Beantwoord

Kinderslot verwijderen

  • 4 February 2019
  • 12 reacties
  • 17722 keer bekeken

Als ik iets wil kijken op de pc dan krijg ik iedere keer de melding dat een kinderslot actief is.
Nu heb ik de pincode de tv ontvanger al meerdere malen veranderd maar dat helpt tot nu toe allemaal niets.
Ik wil het hele kinderslot verhaal verwijderd hebben, wij zijn alleen met volwassenen thuis dus een kinderslot is helemaal niet nodig.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 February 2019, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi Roy,
Ik vermoed dat het kinderslot op jouw fysieke tuner dan aanstaat. Als je die verwijderd zou dat ook zijn bij de app opgelost moeten zijn.

https://www.kpn.com/faq/14356

hier kun je lezen hoe dat moet
Beste Erwin,

Helaas werkt dat niet ik krijg steeds volgende melding,
Op de tv werkt het wel maar via de browser (Firefox, Safari en Chrome) niet.

Heb je op de tv-ontvanger de kinderslot-instelling echt op NEE staan?

Dus: Kinderslot actief : NEE
Check dit nog es.... 😉

Voer anders de aangegeven handeling (screenshot) eens uit. 😁
Hoi Peter,

Ja hij staat echt goed ingesteld en ik heb al tig nieuwe pincodes bedacht maar niets heeft geholpen tot nu toe.
Op de tv werkt het goed en via de app ook.
Ik heb het probleem alleen als ik via de browser iets terug wil kijken.
Aaahh.
Ververs het venster met interactievetv.nl eens met de combinatie Ctrl+F5 (Ctrl ingedrukt houden terwijl je F5 indrukt). Deze combi geeft ook verversing van cookies en tijd. int. best. m.b.t. de ververste site/pagina.

Bij sommige laptops Ctrl + Fn en F5
Helaas geen verbetering.
Alle geschiedenis verwijderd incl. cookies maar het werkt niet.
Wat ook niet werkt is om via mijnKPN de pincode te veranderen.
Dan krijg je de melding



Misschien dat er aan de kant van KPN iets niet goed staat?
Waarom kan je het hele kinderslot cq pincode niet uitschakelen?
Dit is toch iets wat mensen zelf moeten kunnen bepalen (dit hoeft KPN toch niet voor je te doen)

Blij dat je mee denkt waarvoor dank.
Nou. Weer een schot voor de boeg.
Log eens uit. En opnieuw in (met abonneenummer + pincode*)

*pincode en kinderslotcode kunnen verschillend zijn. Inloggen gaat met de pincode, zoals die ook voor de decoder geldt.

Ik heb even in "instellingen" gekeken van de website interactievetv.nl maar daar staat letterlijk:
Om kinderslot in de app te kunnen gebruiken, zet je kinderslot eers aan via het menu van de tv-onvanger.

Mijn conclusie: om hem dus niet te gebruiken uitzetten in de ontvanger 😉
Als je de geschiedenis verwijderd incl de cookies dan wis je ook de huidige browsersessie en zal je dus opnieuw in moeten loggen met abonneenummer en pincode.

Dat heb ik onderhand ook al meerdere malen gedaan en allemaal zonder resultaat.

Ik denk zelf van niet maar zou het nog aan het feit kunnen liggen dat het hier om een iMac gaat?
Ach, van dat merk krijg ik áltijd het Sneeuwwitje-complex 😉 en allerlei uitslag.

Maar het zou niet mogen uitmaken of het Windows of iMac (MacOS) is.
Hmm. Dit is een vreemde zaak.
Als ik het allemaal goed begrijp heb je dus letterlijk in de tuner gezien dat het kinderslot op NEE staat.
Als dat zo is, is er blijkbaar een missende koppeling naar het itv online verhaal.
Dit is een probeersel maar wie weet helpt het: Zou je jouw tuner volgens deze stappen willen resetten? https://www.kpn.com/faq/16848

Als dat ook niet werkt gaan we het aankaarten bij de technische dienst.
Hoi Erwin,

Hiermee is het opgelost.
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor het meedenken en het oplossen hiervan.

Met vriendelijke groet,

Roy Analbers
Fijn om te lezen! Mocht er ooit nog iets anders zijn, weet je ons te vinden!