Beantwoord

Kinderslot deactiveren

  • 22 November 2020
  • 3 reacties
  • 255 keer bekeken

LS, het lukt me niet om het kinderslot van mijn tv af te krijgen. Ik heb allerlei dingen gevolgd. Er staat geen code ingesteld als ik naar het huis ga > producten en dan kijk bij mijn pincode. Ik krijg een melding dat ik geen verbinding heb en daaro niet gebruik kan maken van de servicetool. Ik heb net een herstel uitgevoerd via instellingen op mijn tv maar ook dat helpt niet. Graag jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 26 November 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@ilona143, een warm welkom op het KPN Forum. Het is momenteel erg druk, daardoor ben ik er nu pas aan toe gekomen om te reageren op jouw bericht! 
Voor het deactiveren van het kinderslot heb jij de pincode van iTV nodig: weet je wat jouw pincode is? Zo niet of je wenst deze te wijzigen, dan kan dat via de online servicetool maar alleen als je thuis met je internet verbonden bent. Als je de pincode gewijzigd hebt (of je weet deze nog), dan kun je het Kinderslot  (permanent) uit of aanzetten in het menu van de TV ontvanger, aan de hand van de volgende stappen:

1. Druk op [Menu] van de afstandsbediening
2. Blader naar Instellingen en druk op [OK]
3. Blader naar Kinderslot en druk op [OK]
4. Blader naar [<] of [>] bij 'Kinderslot actief?'. Selecteer 'Ja' of 'Nee'
5. Blader naar [Bewaar en sluit] en klik op OK
6. Toets je Interactieve TV pincode in

Ik ben benieuwd of het je lukt aan de hand van mijn uitleg!

Ik heb telefonisch contact gehad met de KPN en een nieuwe code ontvangen. Het is nu gelukt.

Dank.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is inderdaad ook nog een optie: de code opvragen via onze klantenservice: fijn dat dit gelukt is! Mocht je nog ergens tegenaan lopen of nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden!