Beantwoord

Kinderslot werkt niet overal

• 16 november 2012
  • 5 reacties
  • 10027 keer bekeken

Ik heb kinderslot ingesteld op 16 jaar. Dit werkt op de reguliere zenders, echter op 'Investigation Discovery' en '13th Street' werkt dit niet, terwijl m.n. op 'Investigation Discovery' met reality-crimescenes het vooral toepasselijk is. Is er een manier om deze zender ook via KinderSlot te regelen.

icon

Beste antwoord door glenonlinenl 18 november 2012, 23:36

via menu >> zenderlijst instellingen, kun je vinkjes zetten bij elke zender dat je wilt zien, vergeet niet op bewaren of opslaan te klikken. als je meerdere profielen hebt aangemaakt, ga je weer terug naar de gewone TV modes, en afhankelijk van je settopbox kun je per ontvanger via groen of blauw eenvoudig wisselen, die keuze blijft in het geheugen totdat je opnieuw wisselt.

eventueel kun je ook zenders verbergen via menu >> instellingen >> verbergen, deze instelling geldt echter voor alle settopboxen en ook de tvgidsen, maar weer niet voor itvonline en programma gemist.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8
het kinderslot is gebaseerd op kijkwijzer, wettelijk verplicht, maar niet echt praktisch en er bestaan nog een hoop onduidelijkheden, zo denkt RTL dat je na 20uur geen classificaties hoeft toe te passen op cupidotv reclame en ook nieuws en muziek kennen geen gewelds of angst filter, waardoor er met kinderslot toch sckokkende beelden te zien is. zou het systeem wel 100% werken dan zit je de hele tijd pincodes in te toetsen. daarom kun je beter profielen aanmaken.

menu>>instellingen>>zenderlijst>> nieuwe zenderlijst maken

afhankelijk van de settopbox kun je via de blauwe of groene knop wisselen tussen je zenderlijst profielen, alle lijsten zijn zichtbaar op alle settopboxen in je huis. jammer genoeg is KPN wel vergeten deze wisseling te voorzien van de pincode vraag, dus bij slimme kids in huis is het wel erg makkelijk te omzeilen. 

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ga dit eens proberen... Het hoeft niet specifiek met pin oid te zijn, als ze maar niet door gewoon naar boven navigeren in 1 keer midden in een autopsie of moordonderzoek (op Investigation Discovery) zitten.

En hoe stel je vervolgens het standaard profiel in? Want als ik idd meerdere profielen maak, maar de standaard is de meegeleverde en niet te wijzigen 'Toon alle', dan is na het starten nog steeds alles zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +8
via menu >> zenderlijst instellingen, kun je vinkjes zetten bij elke zender dat je wilt zien, vergeet niet op bewaren of opslaan te klikken. als je meerdere profielen hebt aangemaakt, ga je weer terug naar de gewone TV modes, en afhankelijk van je settopbox kun je per ontvanger via groen of blauw eenvoudig wisselen, die keuze blijft in het geheugen totdat je opnieuw wisselt.

eventueel kun je ook zenders verbergen via menu >> instellingen >> verbergen, deze instelling geldt echter voor alle settopboxen en ook de tvgidsen, maar weer niet voor itvonline en programma gemist.

OK, dankje... Ik denk dat ik doorheb dat het niet handig op te zetten is... Ik bedoel, ik kan 2 een lijst voor de 'kids' aanmaken, maar ik moet dan zelf onthouden dat als ik 's avonds de TV uitzet, dat ik wissel naar KIDS, aangezien anders de laatst-getoonde lijst zichtbaar blijft.

Bedankt voor je antwoorden iig, vind het wel jammer dat de leeftijdsgrenzen niet overal werken, en daarnaast dat je niet een standaard opstart-profiel kunt bepalen...

Reageer