Beantwoord

kijken via de ITV-app

  • 31 December 2019
  • 16 reacties
  • 460 keer bekeken

Heb mijn tv verplaatst. Heb nu allemaal kabels welke ik kwijt wil. De oplossing is Ziggo nemen. Deze hebben een kastje welke ik in de trapkast kan zetten. Dan nog kan ik de tv bedienen. Wil alleen niet overstappen. 

Heb uitgebreid gesproken met iemand van KPN. Meer dan goed geholpen trouwens. Helaas geen oplossing met betrekking tot een bluetooth afstandsbediening. Kijken via de ITV app van KPN kan de oplossing zijn. 

Mijn vraag is: Welke tv(`s) kan ik kopen zodat ik goed tv kan kijken via de ITV app? Is dit gebruiksvriendelijk of juist niet? Is kijken via de app op een tv ook van invloed op de beeldkwaliteit?

 

Hieronder een screenshot van de website van Coolblue. Welke van deze “platformen” zijn geschikt om tv te kijken via de itv app?

 

icon

Beste antwoord door wjb 1 January 2020, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Gijs T 
Als je een nieuwe Samsung TV of een nieuwe LG koopt dan zit daar een ITV app in waarmee je dus direct via de TV de zenders kunt bekijken.
Voor de andere merken wordt nog druk aan de app gewerkt.
Koop je een ouder Samsung of LG dan zit daar geen app in. De Samsung moet minimaal bouwjaar eind 2017 zijn en de LG minimaal 2019.

Je kunt het beeld ook via Google streamen naar je TV dat kan met een IOS of een Android besturingsysteem, het besturingsysteem van de TV doet dan niets ter zake.

Reputatie 7
Badge +28

Even ter waarschuwing. Het is best tricky om een TV te kopen speciaal voor de apps. Het recente verleden heeft geleerd dat apps aangepast worden met als gevolg dat de iets oudere tv’s niet meer compatibel zijn. Zo kocht ik in september 2017 een 4K Smart TV (model uitgebracht in december 2016), nu dus niet te gebruiken voor KPN, Canal Digitaal en heel veel andere apps. 

Reputatie 7

Daar komt bij dat de beeldkwaliteit van de smart-TV app achterblijft bij de kwaliteit via een TV ontvanger en dat bij lange na niet de functionaliteit zoals op de TV ontvanger beschikbaar is.

 

Welk abonnement heb je nu?

Wat is de maximaal haalbare snelheid op jouw adres? Zie fourstack.

Volgens mij is de eindconclusie zoals onderstaand.

Kijken via de app is een mooie mogelijkheid maar niet om altijd te gebruiken. Lees vervanger voor het kastje. Dit omdat je niet weet hoe lang de apps worden ondersteunt. Daarnaast is de functionaliteit beperkt en de beeldkwaliteit minder goed.

 

Dan blijft over het nieuwe kastje van KPN met een bluetooth bediening. Zie DEZE hyperlink. KPN wou mij deze niet sturen omdat mijn oude niet stuk is. Maar wanneer dit de oplossing is zou dit wel heel fijn zijn. Toch maar weer eens contact opnemen.

Mis ik nog iets?

@wjb Hieronder het screenshot. Dit is er maximaal beschikbaar. 

 

Vriendelijke groet,

Gijs

Reputatie 7

Als je een KPN Hussel abonnement hebt, zet dan de 4K optie aan.

Je krijgt dan voor €2,50 per maand de 4K ontvanger(s).

Na zes maanden zet je de 4K optie weer uit.

Je hoeft de 4K ontvangers dan niet meer om te ruilen.

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt een hussel-abonnement nemen met 4K voor 2,50 er bij dan krijg je het nieuwe kastje, maar kijk eerst goed of je dan niet meer betaald.
De een betaald meer, de ander minder.

Er schiet mij wat te binnen. Heb iemand van KPN gesproken en die gaf aan dat het nieuwe kastje van KPN alleen maar werkt met glasvezel. Klopt dat wel?

Dit zou betekenen dat je alleen maar 4K tv kan kijken met glasvezel. 

Reputatie 7

Er schiet mij wat te binnen. Heb iemand van KPN gesproken en die gaf aan dat het nieuwe kastje van KPN alleen maar werkt met glasvezel. Klopt dat wel?

Dit zou betekenen dat je alleen maar 4K tv kan kijken met glasvezel. 

Dat is klinkklare onzin, die nieuwe kastjes werken ook gewoon op VDSL. Ik snap soms niet waar KPN medewerkers dergelijke onzin vandaan halen.

Dan weet ik nu wel voldoende. Bedankt voor jullie informatie. Met deze info communiceert het wat makkelijker met KPN. 

Vandaag contact gehad met KPN. Degene welke ik eerder aan de lijn had was niet goed op de hoogte. De nieuwe ontvanger wordt opgestuurd. Mooi opgelost zo.

Reputatie 7

Waarom wordt er dan een nieuwe TV ontvanger opgestuurd?

Deze ontvanger heeft een bediening via bluetooth. Dan is mijn probleem opgelost. Eerder gaf KPN aan dat dit voor mij geen zin had. Dit omdat ik geen glasvezel zou hebben. Dit blijkt geen juiste informatie te zijn.

Reputatie 7

Maar dat kan nooit een reden zijn om een nieuwe TV ontvanger op te sturen.

Ik snap dan ook niet waarom er een nieuwe TV ontvanger opgestuurd gaat worden.

Welke TV ontvanger heb je nu?

Met deze nieuwe ontvanger kan ik deze ontvanger in de trapkast zetten en toch bedienen. Dat kan niet met mijn huidige ontvanger. Heb wel het abonnement aangepast naar 4K. 

Reputatie 7

Met deze nieuwe ontvanger kan ik deze ontvanger in de trapkast zetten en toch bedienen. Dat kan niet met mijn huidige ontvanger. Heb wel het abonnement aangepast naar 4K. 

Aha, je hebt je abonnement aangepast naar 4K. Dan is het duidelijk.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Gijs T, welkom hier. Volgens mij is alles inmiddels wel duidelijk, toch? Mocht je nog een mening, hulp of informatie nodig hebben, laat het vooral weten.