Ketnet op 12 in plaats van Canvas overdag???

Reputatie 7
Badge +14
Contateer ik goed dat KPN de nieuwe zender "Ketnet Op 12" nu doorgeeft op het kanaal van Canvas/Ketnet (interactieve TV én Digitenne)? Graag wil u dringend vragen om dit te staken gedurende de uitzendingen van Canvas. Vandaag start namelijk de Giro Italia op EEN tot 17:30 en vanaf 17:30 het vervolg op Canvas. Ik mag toch hopen dat we in plaats van de finale niet naar kinderprogramma's hoeven te kijken....

9 reacties

ja KPN laat staan deze zender me kinderen zijn er nu blij mee en veel meer kinderen in Nederland die via digitenne of andere provders kijken naar deze zender en als je toch een sport freak ben kan je ook kijken via eurosport .

denk dat er veel kinderen nu erg blij zijn dat KPN er nu wel mee instemd dat ze KETNET kunnen kijken weet via een ander forum dat er al veel mensen waren ook via TROS RADAR dat ze probeerden om kpn digitenne weg te gaan doen en wilde overstappen of op CANAL + of iets anders .

kijk als KPN dit leest denk ik ook dat ze nu wel een goede beslissing genomen hebben en dit gewoon laten staan en oja de giro en tour de france worden ook op de NL zenders uitgezonden.

ik wil graag de KPN bedanken dat er nu veel kinderen in Nederland  blij zijn met deze zender 

Reputatie 7
Badge +14
Ja, wat is het nou, Ketnet of Canvas??? KPN besluit Canvas door te geven op Digitenne en ze doen Ketnet. Waardeloos gewoon.

ook ik miste het vertrouwde belgische commentaar tijdens de giro.

Toch een overweging om een andere provider te zoeken

Reputatie 7
Badge +14
Waarom? Bij Ziggo bleek precies hetzelfde verhaal, dus wellicht had KPN dit niet kunnen voorkomen.

Bovendien is Canvas vanaf vandaag gewoon 100% terug, dus geen reden om wat anders te zoeken.

wij willen ook graag ketnet terug. mijn dochter mist deze zender heel erg. leuke kinderprogramma's en leuke presentatie. mijn idee is ook dat er veel meer naar ketnet gekeken wordt dan naar canvas. er kan genoeg naar sport gekeken worden op andere zenders. het zijn toch dezelfde beelden.

ja had ik ook ben nu over gestapt naar canal digitaal family pakket met ketnet HD erin maar ook jimjam boomerang en duck tv en nickeledeon,tcm en meer andere zenders in HD kwaliteit 

mijn schoonouders nemen nu mijn digitenne over voor op de camping bij hun

Reputatie 7
Badge +14
Graag wil ik daarop reageren, skippybal.

Canvas is geen sportzender, dat is Sporza. Sporza zendt uit op zowel EEN als Canvas. Feit is wat betreft wielrennen Sporza de nummer 1 van de wereld is. Er is geen 2e omroep die zoveel wielrenliefhebbers kan behagen. 

Canvas is een kwaliteitsomroep waarvan ik ook geen 2e kan bedenken. De keuze van KPN is wat dat betreft goed geweest.

Ik ben het met u eens dat ook Ketnet kwaliteitsprogramma's biedt, maar dan voor kinderen. Ik hoop in de toekomst voor uw dochter dat Digitenne ooit eens uitgebreid gaat worden met Ketnet, en niet, zoals binnenkort, met een zender als 24Kitchen. Misschien kan Ketnet als deelzender opgenomen worden via Eredivisie 1, die overdag nauwelijks programma's biedt.

Al met al vind ik de keuze van de VRT bedenkwaardig. Waarom zijn deze omroepen gesplitst? Ik denk dat u derhalve beter uw klacht kan overbrengen naar onze zuiderburen.

hallo giant2000,

ik begrijp wel waarom het is opgesplitst. de kinderprogramma's werden vaak onderbroken voor die sportprogramma's. de kinderen in belgie enzo moesten dan wat anders "doen" omdat sport voor de ouderen belangrijker is. tja reklame inkomsten tellen zwaar mee.

tja ik ben zelf geen sportliefhebber en weet ook niet of sporza de nr 1 is in de wereld wat betreft de wielrensport. ik weet wel dat er een overdaad van sport op tv en radio is. zelfs de gewone muziekzenders worden overspoeld door sportcommentaar.

ieder zijn ding hoor. maar zoals ik lees dat bepaalde programma's in de basispakket horen zoals canvas en ketnet en belgie1, vind ik het raar dat ketnet toch nog verdwenen is.

Reputatie 7
Badge +14
Tsja, overdaad aan sport... datzelfde geldt m.i. ook voor muziek en kinderprogramma's. Ieder zijn ding ;)

Met het toenemende downloaden van series en films zal in de toekomst sport het enige nog zijn wat nog echt wat opleverd op tv qua tv rechten, dus maak uw borst maar nat dan.

Het excuus om Ketnet niet te onderbreken omdat kinderen dan wat anders moeten gaan doen vind ik bedenkwaardig. TV is een leuke aanvulling maar pedagogisch gezien verwerpelijk. Kinderen verliezen creativiteit als ze almaar voor de tv worden neergezet.

Dat uitstellen van de programmering vond trouwens alleen plaats als een sportuitzending op EEN uitliep, en vaak niet langer dan hooguit een kwartiertje.

En reclame is het excuus ook niet. De Belgische publieke omroepen (even als de Engelse) zijn een verheerlijking met hun, nagenoeg, reclamevrije uitzendingen.

Reageer