Kanaalnummerwijzigingen per 7 september

• 31 augustus 2015
  • 19 reacties
  • 1458 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Beste gebruikers,

Op 7 september aanstaande veranderen enkele zenders van kanaalnummer door het toevoegen van RTL Z als aparte zender. Mocht je dan ook opnames gepland hebben op een van de te verschuiven zenders, let er dan op dat deze opnieuw ingepland moeten worden.

De kanaalnummerwijzigingen zijn als volgt:

• RTL Z[/b] komt op kanaal 11[/b] (HD 731)
  • Comedy Central[/b] komt op kanaal 12[/b] (zat op 11)
  • Nickelodeon[/b] komt op 13[/b] (zat op 12)
  • MTV[/b] komt op 20[/b] (zat op 13)
  • Zender van de maand[/b] komt op 26[/b] (zat op 20)

Tevens wordt BBC 2 HD toegevoegd op kanaal 730

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Erik_ schreef:
Beste gebruikers,

Op 7 september aanstaande veranderen enkele zenders van kanaalnummer door het toevoegen van RTL Z als aparte zender. Mocht je dan ook opnames gepland hebben op een van de te verschuiven zenders, let er dan op dat deze opnieuw ingepland moeten worden.

De kanaalnummerwijzigingen zijn als volgt:

• RTL Z komt op kanaal 11 (HD 731)
  • Comedy Central komt op kanaal 12 (zat op 11)
  • Nickelodeon komt op 13 (zat op 12)
  • MTV komt op 20 (zat op 13)
  • Zender van de maand komt op 26 (zat op 20)
Dank je ,

Ik vind het wel een pluspuntje. We hebben er weer een HD zender bij! ;)

Misschien om een dag vantevoren naar de TV ontvangers van de klanten te sturen? Bij "Mijn Berichten". We nu vandaag het bericht gehad dat het nieuwe tv-seizoen is begonnen. En dat je eventueel series die je al opneemt weer opnieuw moet instellen als "Serie Opnemen". ;)

Reputatie 6
Badge +8
,

Giateren kregen wij een bericht via 'mijn berichten' over RTLZ en de kanaalwijzigingen ;) 

Reputatie 7
Badge +20
vriesde schreef:
@DennisDatema68,

Giateren kregen wij een bericht via 'mijn berichten' over RTLZ en de kanaalwijzigingen ;) 

Ja handig! 😉 Maar ze zijn vergeten erbij te zetten dat BBC Two vanaf 7 september ook in HD is te ontvangen op 730. 

Alleen vond ik wel dat BBC 2 HD best ver uit elkaar ligt van BBC 1 HD.

BBC 1 HD staat nu op: 724

BBC 2 HD staat op 7 september op: 730

Had liever gehad dat National Geographic Channel op 730 was verhuisd. Want die staat op 725. Dan was het namelijk beter geweest:

BBC 1 HD op 724

BBC 2 HD op 725

National Geographic Channel HD op 730

Dit zou voor mij de logische oplossing zijn. Anders wordt die zender indeling zo'n zooitje!

Hopelijk kan  hier nog druk op uitoefenen voor de desbetreffende afdeling die over de zenderindeling gaat. :D ;)

Reputatie 7
Badge +20
,

Ik heb net van de webcare vernomen dat RTL-Z niet in HD komt! :(

Hier mij gesprek in Printscreen:

https://

Eric, ik neem jou niks kwalijk, maar waarom lopen de KPN-medewerkers zo langs elkaar heen? Want de ene zegt weer van niet.. En de ander weer wel. Mag ik nu en de rest van de klanten het JUISTE antwoord? Alvast bedankt! ;)

Reputatie 7
Badge +20
Wat jammer dat KPN weer te laat is met het uitrollen van de zenderwijziging. RTLZ voorbeurs begint om 8:30 uur. En dat mis ik nu, en Comedy Central staat nu nog op 11. En BBC2 HD staat er ook nog niet bij. Snap niet dat de KPN dit soort dingen niet 's nachts doen. 

Reputatie 7
Badge +20
DennisDatema68 schreef:
Wat jammer dat KPN weer te laat is met het uitrollen van de zenderwijziging. RTLZ voorbeurs begint om 8:30 uur. En dat mis ik nu, en Comedy Central staat nu nog op 11. En BBC2 HD staat er ook nog niet bij. Snap niet dat de KPN dit soort dingen niet 's nachts doen. 

Ik neem me woorden terug, inmiddels is het nu net geüpdatet! ;)

Reputatie 7
Badge +28
RTL Z is inderdaad om half negen begonnen, maar als men de TV al aan heeft op zo'n moment is er vaak even een herstart nodig om de update te forceren. 

