Beantwoord

Kan niet casten vanuit Youtube naar een recent gewisselde settopbox

  • 10 February 2021
  • 26 reacties
  • 245 keer bekeken

Recent heb ik een andere settopbox ontvangen voor mijn tv beneden, aangezien op de oude apps als Youtube en Netflix er continu midden in een streaming sessie uit knalden, Netflix soms gewoon begon te spelen met een zwart beeld, maar wel geluid enz. So far so good. 

Op de nieuwe stb (Arcadyan HMB2260) werkt alles naar behoren, behálve casten vanaf de Youtube Android app. Met zowel mijn telefoon (Motorola G 5G) als die van mijn vrouw (Samsung Galaxy S10+) wordt de stb niet gevonden. Linken via een TV Code, waarbij de Youtube app op de stb een code geeft die we op onze telefoon in moeten voeren in de app, doet ook niets. Na het drukken op “Link” gebeurt er niets.

Ik heb nog twee stbs in huis, daarnaar kan ik zonder problemen casten, dus ik vermoed dat er iets is in de stb bij onze tv beneden waardoor het daar niet lukt. Op Tweakers werd me aangeraden te laten kijken naar de registratie van de stb, wellicht zit daar het probleem?

Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice, maar na de mededeling dat de medewerker het op had gezocht op onder andere de website van Samsung en het dus aan mijn telefoon (de Motorola G 5G) lag, “want Android is van Samsung”, heb ik de hoorn er maar opgelegd met de mededeling dat die bewering enigszins onbetrouwbaar is als hij afkomstig is van iemand die niet weet dat er heel wat meer merken telefoons met een Android besturingssysteem zijn. 

Iemand hier die me verder kan helpen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 March 2021, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Crayne, het casten naar de tv-ontvanger via YouTube moet inderdaad gewoon kunnen. Ik lees dat je er nog niet uit gekomen bent, ik zoek graag met je mee.

Even een paar vragen voor de zekerheid, ter controle. Ben je op de tv-ontvanger ingelogd met jouw YouTube account? En daarnaast raad ik je aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven en het daarna opnieuw te proberen. Laat je weten of het is gelukt?

Ingelogd zijn was nooit nodig voorheen, maar ook dat heb ik geprobeerd. Ingelogd, niet ingelogd, exact hetzelfde resultaat. 

De stb is herstart en zelfs een keer terug gezet naar factory default, maar ook dat verandert niets.

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Fijn dat je het hebt geprobeerd, maar het maakt dus geen verschil. Dan kijken we verder. 

Op de andere tv-ontvangers gaat het wel goed, vertelde je al. Heb je voor mij het serienummer van de tv-ontvanger waarop het niet lukt? Zet deze maar in je forumprofiel, dan kijk ik na of ‘ie goed aangemeld staat. Geef je een seintje wanneer je 'm ingevuld hebt? 

@Alexandra, het serienummer staat in mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Dankjewel! Ik zie de tv-ontvanger wel bij je gegevens aangemeld staan, dus dat lijkt goed. Maar aangezien het op alleen deze tv-ontvanger niet werkt, is het toch goed om 'm opnieuw te koppelen. Daarom verwijder ik 'm uit de technische gegevens, waardoor de ontvanger je zal vragen om 'm opnieuw aan te melden met jouw abonneenummer. Je kan die gegevens indien nodig opzoeken via MijnKPN.

Laat je weten of het is gelukt en of het verschil maakt?

Hoi @Alexandra, ik heb de stb opnieuw aangemeld, maar het lost niets op. Wat ik wel merk (en volgens mij was dat vorige keer ook al zo) is dat als ik alles heb ingevuld, inclusief de naam, en ik op OK klik, de stb niet meer reageert op de afstandsbediening. De knop bovenop licht groen op, maar ik kan hem niet meer aan of uit zetten, de gids oproepen of wat dan ook. Alleen een reset met de powerknop zorgt dan weer dat ik iets met de stb kan, maar vervolgens kan ik dus nog steeds niet casten. Wellicht zit het daarin?

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Dat maakt ook geen verschil dus. Het lijkt een probleem in deze tv-ontvanger te zijn, ook gezien wat je vertelt over het niet reageren op de afstandsbediening. Daarom stel ik voor dat we deze omruilen en heb ik een nieuwe voor je aangevraagd. Je kan de tv-ontvanger vanaf morgenmiddag omruilen op het servicepunt bij jou in de buurt! Ik stuur je de details toe in een privébericht, zodat je precies weet hoe en wat.

Laat je hier in het topic weten of alles is gelukt, en hoe het met de nieuwe tv-ontvanger gaat?

@Alexandra, ik houd je op de hoogte. Dank voor alle hulp tot nu toe. :) 

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra, ik houd je op de hoogte. Dank voor alle hulp tot nu toe. :) 

Graag gedaan en helemaal goed :) Ik hoor 't wel!

@Alexandra, ik heb de nieuwe STB aangesloten en aangemeld, maar helaas, nog altijd niets.

