Beantwoord

Kids profiel (in iTV) app suggesties

  • 1 August 2019
  • 6 reacties
  • 525 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zag op dinsdag 30 juli het mooie nieuws over de update van mijn Telfort Interactieve TV app (iOS) die KPN heeft uitgerold voor KPN en Telfort apps op Android en iOS (v6.4.0) echter alleen (voorlopig) te gebruiken op tablets en met een Plus- of Kids pakket. Ik heb naar aanleiding hiervan gelijk mijn combi voordeel aangepast zodat ik hiervan gebruik kan maken dus het Plus pakket (+ dubbele data) afneem ipv 5 euro korting + dubbele data.

Een mooie aanvulling op Netflix kids profiel en Zappelin apps bij ons thuis.

Beschrijving van de update in de App Store:
"Een grote update speciaal voor de allerkleinsten: heb je het Plus- of het Kidspakket? Dan kun je vanaf nu gebruikmaken van de Kids-omgeving: een omgeving waar kinderen op een speelse en gemakkelijke manier kunnen kijken. Met de raket vlieg je mee door alle afleveringen van je favoriete series of films. Er is altijd iets nieuws te ontdekken in het aanbod van meer dan 250 films en series."

KPN introduceert een kijkomgeving op maat gemaakt voor en door kinderen van 0-6 jaar

KPN introduceert een omgeving op de iTV app speciaal gemaakt voor kinderen van 0 tot 6 jaar om veilig en kindvriendelijk films en series te kijken op een tablet. KPN-klanten met een Kidspakket of Pluspakket kunnen deze omgeving bereiken via de KPN iTV app voor tablets (iOS en Android). Hier worden gratis films en series getoond die KPN aanbiedt binnen het Kids- of Pluspakket zoals Bob de Bouwer en Dora. Momenteel is de omgeving alleen te bereiken via de KPN iTV app op tablets. KPN kijkt wel naar mogelijkheden voor andere toestellen.

Meer info KPN pers pagina hier.


Het oogt allemaal als een mooi begin echter zijn er nog wel een paar punten van verbetering nodig voor ik dit aan mijn zoon van 3 of dochter van bijna 6 zal voorschotelen.

* onhandig dat je niet kids profiel kunt kiezen bij opstarten van app zonder eerst 'volwassen' deel van de app te hoeven zien en naar profielen te moeten gaan. Het zou misschien handig zijn om de app te laten onthouden als deze de laatste keer geopend was met kids profiel dat ie daar gelijk naartoe gaat

* de koppeling met kinderslot op tv is niet ideaal naar mijn idee. Het zou een stuk fijner werken als dit per apparaat (tablet) /decoder valt in te stellen. Nu wil ik niet iedere keer de code willen inkloppen op tv of aan/uitzetten iedere keer dat ik 's avonds als de kids op bed liggen. Zodoende staat ie op de tv uit omdat je dan ook 'meekijkt' als de kids kijken en dat we veelal ook 1 van de kinder zenders aanzetten (Zappelin, Ketnet Junior en recentelijk Nick Jr) daar uit. Terwijl op de 'kinder' tablet dit wel goed zou zijn om hierop te zetten binnen de interactieve tv app omdat wij als ouders dan minder 'meekijken' helaas is dit nog niet mogelijk.

* ondanks het instellen van het kinderslot op tv krijg ik toch nog steeds series en films te zien in de Kids omgeving met leeftijdsindicatie '9' (op basis van raadplegen op kijkwijzer.nl) bijv 'Anubis ...' (Kijkwijzer: 9 jaar, geweld) voor bijv. geweld terwijl dit toch echt aangevinkt staat (naast angst, sex, enz.) in het kinderslot van de tv decoder dit niet te willen zien en de leeftijdsgrens aanstaat op 6 jaar. Ook het feit dat het pers bericht spreekt dat het kids profiel specifiek op 0-6 jaar is gericht maakt het vreemd op series/films van 9 jaar terug te zien.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 August 2019, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, pacorob! Fijn dat je de tijd neemt om feedback te geven 🙂 Laat ik beginnen met aangeven dat we ook zeker nog niet klaar zijn met het doorontwikkelen van deze omgeving. Dus opmerkingen zoals de jouwe komen dan goed van pas. Ik geef de eerste twee punten in ieder geval door. Wat betreft punt 3 heb ik eerst nog wat meer vragen.

Zag je Anubis, en eventueel andere 6+ programma's, ook toen je het kinderslot nog niet had ingesteld? Heb je, na het instellen van het kinderslot, de app ook opnieuw opgestart? Zo niet, zou je dat nog eens willen doen en kijken of het kinderslot dan wel goed pakt?
Reputatie 1
Dank voor je reactie Erik op mijn feedback over het kids profiel.

Situatie 1: Ik had en heb het kinderslot momenteel uit staan op mijn Interactieve tv decoder Arcadyan HBM2260 v2 (van Telfort), maar zag en zie nog steeds de series/films zoals 'Anubis' (9 jaar volgens kijkwijzer) terugkomen in het kids profiel ook al zou volgens het persbericht dit profiel voor kinderen van 0-6 bedoelt zijn dus zou leeftijdsfilteren van mijn kant niet nodig hoeven zijn met kinderslot tenzij is zaken als angst e.d. eruit wil filteren als ik het goed begrijp.

