Beantwoord

Kastje werkt niet meer

  • 10 January 2019
  • 14 reacties
  • 370 keer bekeken

Reputatie 2
Mijn kastje doet niets meer.
Werkte gewoon als normaal en plots kon ik niets meer terugkijken. Normaal geeft ie een foutcode maar nu sprong ie naar RTL7 ??
Dus ik stekker er in en eruit. Start op tot 85% configuratie ophalen en thats it. Nog een keer geprobeerd zelfde verhaal. Dus 20 minuten uitgelaten en weer geprobeerd. TOEN kwam TV terug... Alleen 'Instellingen / mijn opnames / terugkijken / on demand' allemaal 'tijdelijk onbeschikbaar'.
Dus na verloop van tijd weer geprobeerd. En nu komt ie steeds to 85% en zegt FOUT 561 OPVRAGEN INSTELLINGEN MISLUKT.
Heb de fabrieksinstellingen ook al hersteld precies zoals beschreven maar dat helpt totaal niet.
Heb verder ook niets veranderd / apparaten toegevoegd. Was opeens gewoon zo??
icon

Beste antwoord door joan2014 14 May 2020, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@MasterKroket, heb je de ontvanger ook opgestart met alle andere ethernetkabels verwijderd uit de Experia (zoals beschreven in stap 3 op deze pagina)? En het opnieuw ophalen van de software van je tv ontvanger in stap 4? Welke tv ontvanger heb je?
Reputatie 2
Ja gelukkig doet ie het weer nadat ik de stroom van de experiabox had gehaald en deze volledig herstart is.
Reputatie 7
Badge +24
Hi MasterKroket, welkom op het forum. Fijn om te lezen dat alles inmiddels weer goed werkt. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Reputatie 1

Bij mij gaf de tv opeens geen beeld meer. Was even zwart en kwam na een paar seconden weer terug, viel weer weg enz enz.  Gelukkig heb ik meerdere KPN kastjes en heb een ander kastje geprobeerd. Dat werkt gewoon prima. 
waar kan ik het defecte kastje naar toe sturen of inleveren ?

Je kunt de software verwijderen en opnieuw installeren. Grote kans dat hij het daarna weer doet.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij gaf de tv opeens geen beeld meer. Was even zwart en kwam na een paar seconden weer terug, viel weer weg enz enz.  Gelukkig heb ik meerdere KPN kastjes en heb een ander kastje geprobeerd. Dat werkt gewoon prima. 
waar kan ik het defecte kastje naar toe sturen of inleveren ?

Hi @joan2014 

Gekke vraag misschien, maar hoe kom je aan al die andere kastjes? 

Reputatie 1

Hi Alex,

Deze andere kastjes heb ik ook een abonnement op. Ik betaal 5 euro per kastje/ maand. Twee kastjes zitten in het standaard abonnement, elk kastje meer kost dus 5 euro per maand extra. Ik heb er totaal 4 stuks, meer kon niet.

Het defecte kastje wil ik daarom omruilen tegen een kastje wat het weer doet.

 

groet

Joan

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk! Ik las het verkeerd. Zou je de laatste 4 cijfers willen opnoemen van het serienummer van het kastje? Staat op de onderkant. Dan kan ik een omruilafspraak inplannen bij de Bruna of Jumbo in je buurt. Heb je een voorkeur?

Reputatie 1

Dag Alex,

Geen probleem.

Het artikel nummer is: 845847

Bruna is prima.

 

Groet

Joan van Wetten

 

Reputatie 7
Badge +24

Die kan ik helemaal niet vinden. Ik zie 4 ontvangers, met serienummers eindigen op: 
4930

4670

1668

2755

Zou je dit nogmaals willen nakijken? Ik moet namelijk wel de juiste omruilen. 

Reputatie 1

Hallo,

ik had de article no doorgegeven.

Het S/N J408184670

klopt die wel ?

 

groet

Joan

Reputatie 7
Badge +24

Ja, helemaal goed. De ontvanger zal morgen na 3 uur voor je klaarstaan. Neem de oude ontvanger meet samen met de adapter in een doosje en een geldig ID-bewijs. 

Laat je nog even weten of het hiermee opgelost is? 

Reputatie 1

Ik heb even gewacht, om zeker te weten dat de ontvanger goed werkt maar geen problemen meer hoor, deze werkt prima.

Bedankt voor de snelle afhandeling.

Groet

Joan

Reputatie 7
Badge +24

Top om te lezen en graag gedaan. :)Â