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Hè, wat flauw dat ook de nieuwe tv-ontvanger geen verschil maakt. Ik wil het graag verder uitzoeken. Heb je voor de zekerheid het serienummer van de nieuwe tv-ontvanger voor me? 

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Hè, wat flauw dat ook de nieuwe tv-ontvanger geen verschil maakt. Ik wil het graag verder uitzoeken. Heb je voor de zekerheid het serienummer van de nieuwe tv-ontvanger voor me? 

Hi @Crayne, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien en hoop dat dit een goed teken is. Laat het me anders vooral weten.

Hoi @Alexandra, sorry voor het late antwoord. Het serienummer van de ontvanger is J528079350.

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Geen probleem, dankjewel! Ik doe hierover navraag bij een specialist. Ik laat het je weten zo gauw ik terugkoppeling heb gekregen.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Crayne, ik heb al terugkoppeling gekregen en ik zodoende een paar vragen voor je.

Is deze tv-ontvanger echt rechtstreeks met de Experia Box verbonden, of zit hier andere apparatuur tussen? Denk aan een switch of WiFi apparatuur bijvoorbeeld. Wat gebeurt er als je de tv-ontvanger die het niet doet verwisselt met een van de andere tv-ontvangers? Blijft het probleem dan in dezelfde kamer aanwezig (bv woonkamer), of verhuist het probleem mee naar de andere kamer? En blijft de tv-ontvanger die het wel deed het ook doen in de andere kamer?

Hoi @Alexandra, De tv-ontvanger zit rechtstreeks bekabeld in de Experia box, er zit geen apparatuur tussen. Ik wil ze best wisselen, maar er is verder (buiten dat de box zelf een tijd terug is vervangen om problemen met Netflix en Prime Video die er steeds uitklapten op te lossen) niets veranderd in hoe alles in elkaar steekt.

Ik houd je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Dat is goed om te weten. Heb je afgelopen weekend de kans gehad om ze om te wisselen, en zo ja, hoe is het gegaan?

@Alexandra , ik heb de settopbox van boven gewisseld met die van beneden, maar inmiddels is het op alle settopboxes onmogelijk om te casten. Zowel boven als beneden wordt er niets gevonden, en doet linken met TV code ook helemaal niets. 🤷😐😔

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra , ik heb de settopbox van boven gewisseld met die van beneden, maar inmiddels is het op alle settopboxes onmogelijk om te casten. Zowel boven als beneden wordt er niets gevonden, en doet linken met TV code ook helemaal niets. 🤷😐😔

Ah, dat meen je :( Ik koppel 't meteen terug aan de specialist. Ik kom er meteen bij je op terug zo gauw ik iets hoor!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Crayne, de specialist kan op afstand geen gekke dingen vinden. Daarom moeten we even verder zoeken. Wat gebeurt er als je de tv-ontvangers terugwisselt, herstelt het zich dan naar hoe het was of werkt het casten dan nog steeds niet op beide tv-ontvangers? En aangezien je drie tv-ontvangers hebt thuis, hoe gaat het op de derde? Just to be sure, je vertelde dat het probleem met casten op meerdere mobiele telefoons speelt, zowel je eigen als op die van je vrouw. Kan je  ze voor de zekerheid volledig opnieuw opstarten, maakt dit verschil? 

@Alexandra, als ik ze terugwissel is er geen verandering. Ik zal even kijken of ik kan casten vanuit de YouTube Android app naar de derde ontvanger. Overigens kan ik Netflix zonder problemen casten naar de verschillende STBs. Dat kan natuurlijk betekenen dat er toch iets in de Android app is veranderd, maar het kan ook in de app op de STBs zitten, of zelfs in de wisselwerking tussen die twee apps.

De mobiele telefoons zijn allemaal al eens herstart om te kijken of dat dit probleem oplost. Ik kom bij je terug over of de derde STB bereikbaar is voor casten.

Ook naar de 3e STB is casten nu niet meer mogelijk. Eerder was het nog wel mogelijk naar de 2e en 3e STB te casten.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Crayne, dankjewel voor het testen, ik speel het weer door. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge +19

@Crayne Casten wordt gedaan op basis van de naam die je de tv-ontvanger geeft. Het viel ons op dat je twee tv-ontvangers hebt thuis die dezelfde naam hebben gekregen, namelijk slaapkamer. Ik raad je aan om de tv-ontvangers elk een unieke naam te geven, ze daarna opnieuw op te starten en het casten vervolgens opnieuw te proberen. Ik hoor graag of het is gelukt, en wat het resultaat ervan is!

@Alexandra, het wijzigen van de naam van de tweede ontvanger van slaapkamer naar speelkamer heeft ervoor gezorgd dat we weer kunnen casten, máár...voor we de extra ontvanger ontvingen hadden we deze problemen al (vanaf de wissel van “woonkamer”). Bovendien kon ik blijkbaar wel twee STBs slaapkamer noemen, maar kon ik de nieuwe STB beneden niet ook Woonkamer noemen (die heet dus nu Woonkamer2) omdat die naam al bekend was in het systeem op de één of andere manier. Beetje raadselachtig dus. 

 

Maar goed, het werkt nu weer, dus ik ben hartstikke tevreden. :)