Beantwoord

Kinderslot uitschakelen

  • 18 November 2019
  • 19 reacties
  • 26382 keer bekeken

Op willekeurige momenten springen willekeurige zenders op kinderslot. Dit is extreem ongewenst en dikwijls zeer ergerlijk. Kan die hele “service” niet worden uitgeschakeld? Ik heb helemaal geen behoefte aan dit type fratsen. Groeten , janbas

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 19 November 2019, 09:34

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Janbas001. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. Gelukkig is het mogelijk om de kinderslot uit te schakelen.

Kinderslot aan- of uitzetten op de tv-ontvanger

  • Druk op Menu
  • Ga naar Instellingen
  • Ga op Kinderslot staan en druk op Ok
  • Voer jouw pincode in
  • Zet Kinderslot actief op 'ja' om het aan te zetten of op 'nee' om deze uit te zetten.
  • Selecteer Bewaar en sluit

 

Kinderslot uitzetten in de app

De iTV app en iTV Online nemen de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Is het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de iTV app en op de website. Via de instellingen kun je in de iTV app het kinderslot uitzetten wanneer deze op de tv-ontvanger is ingeschakeld. Zo kan je andere instellingen per iTV app hebben.

 

Pincode vergeten

Voor het wijzigen van de kinderslot-instellingen heb je jouw pincode nodig. Ben je deze vergeten? Geen nood. Je pincode kun je niet meer bekijken via MijnKPN, maar je kunt wel je pincode opnieuw instellen. Let op: hiervoor moet je thuis met je KPN internet (wifi of bekabeld) verbonden zijn. Als je de pincode reset, wordt het kinderslot ook automatisch geactiveerd.

Bedankt,

 

Ik heb (opnieuw) het kinderslot op < niet actief <  gezet. In de toekomst zaal blijken of het helpt, dan verschijn ik niet meer in deze chat. Groet janbas

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Janbas001. Als je mijn hulp nog eens nodig hebt, dan weet je mij te vinden!:slight_smile:

Hoe kan ik de betreffende pincode opvragen om het kinderslot te de-activeren?

Reputatie 7
Badge +25

Hoe kan ik de betreffende pincode opvragen om het kinderslot te de-activeren?

Hoi @vody43. Je kunt de pincode tegenwoordig alleen resetten als je 'm bent vergeten, en niet meer ergens hebt staan. Ik hoor graag of dat lukt.

Hoi, ik wil het kinderslot uitzetten 

hiervoor moet ik mijn huidige pincode ingeven

deze weet ik niet 

resetten met 1234 lukt niet 

wat nu? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jolandaag, via deze pagina kun je je pin-code resetten!
Als het om Digitenne gaat staan hier de stappen om hem te resetten! 

Kinderslot

 

en als je de tv ontvanger niet gebruikt?
hoe verwijder je dan definitief het kinderslot?

overigens wat een slechte tv app heeft kpn.

werkt slecht, loopt regelmatig vast. Niet fijn.

Kinderslot

 

en als je de tv ontvanger niet gebruikt?
hoe verwijder je dan definitief het kinderslot?

@Eduardwl . Ontvanger even aansluiten. Echt uitzetten kan alleen via de ontvanger, dat is het hoofdtoestel. Of als je er meer hebt de hoofdtoestellen.

Kinderslot kan niet op een andere manier uitgezet. KPN beschikt ook niet over een ontvanger gekoppeld aan jouw abonnementsnummer.

De tv app op Samsung tv's van 2020 of jonger lijkt inderdaad wat probleempjes te hebben. Komt vaker langs hier. Op mijn Samsung van 2019 werkt ie prima. Maar ja, de ontvanger geeft een veel mooier beeld en heeft meer mogelijkheden.

Ik heb ook Android-TV. Die is van recente datum. Ondervind ik geen problemen mee met de app. Is aangesloten op de slaapkamer-tv. (geen kpn ontvanger daar)

Kan nog steeds niet kinderslot voor altijd uitschakelen via de app
Moet  je dus eerst tv van de muur halen en dan de  uhd machine installeren en dan via die weg uitschakelen
draadloos tv kijken heet dat.
leuk klusje voor de kinderen.
Heb dus geen kinderen!

Dan doe je het via de website @app gebruiker .

http://tv.kpn.com .

Reputatie 7

...

Uiteraard heb ik even gekeken voor ik dit antwoord gaf.

Je kan via de site de kinderslot instelling "voor het hele account" wijzigen. 

Reputatie 7

Ik had het ondertussen al gezien.

Hartstikke bedankt!

Ik kijk via Budget en heb alleen de glasvezel zelf van KPN en toch opeens een kinderslot!

Pincode kan ik niet resetten want “er is geen abonnement gekoppeld aan uw ID”.

 

Help!

Bij jou loopt alles via Budget Thuis, @AB1961 

Onder een KPN ID (MijnKPN) kun jij je abonnement dan ook niet koppelen en beheren. 

Voor resetten van je itv pincode als je die niet meer weet en kunt vinden kun je het via het menu van de ontvanger doen.

En anders echt met Budget bellen. Daar loopt je abonnement. 

Dankjewel Peter, Maar helaas klopt dit niet volgens mij. Als ik kinderslot aanklik krijg ik een pagina waarop staat ‘dit programma is vergrendeld vanwege kinderslot. Voer uw pincode in om te ontgrendelen’. Als ik dan aanklik ‘ pincode vergeten’ kom ik via een QR-code op een website van KPN en niet van budget. Op die website kon ik dus niet verder omdat ik geen abonnement heb lopen bij KPN.

 

Je moet zeer waarschijnlijk bij Mijn Budget zijn. @AB1961 . En dus niet bij (Mijn)KPN.

https://mijn.budgetthuis.nl/

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/klantenservice (zie hier ook direct de eerste button)

Of even bellen met klanten service van Budget Thuis @AB1961 .

Als je geen kpn abonnement hebt gaat het via kpn niet lukken. 

De itv pincode heb je trouwens gekregen bij de start van je abonnement. Per email.

 

Reageer