Beantwoord

Ketnet in HD op Digitenne; waarom niet op Interactieve TV?

  • 11 July 2019
  • 26 reacties
  • 1054 keer bekeken

Ketnet is ragscherp op Digitenne (als er uitzending is, niet dat "testbeeld"), duidelijk veel meer dan op ITV (heen en weer geswitched). Dus kennelijk in HD.

Dus: waarom dan niet op Interactieve TV? Het kanaal wordt nog wel eens gebruikt voor (extra) sportuitzendingen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 October 2019, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Toch maar een nieuwe topic aangemaakt over dit onderwerp? Goed dat je dit gedaan hebt @PeterG, zal dan ook die nieuwe Vlaamse kookzender in HD komen? 😜
Reputatie 7
Badge +22
Het kanaal wordt nog wel eens gebruikt voor (extra) sportuitzendingen.
Ja dat is inderdaad waar, dat is Sporza! 😉
Reputatie 6
Badge +9
Ja hoor Dennis. Volgens KPN zelf wel!

https://www.kpn.com/televisie/zenders/zenderwijzigingen-2019.htm
Reputatie 7
Badge +22
Ja hoor Dennis. Volgens KPN zelf wel!

https://www.kpn.com/televisie/zenders/zenderwijzigingen-2019.htm

Ik heb het gezien! Komt inderdaad in HD.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inderdaad geen HD-marker bij Ketnet op iTV. Ik vermoed dan ook dat Ketnet op Digitenne als SD bij ons binnenkomt en dat we die in Hilversum upscalen naar HD. Ik ga dit na het weekend even checken bij de relevante mensen.
SD bij ons binnenkomt en dat we die in Hilversum upscalen naar HD.

Dat zou ook heel goed kunnen. Tijdens uitzendingen i.i.g. een veel mooier beeld via Digitenne dan via ITV op Ketnet.
Het 'testbeeld' tussen 20:00 en 06:00 is gelijk in scherpte (SD kwaliteit dan).
Reputatie 7
Badge +30
Hier heb ik ook een antwoord op. Het klopt dat we voor Digitenne Ketnet inderdaad in HD binnenkrijgen en dus ook uitzenden. Er zijn vooralsnog geen plannen om dit voor interactieve tv aan te passen.
Je zou toch mogen aan nemen dat voor itv ook HD aangeleverd wordt tenzij dit een aankoop keus is net zo goed dat er nog genoeg andere kanalen ook nog steeds niet HD zijn.
Het klopt dat we voor Digitenne Ketnet inderdaad in HD binnenkrijgen en dus ook uitzenden. Er zijn vooralsnog geen plannen om dit voor interactieve tv aan te passen.

Totaal BIZAR!


tot zover het beleid om zenders naar HD te gaan opwaarderen. Einde beleid.Ketnet,
RTL Lounge,
RTL Crime,
RTL Telekids
OUTtv
Ziggo Sport docu
Ziggo Sport extra
Reputatie 4
Badge +1
Hier heb ik ook een antwoord op. Het klopt dat we voor Digitenne Ketnet inderdaad in HD binnenkrijgen en dus ook uitzenden. Er zijn vooralsnog geen plannen om dit voor interactieve tv aan te passen.
Pure logica dit...
Reputatie 7
Badge +22
Ketnet wordt toch in HD opgewaardeerd!!!

KPN Interactieve TV waardeert Ketnet naar HD op

Reputatie 7
Badge +22
@PeterG en @Erik_

Zal de titel van deze topic aangepast kunnen worden?
Tja, als je aan de ketel gaat rammelen... 😉 Waarom denk je dat ik erover schreef op Breedbeeldweetjes? 😁

Maar ... eerst zien, dan geloven. Met Rai Uno naar HD per juli bij KPN zaten ze ernaast helaas.

