Beantwoord

Kan niet streamen via KPN iTV app

  • 13 January 2020
  • 59 reacties
  • 11296 keer bekeken

Tja, ik kan niet streamen vanaf de KPN app. Heb alle flora gelezen hierover op het KPN forum.

Heb twee nieuwe telefoons met android 9. TV UHD 4 k toshiba .

Het streamlogo verschijnt niet in de KNP App.

De app meerdere keren opnieuw geinstalleerd, het mag niet baten. Alle instellingen nagelopen zoals op dit forum benoemd en herhaald. Nee noppes geen streaming mogelijkheid.

 

Wat nu KPN?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Natasja 27 February 2020, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Hallo @JanMel , het is fora i.p.v. flora, maar dat terzijde.

Heeft jouw tv een ingebouwde Chromecast of heb je er een losse Chromecast op aangesloten?

Indien het eerste, is deze geactiveerd binnen de tv, oftewel staat deze aan?

Werkt de tv via dezelfde netwerkverbinding als je telefoon?

 

Ja Jan,

 

Ik heb een losse chromecast en werkt prima met andere apps. Daarmee kan ik wel streamen. 

Het euvel is ik krijg geen stream logo in beeld in de KPN app. Meerdere klanten hebben dit probleem op dit forum.

De app staat nu geinstalleerd op twee nieuw telefoons en op een samsung tablet. Nergens komt het logo te voorschijn. Alles eraf gegooid en per item opnieuw alles geherinstalleerd. Dit mag niet baten.

Alles werkt via de zelfde netwerkvebindig. Zelfs mijn laptop staat in het huisnetwerk.

 

Groet Jan,

 

 

Hallo @JanMel , de Chromecasts willen nog wel eens lastig te installeren zijn, probeer de Chromecast eens te resetten en e.e.a. opnieuw op te bouwen.

Succes.

Jan, het legt niet aan de chromecast die doet het perfect!

 

Hallo @JanMel , wacht dan even de reactie van een mede-forumlid af of een moderator.

Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen.

Succes.

 

Okidoki,

Niemand, iemand een idee? 

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @JanMel 

 

In dit topic wordt je op de hoogte gehouden

zie https://forum.kpn.com/internet-9/casten-via-chromecast-werkt-niet-goed-486743/index2.html

Hallo iedereen ! Ik heb inmiddels de bevestiging dat we werken aan het oplossen van het probleem. Mijn collega laat het me weten zodra ze het daadwerkelijk opgelost hebben, dan laat ik het hier natuurlijk weten.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @JanMel. Van harte welkom hier. Vervelend dat het niet lukt om de KPN iTV app te casten via je Chromecast. Ik zie dat @Jan-D en @Tycha je al op weg helpen. Het topic waar @Tycha naar verwijst gaat specifiek over het feit dat het casten na zoveel minuten abrupt stopt. Ik begrijp dat jij helemaal geen verbinding kunt maken. Klopt dat? Of komt de verbinding wel tot stand, maar zie je vervolgens niets? Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de problemen met elkaar te maken hebben, maar raad je sowieso aan het topic in de gaten te houden. Lukt het via een ander apparaat (dan de twee nieuwe telefoons) wel nog steeds? 

Hoi Natasja, nou het is heel simpel het cast symbool of logo ontbreekt in de app. Ik kan wel tv kijken via de app op alle apparaten. Maar door het ontbreken van het castlogo kan ik niet streamen. 

Naar bijvoorbeeld een een ander apparaat zoals onze tv. Alles is correct aangesloten. Want ik kan met en via andere apps wel streamen via Chrome cast of rechtstreeks naar tv via ingebouwde toshiba module. 

 

Dus het stream logo verschijnt niet in de KPN iTV app. Drie maal de KPN geïnstalleerd op drie verschillende apparaten.

 

 

 

 

 

 

Op het Telfort-forum lees ik ook zulke verhalen van geen cast-symbool.

Daarin wordt vermeld dat het bij KPN/Telfort bekend is en dat aan een oplossing wordt gewerkt.

 

Reputatie 7

Kan je de Chromecast benaderen met de Google Home app?

Kan het zijn dat je gebruik maakt van de gastmodus op de Chromecast?

Het stream logo verschijnt niet in de KPN iTV app. Drie maal de KPN geïnstalleerd op drie verschillende apparaten.

