Beantwoord

Kinderslot iTV app geblokkeerd

  • 19 June 2019
  • 73 reacties
  • 4554 keer bekeken

Het kinderslot op mijn itv app is geactiveerd. Gevolg is dat ik niet kan casten naar Chromecast (wel vreemd dat je dan wel op je telefoon gewoon alles kunt bekijken).
Hoe krijg ik dit omgezet?
Ik zit in het buitenland (komende maanden), en kan niet bij mijn thuisinstallatie, kan dus niets via de tuner regelen.
Contact via chat heeft een reset opgeleverd die verder geen effect had.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 July 2019, 12:25

Bekijk origineel

73 reacties

Hoi @Sybren56 . Welkom op het forum!
Dat is een bijzonder vervelende situatie! Helaas is die instelling alleen via de fysieke tuner aan te passen. Het kinderslot zou er wel voor moeten zorgen dat de specifieke instellingen die je daar gemaakt hebt ook doorwerken in de app.
Ik heb hier geen oplossing voor. Heeft niemand de sleutel van je woning in Nederland?
De woning is verhuurd aan een buitenlandse expat, daar kunnen we niet bij.
De oplossing moet ik klaarblijkelijk zoeken in het opzeggen van mn contract met KPN?
Waarom is er geen oplossing voor zoiets simpels? We hebben nooit om een kinderslot in een iTV app gevraagd.
Voorheen kwam die app ook met die melding, maar dat kon je omzeilen en nu opeens niet meer. Is er een wijziging van de app geweest waardoor we opeens afgesloten zijn?
Ik zou willen dat ik een oplossing had. Toch begrijp ik het nog niet helemaal. Je kunt geen enkele zender casten maar je kunt wel alle uitzendingen via de app kijken? Wat gebeurt er op dat moment? Krijg je een foutmelding.
Ik zou heel erg geholpen zijn met een screenshot van wat je op dat moment ziet! (uiteraard nog steeds geen beloftes dat ik het kan oplossen, maar ik wil er wel graag meer van weten.)
Wanneer je de iTV app geopend hebt en het programma geselecteerd hebt, dan krijg je mogelijkheid om te casten een icoontje:

Wanneer je dat gekozen hebt en vervolgens het appraat waarnaar gecast moet worden geselecteerd hebt, verschijnt de melding:


Wanneer je de correcte code ingevoerd hebt (code is geverifieerd met wat bij KPN bekend is) dan verschijnt vervolgens het scherm:



Met dit scherm houdt het casten op. Op het tv-scherm staat de melding klaar om te casten en er gebeurt verder niets.

Op de telefoon kun je vervolgens gewoon het geselecteerde programma bekijken, zonder enig melding over kinderslot oid
Ah, dank voor de uitgebreide info.
Heeft een medewerker ook al eens de pincode opnieuw naar jou geSMS'd ?
Wat ik tevens interessant vind is hoe je daar inlogt in de itv app: Met accountnummer en pincode of met MijnKPN inlogggevens?
Reputatie 7
Op wat voor een apparaat ervaar je dit probleem? (Merk en type.)
Wat heb je ingesteld staan t.a.v. het kinderslot bij de instellingen?

De pincode is me via een mail toegestuurd
Reputatie 7
De pincode is me via een mail toegestuurd
En wat heb je nu toch staan bij "Kinderslot" in de instellingen binnen de iTV app?
Daar ben ik ook benieuwd naar. En ik zou graag willen testen of er een verschil zit tussen inloggen met je MijnKPN gebrukersnaam/wachtwoord of via accountnummer/pin.
Het zou niet uit mogen maken maar ik zie af en toe toch nog vreemde issues die we hiermee kunnen oplossen, vandaar mijn verzoek.
Bij Kinderslot staat: "Aan".
De optie tijdelijk uitzetten levert dezelfde interactie op als boven: na het intypen van het nummer krijg je als reactie dat het ontgrendelen geblokkeerd is.
Het inloggen met gebruikersnaam / wachtwoord of met accountnummer / pincode levert dezelfde reactie op.
Reputatie 7
Dus het lukt je in de app ook niet om het kinderslot uit te zetten.
Zet het kinderslot eens uit op de TV ontvanger.
Dan zou ook de app geen gebruik meer kunnen maken van kinderslot functionaliteit.
Is dat dan ook zo?
Ik heb hier geen andere tv-ontvanger dan Chromecast.
En op Chromecast kun je geen kinderslot optie vinden.
Toegang to de tv ontcanger heb ik de komende maanden niet.
Erg vervelend. Maar ik ben bang dat we dan geen optie hebben. Ik blijf het wel vreemd vinden dat alléén casten een issue lijkt te zijn. Ik heb dit probleem nog wel doorgezet naar onze technische mensen. Ik wil alleen geen valse hoop wekken. Ik vrees dat enige oplossing is om het via de itv tuner aan te passen.
Ik laat je weten zodra ik een antwoord van de technische dienst heb.
Reputatie 7
Ik blijf het wel vreemd vinden dat alléén casten een issue lijkt te zijn.
Niet alleen bij casten, maar blijkbaar ook bij het uit willen zetten van het kinderslot binnen de app.
Bij Kinderslot staat: "Aan".
De optie tijdelijk uitzetten levert dezelfde interactie op als boven: na het intypen van het nummer krijg je als reactie dat het ontgrendelen geblokkeerd is.
Niet alleen bij casten, maar blijkbaar ook bij het uit willen zetten van het kinderslot binnen de app.

JA, alleen dat casten en dat uitzetten van de app
Maar ondanks dat het casten geblokkeerd is, kan ik wel op mn telefoon, of eventueel op mn laptop gewoon naar de programma's kijken. Daar werkt dat kinderslot klaarblijkelijk niet op,
Ik krijg precies dezelfde melding in de kpn itv app. Betaal- of pincode wijzigen op de tuner heeft geen nut.

als code wijzigen op de tuner ook niet werkt houdt dat dus in dat ik betaal voor iets dat ik niet kan krijgen.
Ik ben nog even met wat techneuten aan het sparren geweest. Kun jij met de bij jou bekende pin nog eens proberen, @Sybren56 ?
Ik stuur je tevens een privébericht
Erwin, bedankt voor je inzet.
Is nu dus ok.
Top! Sorry dat het zo'n gedoe was. Het reguliere systeem werkte niet zoals het hoorde en gelukkig had mijn technische collega dat uiteindelijk door. Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden 🙂
Wat is hier nu de oplossing geweest? Ik ervaar hetzelfde probleem en ben net op vakantie dus kan ook niet bij de ontvanger thuis.

Reageer