Beantwoord

Kan je geen Videoland via de app kijken?

  • 6 April 2020
  • 19 reacties
  • 6646 keer bekeken

Waarom kun je geen videoland kijken via app als je via kpn een abbonement hebt?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 April 2020, 19:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Averst ,

 Update 29-11-2021: zie onderstaande topic over Videoland. Het is (binnenkort) mogelijk om de Videoland app te gebruiken bij KPN!

 

Het is niet mogelijk de app van Videoland zelf te gebruiken als je een abonnement via KPN afneemt. Videoland heeft geen eigen zender/kanaal op de tv-ontvanger omdat er geen app op de tv-ontvanger zit.

Hoe kan ik Videoland wel kijken/gebruiken?

Videoland kun je op de volgende manieren gebruiken:

  • Tv-ontvanger: Ga naar Menu - On Demand - Videoland
  • iTV app: ga naar Kijken - Films/Series
  • iTV web: Log in op tv.kpn.com en kies boven in beeld voor Films of Series

 

Reputatie 7
Badge +13

@Averst Welkom op het forum :-) .   Ik zie dat Noordzee je het juiste antwoord heeft gegeven. Je kunt inderdaad wanneer je Videoland via KPN betrekt geen gebruik maken van de app :-( . Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag.

Dank

Reputatie 7
Badge +13

Graag gedaan. Plaats gerust nog even een bericht als we nog iets voor je kunnen doen. Ik wens je een fijne dag verder :-) .

Ik vind het geen bevredigend antwoord. We weten dat het niet kan maar waarom is dit mogelijk? Dit is veel interessanter.

Laten we het even omdraaien waarom kan ik niet met mijn lidmaatschap van Videoland inloggen via KPN?  Waarom werkt Videoland niet op dezelfde wijze als Netflix of Prime? Waar je zowel als via de app of via KPN kan inloggen. 

Mvg,

joris 

Ik vind het geen bevredigend antwoord. We weten dat het niet kan maar waarom is dit mogelijk? Dit is veel interessanter.

Laten we het even omdraaien waarom kan ik niet met mijn lidmaatschap van Videoland inloggen via KPN?  Waarom werkt Videoland niet op dezelfde wijze als Netflix of Prime? Waar je zowel als via de app of via KPN kan inloggen. 

Mvg,

joris 

Precies dit! Vind het zo vreemd!

Ja, eens. Waarom kan dit niet?

Waarom wordt je op deze manier gedwongen om via KPN het abonnement te laten lopen. Vast een commerciële overweging...

Videoland was in 2012 als eerste bij KPN. En toen nog alleen bij KPN. Destijds had vrijwel niemand nog van '’apps'’ gehoord en kon het ook niet in de toenmalige decoder. Het is daarom geïntegreerd in het menu en valt het volledig onder het kpn abonnement.

Videoland.com en dus ook de daarbij horende site is pas jaren later (ong. 2014) gekomen. En de app nog weer wat later.

Het is daardoor bij kpn geïntegreerd in het menu gebleven.

Maar het maakt weinig verschil. Het volledige aanbod is via kpn en videoland.com te zien. Via tv en online. Alleen:

Via kpn via decoder en de KPN ITV app/website
Via videoland.com via de videoland-app/website (via tv met smart-tv of chromecast)

Enige echte verschil: via kpn zijn de 2 livestreams van Big Brother en die van Darts er niet.

Helder, dank voor de toelichting.

Maar er is hierin dus geen oplossing te verzinnen?

Reputatie 7
Badge +20

Als je Videoland bij ons hebt kun je de titels via onze ITV app bekijken. Je kunt daar zoeken op titel.

Maar er is hierin dus geen oplossing te verzinnen?

@Bvr1989 

Je kunt gewoon álle videolandtitels via de KPN ITV app en website (tv.kpn.com) kijken!

Ja dat snap ik, maar dan wordt ik gedwongen om het abonnement op Videoland via KPN te nemen toch?

ik heb nu een abonnement direct bij Videoland. Omzetten is niet wenselijk.

Reputatie 7
Badge +20

Dan kan je niet via de ontvanger kijken inderdaad. Je kan er dan voor kiezen om de Videoland app op de smart tv te gebruiken of te casten via een Chromecast. 

ik heb nu een abonnement direct bij Videoland.

@Bvr1989.Dan kun je dus op je phone of tablet die app gebruiken. En de website van Videoland.

Via je televisietoestel kijken kan ook: met de Videoland app in je Smart-tv en anders met een losse Chromecast casten voor op tv. Dat kan (ook) vanaf de Videoland-app of website (mits geopend met Google Chrome).

Ik heb altijd via de kpn tv app videoland kunnen kijken, echter sinds een paar dagen gaat dit nirt meer. Nu lees ik via internet dat dit ook niet meer kan. Klopt dit? En zo ja hoe kan ik dan wel via de app videoland kijken?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @AnoukD, dit klopt inderdaad. Je kan nu gewoon via de app van Videoland zelf kijken. Die kan je dan koppelen aan het abonnement van Videoland welke je via ons hebt. 

Ik kan via itv (internet/laptop) geen Videoland meer kijken, kan dit dus alleen via de app op tv met chromecast?

Ja, dat klopt @NancyWB76 . Het videoland aanbod bekijk je nu via de videoland app. En met de laptop via hun site Videoland.com en daar inloggen.  Het aanbod is niet meer in de KPN TV app. 

Ja, dat klopt @NancyWB76 . Het videoland aanbod bekijk je nu via de videoland app. En met de laptop via hun site Videoland.com en daar inloggen.  Het aanbod is niet meer in de KPN TV app. 

Dankjewel, ik heb het inmiddels gevonden en kan weer lekker verder kijken ;-)