 

Ik maak geen gebruik van de gastmodus op de Chromecast. Dit heb ik nagekeken n.a.v. anderen topics op dit forum! Ik heb de meest recente versie van de KPN itv app geïnstalleerd en volgens mij zit het in de app en ergens een hiaat,

 

Want ik kan alle andere apps wel streamen via chromecast.

Reputatie 7

En zie je de Chromecast in de Google Home app?

Ik gebruik de app zonder problemen om te casten naar mijn Android TV (Sony KD-43XD8305) en Chromecasts (versie 1 en 2).

Er moet dus wel iets anders het probleem veroorzaken en al helemaal omdat je drie verschillende apparaten hebt gebruikt en ze alledrie problemen geven.

Op wat voor een wifi toegansgspunt zijn de Chromecast en het mobiele apparaat aangesloten?

Ja de chromecast is te zien en in te stellen via de Google home app.

Op wat voor een wifi toegansgspunt zijn de Chromecast en het mobiele apparaat aangesloten?

Kun je specifieker zijn wat je hier mee bedoelt?

Indien ik het goed begrijp. De chromecast is aangesloten via wifi op de modem zo ook de apparaten.

Alles zit op de zelfde bandbreedte, toegangspunt van de modem. Als ik cast vanuit bijvoorbeeld you tube dan wordt er gevraagd waar naar toe!

De chromecast komt ook in de lijst voor en is zichtbaar. Ik tik erop en hop heb beeld en ben aan het casten.

ik heb de laatse 9 versie android op beide telefoons en een oude versie 4.4 op de tablet. Alle apps kunnen casten en dit werkt. In of op de KNP app verschijnt geen castlogo of icoon. Dat is het hele punt. 

Kan wel de PKN app gebruiken maar niet casten door gemis van het logo.

Reputatie 7

Ik snap je punt, ik probeer de oorzaak te achterhalen aangezien de kans klein is dat dit probleem veroorzaakt wordt door de iTV app zelf en er dus een andere oorzaak moet zijn.

Welke Experia Box heb je?

Welke versie van de Chromecast gebruik je?

Experia V10 en laatste versie chromecast versie 2? twee weken geleden gekocht.

Reputatie 7

Experia V10 en laatste versie chromecast versie 2? twee weken geleden gekocht.

De Experia Box V10 (zonder a) en een Chromecast versie 3 of Ultra.

Kostte de Chromecast €39,- of €79,-?

Ja idd een V10 zonder a en versie 3 chromecast heb de bon effe nagekeken.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @JanMel. Ik zie dat @wjb je ook al flink op weg helpt, maar het nog niet is opgelost. Ik lees dat het icoontje om te casten op geen van de drie apparaten verschijnt in de iTV app, maar je via andere apps wel gewoon kunt casten. Dat is vreemd. Als ik het hier test, dan zie ik het icoontje wel op het moment dat ik een zender aanklik. Voor de zekerheid: je apparaten zijn wel verbonden met je eigen WiFi-netwerk? En ik wil je toch vragen om de Chromecast te resetten en deze opnieuw in te stellen, mocht je dat nog niet hebben gedaan. 

Hoi Natasja, ja idd alles zit op het zelfde wifi netwerk. Chromecast is wederom gereset er is geen verandering in de situatie. 

 

Oeps dat ging even te snel, zoals je ziet Natasja in voorgaande bericht in de afbeelding er is geen castlogo in beeld. Ook niet in het startscherm van de KPN ITV app, tv gids, films, uitzending gemist.  Nogmaals ik heb in andere apps geen problemen met casten of casten rechtstreeks vanaf de telefoon zoals gemaakte foto's of filmpjes er verschijnt altijd een logo waarna ik cast via de chromecast.

 Gelezen fora en flora op dit forum komt het vaker voor.

Reputatie 7

Oeps dat ging even te snel, zoals je ziet Natasja in voorgaande bericht in de afbeelding er is geen castlogo in beeld. Ook niet in het startscherm van de KPN ITV app, tv gids, films, uitzending gemist.  Nogmaals ik heb in andere apps geen problemen met casten of casten rechtstreeks vanaf de telefoon zoals gemaakte foto's of filmpjes er verschijnt altijd een logo waarna ik cast via de chromecast.

Kan je eens eens een screenshot plaatsen van de instellingen van de Chromecast zoals deze in Google Home zichtbaar zijn.

 

Voorbeeld:

 

Wjb ik stuur je wel even een pb

Â