Beantwoord

Kan niet streamen via KPN iTV app

  • 13 January 2020
  • 59 reacties
  • 11298 keer bekeken

Tja, ik kan niet streamen vanaf de KPN app. Heb alle flora gelezen hierover op het KPN forum.

Heb twee nieuwe telefoons met android 9. TV UHD 4 k toshiba .

Het streamlogo verschijnt niet in de KNP App.

De app meerdere keren opnieuw geinstalleerd, het mag niet baten. Alle instellingen nagelopen zoals op dit forum benoemd en herhaald. Nee noppes geen streaming mogelijkheid.

 

Wat nu KPN?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Natasja 27 February 2020, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

 

Reputatie 7

Dat ziet er helemaal goed uit.

Geen gastmodus en netjes aangesloten op het netwerk van de V10.

Als het mobiele apparaat aangesloten is op de wifi van de Experia Box dan zou er eigenlijk geen enkel probleem mogen zijn om te casten.

Precies WJB. Ik denk dat het in de KPN ITV app zelf zit. Ik mis de mogelijkheid in de app om te kunnen casten.  Van de week nog de app geüpdate. Ik kneep in mijn handjes en hoopte misschien nu wel!?

Helaas pindakaas! Of,…… het is,…… het feit dat ik hier via de DSL maar 7 mb binnen krijg en daardoor o.a. geen HD kwaliteit krijg op de levering van o.a. de tv.

Met versterking van een 4G antenne zit ik momenteel tussen de 31 en 61 mb !

Maar zoals een monteur van KPN zei dan moeten we even de boel ze handmatig omzetten in de centrale omdat de computer in het systeem alleen de 7 mb ziet en niet de andere 40 mb ziet, ruikt en proeft die door de lucht komt via 4G. KPN klantenservice zegt dan weer dat dat niet kan. 

Dus op advies van KPN maar zo'n Chromecast gekocht want dan kan ik in HD casten vanuit de KPN ITV app in plaats van gebruik maken van de  DSL lijn en alles in SD kwaliteit kijken op de tv. Nou ja, voorlopig  werkt dat ook niet.

Natuurlijk als ik op netflix, you tube of andere apps ga en cast zit ik gelijk het kwaliteitsverschil! 

 

Zucht! Nieuwe klant bij KPN sinds december 2019!

 

Reputatie 7

Ik zal vanavond met mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) en mijn OnePlus 5T (Android 9) de casting functionaliteit vanuit de iTV app naar een Chromecast 2 controleren en de resultaten hier plaatsen.

Zo te zien draait mijn Chromecast precies dezelfde versie als die van jou dus daar zou het probleem eigenlijk ook niet kunnen zitten.

Gebruik jij naast de wifi van de Experia Box ook nog andere wifi accesspoints?

Zo ja, welk merk en type?

 

JWB, nee heb en gebruik geen andere accesspoints. Kijk dat vorige verhaaltje van mij over de DSL snelheid is misschien vergezocht en ik denk dat het niets te maken mee heeft. Ik zou er niet van opkijken dat het daar wel in kan zitten.  Wat mij inmiddels wel is opgevallen is dat de chromecast in standby en wanneer deze niet in gebruik is deze toch data trekt! waardoor er vertraging ontstaat in ITV tijdens kijken hiervan via de tv. Het is net alsof er een plaat overslaat en hup ITV gaat verder. Ik heb de chromecast helemaal uit gezet en de vstroom eraf gehaald. Toen verliep TV kijken weer normaal zonder vertraging.

Ben benieuw waar je mee komt!

Reputatie 7

Op zowel mijn OnePlus 5T (Android 9) als op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) is het geen probleem on te casten.

 

OnePlus 5T:

 

Huawei MediaPad M3:

 

Oke, dus in de in de app van KPN ITV verschijnt een castlogo waarna je kan gaan casten?

Ik kan wel casten via mirorren van mijn telefoonscherm maar de kwaliteit is beduidend minder. 

Ik heb geen castlogo in de ITV App. Wat er wel zou moeten zijn.

