Beantwoord

Kan ik Dolby Atmos gebruiken?

  • 31 December 2019
  • 5 reacties
  • 318 keer bekeken

Wij hebben een internet snelheid van 6mbit voor iTV en 25mBit via internetbuitengebied en 1 iTV kastje.

Is het mogelijk om gebruik te maken van Dolby Atmos via het iTV kastje van KPN wat gekoppeld wordt aan de Samsung Soundbar Q90r +sub+2 achterspeakers?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bill H 31 December 2019, 18:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Wij hebben een internet snelheid van 6mbit voor iTV en 25mBit via internetbuitengebied en 1 iTV kastje.

Is het mogelijk om gebruik te maken van Dolby Atmos via het iTV kastje van KPN wat gekoppeld wordt aan de Samsung Soundbar Q90r +sub+2 achterspeakers?

Beste @Bill H 

Ik denk dat dit niet mogelijk is, want ik meende dat deze geluid alleen met een 4K ontvanger te beluisteren is. En als ik zo naar jou verbinding kijk, is 4K niet mogelijk. want dat is minimaal 100 Mbit/s die je dan nodig hebt.

Goedemiddag Dennis,

 

Dank voor het snelle antwoord.

Weet u toevallig of het via AppleTV wel mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +21

BIj de 4K AppelTV kan het inderdaad wel.

Ik heb vanmiddag contact gehad met KPN en zij vertelde mij dat het met het nieuwe iTV kastje (geschikt voor 4K) Dolby Atmos wordt ondersteund ook als je geen 4K abonnement hebt. De uitzending moet dit uiteraard wel meezenden.

Poeh. 6 mbit is te traag voor Netflix met Dolby Atmos via de tv ontvanger. Verder kun je met dié snelheid niet de Arris 5202 krijgen. Dat is de enige ontvanger die Atmos ondersteunt.

Met Netflix via je TV zul je wel gebruik kunnen maken van het 4G gedeelte. Dan is Netflix HD met Dolby Atmos geen probleem.
Moet je natuurlijk wel een TV hebben die recent genoeg is. En je audioset dient Atmos te ondersteunen. Anders hoor je het effect niet.
Atmos op een audioset kun je alleen via HDMI ARC weergeven met een audioset via je tv. Optisch (S/PDIF) wordt het niet ondersteund.