tv?

 

Heb je de tv en de soundbar aangesloten via HDMI-ARC (in de handleidingen van LG kun je vinden welke dat is op de tv)? Vervolgens moet je (moest ik) in de audio-instellingen van de tv aangeven dat het geluid via de soundbar (HDMI-ARC) uitgang moet verlopen en niet via de tv-luidsprekers. De optische koppeling tussen KPN-ontvanger en soundbar gebruik ik voor radio-luisteren, zonder dat de tv aan moet. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Tuut007 en welkom op het forum! Is het met de tips van Chris en Henk gelukt om de soundbar te installeren? :slight_smile:

Reageer