Situatie 2: Bij het activeren van het kinderslot op mijn Interactieve tv decoder Arcadyan HBM2260 v2 van Telfort en het filteren:
  • tot en met 6 jaar
  • aanvinken: angst, geweld, sex, drugs, enz.
Na het opnieuw opstarten van de Telfort iOS iTV app (v6.4.0) op iOS 12.4 op mijn iPad Air 2 kreeg ik geen verschil te zien in het aantal programma's series en zodoende toonde ook nog steeds programma's zoals Anubis ook niet na enkele minuten of duurt dit langer? Al zou dit werken dan blijf ik erbij dat het goed zou zijn als uberhaupt geen programma's voor 9 jaar (op basis van wat kijkwijzer als totaal oordeel geeft i.v.m. angst in dit geval) tonen in het Kids profiel in de app als het profiel toegespits is op kids van 0-6 jaar.

Tevens het constant invoeren van de code op tv is ook erg onprettig ofwel het constant moeten aan/uitzetten van kinderslot als dit niet per apparaat kan (zie ook mijn eerdere opmerking hierover).

Ik ben overigens glasvezel klant.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het testen, pacorob! Ik geef het allemaal door, en ik kom er hier even bij je op terug zodra ik reactie heb.
Reputatie 1
Erik jij ook bedankt voorh het oppakken van deze opbouwende feedback en dit doorgeven. Ik ben benieuwd naar de response en hopelijk wordt dit in de toekomst opgenomen zodat ik dit ook op de 'kinder' tablet kan zetten.

Nog mooier zou overigens zijn als er ook een offline mogelijkheid zou komen.
Reputatie 7
Badge +30
Heeft even geduurd, maar hier ben ik weer, pacorob!

Je suggesties voor het makkelijker naar de Kidsomgeving gaan, en het starten van de app in de modus (Kids of normaal) waarin hij is afgesloten zijn meegenomen. Kan dan niet met zekerheid zeggen dat het doorgevoerd wordt, maar er weordt in ieder geval gekeken of het kan.

Wat betreft kinderslot, op dit moment is het alleen mogelijk om dit in te stellen op de ontvanger. Technisch gezien kan het nog niet anders. We verwachten wel dat in de toekomst, hopelijk ergens volgend jaar, het mogelijk wordt om kinderslot in te stellen vanaf verschillende toestellen. Maar of het dan ook mogelijk gaat zijn om het echt per apparaat in te stellen durf ik op dit moment niet te zeggen. Dat is dan afwachten.

Wel zit er, nu al, een optie in de app om het kinderslot tijdelijk uit te zetten. Je kunt dan, tot je de app afsluit, kijken zonder dat overal een pincode voor nodig is.

De Kidsomgeving neemt de kinderslotinstellingen over van de ontvanger. Dus je zou dan, als je 6+ en alle Kijkwijzericonen filtert, Anubis niet moeten zien in de Kidsomgeving. Daarom willen we graag nog het volgende weten als je bereid bent om te testen.
  • Zet het kinderslot weer aan op die instellingen
  • Ga naar de Kidsomgeving en kijk of Anubis er nog steeds bij staat
  • Zo ja, probeer of je het ook kunt afspelen of dat je dan een pincode moet invullen of dat het helemaal niet kan
Kun je verder nog aangeven wat voor tablet je gebruikt, en welke versie van iOS of Android daar op zit?


En dan nog even over de leeftijdsindicatie van de Kidsomgeving. We laten eigenlijk alles voor jongere kinderen daar zien. Een dikke 90% van dat aanbod is gericht op kinderen van 0-6. Dat is waarom we de omgeving ook voornamelijk voor die leeftijdsgroep in de markt zetten. Maar dan worden dus inderdaad de 10% aan programma's die voor 6-9 zijn wel meegenomen in het aanbod. Het kinderslot is daar dan de bedoelde oplossing voor. Mits dat natuurlijk goed werkt. Dus dat checken we graag met je 🙂
Reputatie 1
Bedankt nog Erik voor je uitvoerige reactie op mijn opmerkingen. Het is goed te lezen dat er het een en ander wordt meegenomen en mogelijk in een toekomstige versie van de app beschikbaar komt.

Het zou ideaal zijn als de app onthoud dat ie naar het kids profiel moet gaan als deze de laatste keer was geopend dit zou goed zijn!
Ik hoop dat het in de toekomst mogelijk wordt om kinderslot in te stellen per device.

Qua kinderslot zal ik nog eens een poging doen op de tv om te zien of dit effect heeft op de app al blijf ik erbij dat dit alles behalve prettig werkt aangezien we op de tv deze liever niet actief zetten of er moet ook daar een kids zenderlijst/profiel zijn / ouders profiel waarmee dit snel af te vangen valt.

Ik laat het weten als ik dit heb kunnen uitproberen.

Het zou toch mooi zijn als series van 7-9 jaar niet in de resultaten verschijnen als dit kids profiel juist de insteek had tot 6 jaar, maar ik begrijp je uitleg. Nog mooier zou zijn als dit in de app in stellen valt ala Ketnet Junior heeft gedaan van onze Vlaamse buren.