Op Breedbeeldweetjes zal ik 't melden als het zover is. De eer van de vooraankondiging gun ik aan m'n collega's van TotaalTV. Wel maak ik een toevoeging in mijn eerdere artikeltje.
Reputatie 7
Badge +28
Toch een eervolle vermelding voor jou, Peter 👍🏽
Reputatie 6
Badge +9
@PeterG, dat RAI UNO in HD op 1 juli is KPN niet kwalijk te nemen. Het was ‘waarschijnlijk’ en kwam bovendien niet bij KPN vandaan. Net wat je zegt. Eerst zien, dan geloven.👍
Beetje boute uitspraak dat ze er naast zitten met Rai Uno. Ik denk dat als de officiële vertegenwoordiger van een zender zoiets heeft bevestigd dat je het mag aannemen dat het zo is. En dit bericht over Ketnet wordt door KPN zelf bevestigd. En sterkere bron kan je niet hebben.
Reputatie 7
Badge +22
@PeterG, dat RAI UNO in HD op 1 juli is KPN niet kwalijk te nemen. Het was ‘waarschijnlijk’ en kwam bovendien niet bij KPN vandaan. Net wat je zegt. Eerst zien, dan geloven.👍
Waarom zetten ze er dan op? Nieuwe manier om KPN te pushen om het alsnog in HD op te waarderen? Klanten gaan dan massaal klagen als ze deze artikel lezen. Ik heb ook niet zo’n hoge pet van TotaalTV, maar ik laat het wel weten als er over KPN wordt geschreven, laat ik het wel weten. 😉
Reputatie 6
Badge +9
@Dennis Schreve De bron was iemand die dat natuurlijk ook niet uit zijn duim zoog. Er zal best overleg zijn geweest met KPN, alleen duurt het schijnbaar iets langer voor alle handtekeningen zijn gezet. Onderstaand gedeelte stond toen in dat artikel op de site van Totaal TV.

KPN heeft zelf de klanten nog niet over de komst van RAI UNO in HD geïnformeerd. Andre Vroegindeweij van Pratensis Media bevestigt echter aan Totaal TV dat RAI UNO in HD bij het telecombedrijf beschikbaar komt. Pratensis Media vertegenwoordigt in Nederland de kanalen van de Italiaanse publieke omroep RAI. Een exacte datum van de opwaardering naar HD is nog niet bekend, maar Vroegindeweij verwacht dat dit in ieder geval voor 1 juli gaat plaatsvinden.

En Dennis: achter dat 1 juli staat ook geen jaartal hè?😉
Reputatie 7
Badge +22
En Dennis: achter dat 1 juli staat ook geen jaartal hè?😉
😂 zullen we het dan maar in 2025 doen? 😜
Reputatie 6
Badge +9
Ketnet bij iTV in HD voor 1 oktober is in ieder geval niet gebeurd.
Reputatie 7
Badge +22
Ketnet bij iTV in HD voor 1 oktober is in ieder geval niet gebeurd.
Strafpunten voor KPN! 😉

Ketnet bij iTV in HD voor 1 oktober is in ieder geval niet gebeurd.Strafpunten voor KPN! 😉

Eerder voor TotaalTV.
Berichten omtrent Rai Uno en nu dus ook Ketnet kloppen gewoon niet. Dooie mus. 👎🏼

KPN heeft nog naar HD om te zetten:
RTL Telekids, Crime, Lounge.
OutTV
Ziggo Sport Docu, Ziggo Sport Extra
Rai Uno
Reputatie 7
Badge +22


Ketnet bij iTV in HD voor 1 oktober is in ieder geval niet gebeurd.Strafpunten voor KPN! 😉
Eerder voor TotaalTV.
Berichten omtrent Rai Uno en nu dus ook Ketnet kloppen gewoon niet. Dooie mus. 👎🏼


KPN heeft nog naar HD om te zetten:
RTL Telekids, Crime, Lounge.
OutTV
Ziggo Sport Docu, Ziggo Sport Extra
Rai Uno

Ik hoop dat deze zenders nou eens gauw worden omgezet naar HD. Want SD is zo stenen tijdperk! 😉
Reputatie 6
Badge +9
Ik weet niet of je hier Totaal TV de schuld van moet geven. In het betreffende artikel staat de volgende zinsnede:

KPN-woordvoerster Renée Schnitzler bevestigt aan Totaal TV dat het opwaarderen van Ketnet in de technische planning van Interactieve TV staat. Ketnet moet voor het einde van het derde kwartaal – eind september dus – door alle tv-klanten van KPN in HD te bekijken zijn.

Klinkt toch geloofwaardig?
Tja, volgens hen hadden we ook al maanden Rai Uno HD....
Ook dat artikel was heel geloofwaardig. Uit de hoek van de NL distributeur van Rai Uno.