Beantwoord

Kinderslot: Geen erotiek wel Goede Tijden. Mogelijk?

• 11 december 2017
  • 2 reacties
  • 730 keer bekeken

Het lukt mij maar niet om het kinderslot goed in te stellen zodanig dat mijn kinderen wél naar Goede Tijden kunnen kijken maar niet naar de erotiekzenders. Goede Tijden heeft leeftijd 12 en (oa) het label seks. Ik dacht de leeftijd op 16 jaar in te stellen en verder geen genres te blokkeren, maar in de praktijk wordt er dan helemaal niets geblokkeerd.
Vink ik aan dat het genre seks geblokkeerd moet worden (en ik laat 16 jaar staan) dan wordt Goede tijden geblokkeerd, ondanks dat dit als leeftijd 12 heeft. En ja, dan hebben ze de pincode nodig....en kunnen ze dus ook bij de erotiekzenders.....en dat wil ik nu juist voorkomen.
Ik kan de erotiekzenders natuurlijk verbergen, maar dat kan weer niet per ontvanger, dus dan kan ik er zelf ook niet meer bij.
Hoe regel ik dit nu?
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 11 december 2017, 18:31

@Marcel Stiefelhagen
Kinderslot is inderdaad vrij algemeen met ook de labels die zijn toegekend door stichting kijkwijzer.
Qua natuurfilms is het mogelijk om twee aparte zenderlijsten aan te maken, eentje met en eentje zonder de erotiekzenders, je kunt dan boven de versie met en beneden de zonder aanzetten.
De zenderlijst keuze zit vrij verborgen en niet heel makkelijk te wisselen voor als je het niet weet. Misschien is dat een idee? Het wisselen gebeurd met de blauwe knop op de afstandsbediening en dan andere zenderlijst.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ik zou er helaas geen oplossing voor weten. Ik dacht ook al aan genre seks maar als GTST dat ook heeft wordt dat lastig.
Volgens mij is die ellende van GTST veel schadelijker voor kinderzieltjes dan Erotiek. Weet je gelijk wat ik van GTST vind . . . (op alle fronten vréselijk)
Reputatie 7
Badge +10
@Marcel Stiefelhagen
Kinderslot is inderdaad vrij algemeen met ook de labels die zijn toegekend door stichting kijkwijzer.
Qua natuurfilms is het mogelijk om twee aparte zenderlijsten aan te maken, eentje met en eentje zonder de erotiekzenders, je kunt dan boven de versie met en beneden de zonder aanzetten.
De zenderlijst keuze zit vrij verborgen en niet heel makkelijk te wisselen voor als je het niet weet. Misschien is dat een idee? Het wisselen gebeurd met de blauwe knop op de afstandsbediening en dan andere zenderlijst.

Reageer