 

Reputatie 7

Van welk merk en type zij jouw telefoons?

Welk type Samsung tablet heb je?

Jij hebt een Chromecast 3e generatie terwijl ik een 2e generatie heb.

Ik hoop dat iemand van KPN zal aanhaken om hier eens in te duiken.

Telefoons een Nokia GO  en een Samsung A10 beide nog geen 1 maand oud.

Die tablet is een samsung met adroid 4 en daar draait ITV app niet op moet minimaal 5 zijn.

Zal wel aan de chromecast versie liggen. I.i. g het is mij wel duidelijk dat het in de app zit.

Vanavond gewoon kunnen casten vanaf mijn telefoon vanuit en met andere apps.

Reputatie 7
Badge +11

Voor een juiste werking van de ITVapp is het belangrijk dat Google Chrome up-to-date is

Wil je eens kijken in de Playstore of daar een update beschikbaar voor is?

Reputatie 7

Zal wel aan de chromecast versie liggen. I.i. g het is mij wel duidelijk dat het in de app zit.

Daar ben ik nog lang niet van overtuigd.

Als het in de app zou zitten waarom uit het zich dan niet bij mij?

Ik zie echter ook niet wat de oorzaak dan wel zou kunnen zijn. :rolling_eyes:

Reputatie 6
Badge +9

Dag @JanMel. Bedankt voor je reactie! Volgens mij heb je nu samen met @wjb alle mogelijke oorzaken wel langs gelopen. Ik durf ook echt niet te zeggen waar het aan ligt. Ik heb daarom binnen de organisatie navraag gedaan. Ik hoop dat de ontwikkelaars me hier meer over kunnen vertellen. Als ik een reactie heb, dan laat ik het aan je weten.

Update nog steeds geen verandering en geen verklaring waarom er geen castlogo verschijnt in de ITV app.

 

Groetjes Jan,

 

Reputatie 7
Badge +11

Hier staan nog tips CHROMECAST SYMBOOL VERSCHIJNT NIET

Misschien zit het probleem nog steeds in de chipsets, zoals een jaar gelden al werd gemeld en is dit met de update over het hoofd gezien?  “De iTV app en apparaten met een Mediatek gaan inderdaad niet zo goed samen. Het kan daardoor zijn dat je de update van de iTV app niet kan downloaden en hierdoor sommige functies mist. “

 

Ik weet het niet meer.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je ook al eens getest als er bezoek komt,die eens te laten casten met de mobiele telefoon?

Tycha, dank voor je tips. Heb inderdaad dit eerder allemaal doorlopen. Ik had toevallig vorige week familie op bezoek en via hun telefoon de ITV app geïnstalleerd en getest we kregen geen castlogo op de ITV app.

Dit was een Samsung A10 zelfde als die wij hebben.

Ben toch niet gek? Ik ga weer wat proberen.

Reputatie 6
Badge +9

Het spijt me te lezen dat het nog steeds niet werkt, @JanMel. Ik heb helaas nog geen update betreft het probleem. Ik lees dat je bezoek tegen hetzelfde probleem aan liep met het casten, ook vanaf een Samsung A10, begrijp ik. Ik heb opnieuw navraag voor je gedaan en hoop je snel meer te kunnen vertellen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @JanMel. Excuses voor de late reactie. Het heeft even geduurd voor dit issue bij de juiste contactpersoon terechtkwam. Ik vrees dat ik iets minder goed nieuws heb. Ik heb begrepen dat volgens de Android-ontwikkelaar de code is om een Chromecast in hetzelfde netwerk te detecteren van Google zelf. Verschijnt het Chromecast logo dus helemaal niet in de app, dan hebben we daar geen oplossing voor. :disappointed:

Reputatie 7

Ik heb begrepen dat volgens de Android-ontwikkelaar de code is om een Chromecast in hetzelfde netwerk te detecteren van Google zelf. 

Je bedoelt waarschijnlijk dat het mobiele apparaat waarmee gecast wordt en de Chromecast op hetzelfde netwerk moeten zitten.

Dit is bij @JanMel ook het geval dus daar zal het niet aan liggen.

Ik denk dat je toch weer even terug moet naar de experts want dit kan het antwoord echt niet zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @JanMel. Ik heb nog extra navraag gedaan bij de specialisten. Er is nog een andere mogelijkheid. Veel grote apps, zoals YouTube, gebruiken hetzelfde icoontje om te casten ook voor een soort miracast. Dat is een technologie voor draadloze overdracht, die je gebruikt om je scherm te projecteren op tv's, projectors en spelers voor het streamen van media. Veel TV's hebben grote apps, zoals YouTube en Netflix ingebouwd en daarheen kun je dan casten zonder Chromecast. 

Ik ben daarom benieuwd of je via andere (lees: minder populaire) apps dan YouTube en Netflix wel kunt casten. Wil je de Chromecast eens loskoppelen van je TV en dan controleren of het cast-icoontje bij de apps die je gebruikt ook daadwerkelijk verdwijnt? Op die manier kunnen we controleren of je ook daadwerkelijk je Chromecast gebruikt om te casten. 

Als je inderdaad via andere apps ook gewoon kunt casten en het icoontje verdwijnt bij het loskoppelen van je Chromecast, kun je dan doorgeven wat voor TV (merk + modelnummer) je hebt en welke versie van de app je gebruikt?

 

Hoi Natasja,

Ik heb alles gecontroleerd en je instructies opgevolgd. Alles werkt zoals het moet. Ik kan vanaf andere apps casten zoals die van BVN of NPO extra alleen via een chromecast. Dit is geen enkel probleem.

Verder kan ik inderdaad ook via mijn tv mijn telefoon of andere wireless displays gebruiken om  te mirroren. 

Verder klopt wat je zegt dat de gebruikte app ook af fabriek voor geïnstalleerd is op de tv  wil ik deze kunnen gebruiken via bijvoorbeeld de telefoon.  Zoals you tube of netflix. (Dit heeft waarschijnlijk weer te maken met eigendomsrecht of licenties. )

Is de app niet geïnstalleerd op de tv dan kan ik niet casten via mijn telefoon maar gebruik ik daarvoor de chromecast.

Ik heb een Toshiba 4K UHD, HDR10, D Vision tv. Type: 55V5863DG.

In ieder geval er verschijnt nog steeds geen castlogo in de app.

KPN ITV app versie: 6.5.9

 

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @JanMel. Helder. Zou je er voor willen zorgen dat Chrome op je toestellen voorzien is van de laatste update van de browserversie? Daarnaast zou ik nog graag de merken en modelnummers van je willen weten. En zou je ten slotte willen testen of het wel lukt om te casten via de iTV website op een PC via Chrome? Het zijn weer een aantal vragen, maar deze informatie heeft het ontwikkelteam nodig om het probleem verder te onderzoeken. 

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @JanMel. Helder. Zou je er voor willen zorgen dat Chrome op je toestellen voorzien is van de laatste update van de browserversie? Daarnaast zou ik nog graag de merken en modelnummers van je willen weten. En zou je ten slotte willen testen of het wel lukt om te casten via de iTV website op een PC via Chrome? Het zijn weer een aantal vragen, maar deze informatie heeft het ontwikkelteam nodig om het probleem verder te onderzoeken. 


Dag @JanMel. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ervaar je nog problemen met het casten via de iTV app? Zo ja, zou je dan de vragen uit mijn bovenstaande bericht nog kunnen beantwoorden? Dan kan ik die informatie doorgeven aan het ontwikkelteam, zodat het probleem verder kan worden onderzocht. 

Ook ik heb sinds een paar dagen het probleem dat met KPN Online er alleen een zwart scherm verschijnt.

Het probleem treedt op op mijn beide TV’s met twee aparte chromecasts 2 of 3.

Heeft het altijd goed gedaan.

Streamen van TV met de Ziggo app gaat nog steeds goed.

Het kan niet anders dan dat het aan de KPN app ligt.