Jammer te zien dat je via  Facebook een ander antwoord hebt gekregen :(

Ik heb ook de melding over BBC 2 HD ergens vorige week als edit toegevoegd aan het eerste bericht in dit topic :D

Reputatie 7
Badge +20
, is RTLZ niet te ontvangen bij KPN Play? En hoe zit dat bij itvonline? En ik merk ook op dat we niet serie kunnen opnemen bij RTLZ. Zowel SD en HD. Eerst kon dat wel toen het nog op RTL7 werd uitgezonden. Zouden jullie dit nog eens uit willen zoeken? ;)

Reputatie 6
Badge +8
,

Kijk eens aan! eindelijk BBC twee HD 🙂, kun jij er nu nog even voor zorgen dat de naam van SLAM!FM wordt aangepast in SLAM! op ITV en Digitenne? Staat nu al een week lang fout ;)

Reputatie 7
Badge +20
RTLZ is nog niet te zien bij KPN Play en ITV Online, . Ik heb zelf even gekeken. ;)

Reputatie 7
Badge +20
Nu dat RTLZ een eigen kanaal heeft, zijn er wel wat problemen, en het gaat om het opnemen.

In SD wilt het wel: https://

Maar in HD niet:

https://

En serie opnemen kan ook niet. Is er een storing? ;)

Mooi. Een beginnetje is gemaakt. Nu het volgende nog, dan pas is KPN-compleet Glasvezel echt compleet.

De HD zenders 701 tot en met 725 op de kanalen 01 t/m 025 zetten. Zodat als ik 1 op mijn afstandsbediening indruk, dat ik NED1 HD heb. :D

Een mogelijkheid heb om via glasvezel de radio/tuner van mijn AV-receiver (pioneer VSX-922)weer kan gebruiken. Telfort had daarvoor een viber to coax module type OCG-14c in de Genexis modem zitten.

KPN, AV-receiver radio tuner in ongebruik, dit kan toch niet? Old-school coax naar dak antenne is geen optie.

grt,

Reputatie 7
Badge +28
RTLZ is inmiddels aanwezig in iTV Online. Of het ook al aanPlay is toegevoegd durf ik even niet te zeggen. Als dat nog niet zo is, verwacht ik dat dit op korte termijn alsnog zal gebeuren.

Het logo van Slam!TV is op iTV en iTV Online aangepast.

Het plaatsen van HD zenders op 1 en verder is iets waar we mee bezig zijn, maar wanneer en hoe dit uitgerold gaat worden is nog niet bekend.

Dennis, werkt het opnemen van RTL Z inmiddels naar behoren?

Reputatie 7
Badge +20
Erik_ schreef:
Dennis, werkt het opnemen van RTL Z inmiddels naar behoren?
, ja hij werkt weer naar behoren. Ik kan nu Bright TV opnemen in "Hele Seizoen." Zowel HD als SD. Maar ik ga natuurlijk voor HD... ;)

Reputatie 6
Badge +8

Erik_ schreef op 15 sep '15 15:07 u

Het logo van Slam!TV is op iTV en iTV Online aangepast.

Nieuw op het forum? Lees eerst onze huisregels. Met een kudo geef je waardering aan anderen, door een bericht als oplossing te accepteren ben je blij met het antwoord. Ongevraagde privéberichten kan ik niet op reageren zonder een bijbehorend topic.

[/quote]
[/quote]
Hoi https://#" data-login="Erik_,

Ik weet niet wie dat heeft gezegd maar de zender naam SLAM!TV en SLAM!FM staan nog steeds op de ITV kastjes (ook Digitenne) en op ITVOnline! ook het logo klopt nog steeds niet! De nieuwe naam is SLAM!

Het nieuwe logo is:

Nieuw logo SLAM!

Kun jij dit nogmaals onder de aandacht brengen?

Reputatie 7
Badge +28
Oh, dan heb ik me daarin vergist, Vriesde! Ik was in de veronderstelling dat Slam!TV juist al de nieuwe naam/logo was. Ik ga het onder de aandacht brengen bij mijn collega's 🙂
Reputatie 7
Badge +20

Erik_ schreef op 16 sep '15 15:37 u

Oh, dan heb ik me daarin vergist, Vriesde! Ik was in de veronderstelling dat Slam!TV juist al de nieuwe naam/logo was. Ik ga het onder de aandacht brengen bij mijn collega's Smiley Vrolijk

[/quote]
[/quote]
Ik wil ook even aangeven dat de logo van de Belgische zender één en canvas bij SD wel zijn veranderd, en bij de HD nog de oude logo's... ;)

Reputatie 7
Badge +28
Dank, Dennis! Heb er melding van gemaakt :)

Reputatie 7
"Ik weet niet wie dat heeft gezegd maar de zender naam SLAM!TV en SLAM!FM staan nog steeds op de ITV kastjes (ook Digitenne) en op ITVOnline! ook het logo klopt nog steeds niet! De nieuwe naam is SLAM!"

. Op Digitenne kun de naam wijzigen door een nieuwe scan. Of op Topfield of Rebox de naam even zelf wijzigen. Met de Digitenne tuners gaat dat niet vanzelf namelijik.

Reageer