Beantwoord

Draadloze verbindingsset 1200 en 650 gebruiken

  • 6 May 2021
  • 13 reacties
  • 675 keer bekeken

had oude DSV 600 welke storing geeft. Deze zojuist vervangen naar DVS 1200. 1 TV doet het, de andere 2 blijven foutcode 143 geven. de stappen gevolgd maar geen resultaat. heb een contract voor meerdere tv. Deze deden het het alle 3 met de oude kastjes.

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 7 May 2021, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @witpen, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

En hier is het stappenplan voor foutcode 143: Foutcode 143. Hier staat alles als het goed is bij.

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Trouwens, u kunt beter een kabel trekken, DVSen willen nog wel eens storing geven.

lukt mij niet. laat het morgen mijn zoon proberen. laat weten hoe het afloopt. Een kabel trekken is geen optie. we kijken al jarenlang met de kastjes 600 zonder problemen. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Reputatie 7
Badge +9

@witpen Wat weleens wil helpen is de DVS’en terugzetten naar de instellingen bij aflevering. Dat kan met behulp van de Devolo-cockpit: devolo Cockpit - devolo AG. Daarna de DVS’en opnieuw koppelen. Heeft bij mij de problemen opgelost.

Nog een tip: zet de DVS 1200 bij het modem, en de DVS 650 bij de tv's. Dat komt de snelheid in het netwerk ten goede.

Piet.

Bedankt voor de tip. heb ondertussen op de TV in de woonkamer weer beeld. TV boven, had ik de mogelijkheid via een loze buis om een kabel te trekken. ook deze TV doet het weer. Blijft over de tv in de keuken, deze wil nog niet aan de gang. Daar kan ik geen kabel meer trekken. In het verleden is de oude Kabel door een medewerker van KPNstuk getrokken. Derhalve kan in deze buis niet meer gebruiken. We hebben beneden marmeren tegels en dezelfde plinten. Daar ga je geen kabel overheen leggen. 

Reputatie 7

Hoi @witpen, welkom bij ons op het forum. Je hebt al wat voortgang geboekt door 2 tv's aan de praat te krijgen begrijp ik, maar voor de derde is het nog niet gelukt. Die in de woonkamer is nu dus met een kabel aangesloten, hoe is de tweede aangesloten? Is dat ook met een kabel of met de DVS? En als het met de DVS is, welke lampjes branden er precies op alle adapters? Het kan zijn dat ze opnieuw moeten worden gekoppeld zoals Piet noemde, heb je dat al kunnen proberen, of laten proberen door je zoon?

alleen deze in de keuken werkt niet. deze zit circa 1,5 meter af van de tv in de kamer , deze is met een DVS gekoppeld. Als ik de koppeling wil maken met de DVS in de woonkamer knippert de DVS in de woonkamer. Deze in de keuken gaat na even ook wit knipperen maar gaat na even weer op rood. Vandaag ga ik proberen de DVS te koppelen, deze in de keuken met alleen de DVS zonder kabel. Mogelijk dat ik dan vooruitgang boek.

gelukt! heb de tv met het DVS 1200. Alles werkt weer. Nu nog hopen dat de storing welke er was 

voordat ik er aan begon ook verholpen is. Een ieder bedankt voor de adviezen.

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan! Als er in de toekomst nog eens iets is dan weet u ons te vinden!

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen inderdaad, zo kan je op alle tv's weer kijken. Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen, trek gerust aan de bel 

nog een klein probleem. Als de TV in de kamer en de tv in de keuken tegelijk aanstaan krijg ik af en toe storingen ( stilstaand beeld). Even naar een andere zender en dan weer terug. Als ik echter de TV in de Keuken of in de kamer uitzet is er geen storing meer op de tv die aanstaat.  Ga proberen of ik de oude kabel welke ergens in de buis stuk is eruit kan krijgen, en dan met een nieuwe kabel te werken. Als dat lukt heb ik een ander probleem.  Modem aan er achterzijde zit vol, geen aansluitpunt meer over. Maar er zullen wel ergens splitsers te koop zijn welke van 2 of 3 naar 1 gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Geen splitter. Dat is een heel vies woord in een utp netwerk. Een switch moet je hebben:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

weer wat geleerd. Dank je