Beantwoord

Kinderslot instellingen niet aan te passen

  • 30 August 2019
  • 4 reacties
  • 291 keer bekeken

Sinds kort hebben wij interactieve tv; en zoals bij elke installatie ervan staat het kinderslot standaard aan. Gelukkig is de info over het uitschakelen/aanpassen ervan makkelijk te vinden op het internet en lijkt het klusje zo geklaard.

Misschien toch niet zo makkelijk als eerst gedacht.

tl;dr De lay-out bij kinderslot instellingen mist wat pijltjes. De opties zijn nog wel te navigeren en daadwerkelijk op de pagina aan te passen, alleen lijkt OK drukken bij Bewaar instellingen niets uit te halen.


Zo ziet het menu er bij ons uit. In een paar andere plaatjes heb ik gezien dat er om de opties zoals "Ja", "1 uur" etc pijltjes horen te staan. Bij ons echter...


Alhoewel het niet te zien is waar de afstandsbediening is, is het wel aan te passen! Dus alleen een visuele bug...?


Nu dat geklaard is weer terug navigeren naar "Bewaar instellingen"...


Goed op "OK" drukken op de afstandsbediening en dan op de "vorige" knop drukken (of een keer geprobeerd na "OK" op "Annuleren" te drukken, of op menu etc.)

Daarna weer kijken of de aanpassingen zijn doorgevoerd...



...en we zijn weer terug bij af. Help! Hoe kunnen we de kinderslot instellingen aanpassen?





icon

Beste antwoord door huistijger 30 August 2019, 17:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Rebbelle
Kun je de TV-ontvanger eens nieuwe software laten ophalen?
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.

probeer het dan nog eens?
Software herstel (reset) al gedaan?

(uit mijn hoofd; ff geen decoder tot m'n beschikking)
instellingen > systeem instellingen: daar 2 x op geel drukken

Hopelijk ontbreken daar die pijltjes niet....
Hoi @Rebbelle
Kun je de TV-ontvanger eens nieuwe software laten ophalen?
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.

probeer het dan nog eens?

Ik had inderdaad nog geen nieuwe software laten ophalen... Daarmee is het opgelost!

Software herstel (reset) al gedaan?

(uit mijn hoofd; ff geen decoder tot m'n beschikking)
instellingen > systeem instellingen: daar 2 x op geel drukken

Hopelijk ontbreken daar die pijltjes niet....

Het software herstel heeft het inderdaad gefixt, al misten de pijltjes bij het "software verwijderen" ook... Gelukkig pakte die pagina de OK voor bewaar instellingen wel 😅
Reputatie 7
Badge +21
@Rebbelle Wat leuk dat je nu ook interactieve tv bij KPN afneemt. Ik zie dat @huistijger en @PeterG jou al verder geholpen hebben en dat je de kinderslot instelling hebt aangepast. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer