Beantwoord

Kan ik iTV gebruiken in Europa (Spanje) via de app op mijn Samsung Smart TV?

• 17 september 2019
  • 7 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Samsung Smart TV gekocht voor mijn huis in Spanje. Dit op advies van een KPN medewerker. Zodra ik in Spanje inlig op de iTV App krijg ik de melding dat ik op een KPN netwerk moet zitten om de app te kunnen gebruiken. Via iPhone, iPad en Laptop werkt het gewoon wel.
icon

Beste antwoord door Erwin_ 19 september 2019, 10:31

Hoi @LuzAr . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat dit advies is gegeven. Mijn welgemeende excuses namens KPN. Ik heb een mail naar de winkel in Breda gestuurd waarin ik de medewerkers hier op wijs en dat ze goed uitvragen over wat voor app het gaat.
Er is dus een workaround, zoals @wjb laat weten. Het vergt wel wat hobbyisme. Je kunt ook overwegen om via de app te streamen naar je smarttv maar dat kent wel een paar beperkingen in zenderaanbod.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
De app in een televisietoestel kan alleen op je huisadres gebruikt worden. Abonneenummer moet overeenkomen met IP adres v.d. aansluiting.
Die werkt dus zelfs niet bij de buren met KPN op jouw ITV gegevens. (zie ook hier)

Buiten je eigen huis kun je alleen streamen v.a. een laptop (Google Chrome gebruiken), tablet of smartphone met Chromecast.

'K heb zelf net een nieuwe Samsung maar heb Chromecast daar nog niet in ontdekt. Je zult dan dus een losse Chromecast moeten kopen om het op je televisie te zien.

Dan is bv. een Sony TV, met Chromecast erin, dus handiger.
Dank je Peter, duidelijk!
Ik heb mijn situatie in Spanje omschreven aan een medewerker van een KPN winkel in Breda. Hij gaf aan dat het zou moeten werken. Erg jammer!!
Groet,
Lucas
Reputatie 7
Tja, ze horen het woord app en.... Kennelijk is binnen de organisatie, en zéker in de fysieke winkels, niet bekend dat de televisie-app alleen op het huisadres werkt. Deze is bedoeld om thuis je kastje evt. te vervangen/minder te hoeven gebruiken.
Ook voor een tweede tv hoef je dan geen kastje erbij te huren.

Dus:
TV-app alleen thuis
Android en iOS app en ITV-website, thuis, rest Nederland en in de E.U.-landen
Reputatie 7
Er is wel een mogelijkheid om dat werkende te krijgen, maar dan moet je een VPN verbinding tussen het netwerk in Spanje en jouw thuisnetwerk op kunnen zetten.
Thuis heb je dan een VPN server nodig zoals bijvoorbeeld de OpenVPN server op een Synology NAS en in Spanje heb je dan een router nodig met een ingebouwde VPN cliënt zoals bijvoorbeeld de OpenVPN cliënt op de GL-iNet AR750.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @LuzAr . Welkom op het forum.
Erg vervelend dat dit advies is gegeven. Mijn welgemeende excuses namens KPN. Ik heb een mail naar de winkel in Breda gestuurd waarin ik de medewerkers hier op wijs en dat ze goed uitvragen over wat voor app het gaat.
Er is dus een workaround, zoals @wjb laat weten. Het vergt wel wat hobbyisme. Je kunt ook overwegen om via de app te streamen naar je smarttv maar dat kent wel een paar beperkingen in zenderaanbod.
@wjb wjb en @Erwin_,
Dank voor de info. Ik zit medio oktober weer in Spanje dus zal er dan eens mee aan de slag gaan.
Reputatie 7
Badge +20
@wjb heeft hier nog een speciaal topic over geschreven: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685

Reageer