Beantwoord

KINK toevoegen aan radio-aanbod

  • 18 November 2019
  • 16 reacties
  • 1563 keer bekeken

Reputatie 1

KINK is een landelijke radiozender, die via DAB+ en internet te ontvangen is. De muziek die deze zender uitzendt valt onder de noemer "alternative pop en rock", en ze doen veel met live-muziek en festivals. Daarmee is het echt een toevoeging aan het huidige aanbod aan zenders. Het zou dus mooi zijn als deze zender ook via KPN Digitale radio te luisteren zou zijn. Is er zicht op dat dit gaat gebeuren?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 20 November 2019, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @rickh024,

Leg deze vraag ook even neer bij KINK zelf. Voor doorgifte via een kabelnetwerk dient de zender een bedrag te betalen, en het is de vraag of KINK dat in het geval van KPN zou willen betalen. Daarover zullen KINK en KPN eventueel moeten onderhandelen.

Voor zover ik weet heeft het prioriteit bij KINK dat ze in de ether ook via de FM te ontvangen willen zijn, en daar zijn uiteraard ook de nodige kosten aan verbonden. Dat kan overigens pas na 1 september 2022, als de huidige FM-vergunningen aflopen.

Maar wellicht dat vraag vanuit de luisteraars KINK kan beïnvloeden.

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

Geweldige zender. Staat nu vast op bij mij met de KINK 1500.

 

Rammstein, Oasis, Kaiser Chiefs en heel veel meer…...

Reputatie 1

Hallo@rickh024,

Leg deze vraag ook even neer bij KINK zelf. Voor doorgifte via een kabelnetwerk dient de zender een bedrag te betalen, en het is de vraag of KINK dat in het geval van KPN zou willen betalen. Daarover zullen KINK en KPN eventueel moeten onderhandelen.

Voor zover ik weet heeft het prioriteit bij KINK dat ze in de ether ook via de FM te ontvangen willen zijn, en daar zijn uiteraard ook de nodige kosten aan verbonden. Dat kan overigens pas na 1 september 2022, als de huidige FM-vergunningen aflopen.

Maar wellicht dat vraag vanuit de luisteraars KINK kan beïnvloeden.

Piet.

Bij eedere media-uitingen gaf KINK aan wel oren te hebben naar distributie via KPN en Ziggo, maar dar was voordat zij van start gingen. Of ze dat nu nog willen is me niet helemaal duidelijk. Ik zal het ook daar nog eens navragen.

KINK spreekt helemaal nog niet van een doorgifte via DSL providers en Coax.
https://kink.nl/luister-naar-kink

Dat zal ze heel wat meer muziekrechten gaan kosten en ik vraag me af of ze zich dat kunnen veroorloven.

Je kunt KINK wel op je grote stereoset weergeven.
Met een internetradio.
Via bluetooth via je smartphone/tablet. Gebruik dan bijvoorbeeld deze bleutooth adapter (voor naar aux in).

Reputatie 1

KINK spreekt helemaal nog niet van een doorgifte via DSL providers en Coax.
https://kink.nl/luister-naar-kink

Dat zal ze heel wat meer muziekrechten gaan kosten en ik vraag me af of ze zich dat kunnen veroorloven.

Ze hebben het wel degelijk gezegd: https://mediamagazine.nl/kink-wil-ook-gaan-uitzenden-via-dab-ziggo-en-kpn/ 
Dat het niet op de eigen site staat lijkt me logisch, aangezien ze nu dat distributiekanaal niet hebben. Of het meer kost aan Buma weet ik niet, die dragen ze ook al af voor DAB+ en internet-distributie.  

Reputatie 1

Je kunt KINK wel op je grote stereoset weergeven.
Met een internetradio.
Via bluetooth via je smartphone/tablet. Gebruik dan deze bleutooth adapter (voor naar aux in).

Klopt, die opties ken ik allenaam. Bluetooth trekt je telefoon/tablet echter leeg, en internetradio is een extra add-on die nogal eens met buffering te maken heeft. Het is zoveel gemakkelijker als het gewoon met KPN meekomt.

(...) Of het meer kost aan Buma weet ik niet, die dragen ze ook al af voor DAB+ en internetdistributie.

Voor elk distributiesysteem dient Buma afgedragen te worden per potentiele luisteraar. Via KPN zijn dat er zo'n 2,1 miljoen. Ziggo bijna 3 miljoen. Al is 't maar één cent per aansluiting per jaar dan tikt dat aardig weg op hun begroting.

Bluetooth trekt je telefoon/tablet echter leeg

Valt reuze mee als je gewoon de voeding erop laat zitten. En qua internet gebruik je dan natuurlijk wifi.

internetradio is een extra add-on die nogal eens met buffering te maken heeft

Heb ik geen ervaring mee, maar het ligt sterk aan de kwaliteit van de gebruikte internetradio.

Het is zoveel gemakkelijker als het gewoon met KPN meekomt.

Helemaal mee eens.

Ikzelf sluit m'n DAB+ radiootje met de koptelefoonuitgang op de aux in van mijn versterker aan als ik een zender wil luisteren die niet op een andere manier kan. Bluetooth gaat bij mij op dit moment helaas even niet. Geen smartphone of tablet en m'n “nieuwe tweedehands” laptop heeft geen bluetooth.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @rickh024, welkom hier! Hoewel ik niet zoveel meer naar radio luister, klinkt het wel als een genre dat bij me past. Ik kan je suggestie doorgeven, en dat zal ik dan ook doen. Dat betekent overigens niet dat de zender daadwerkelijk zal worden toegevoegd, maar ik zal het wel laten landen bij de betreffende collega's.

Reputatie 1

Tof! Ik hoop dat het effect heeft.

Reputatie 7
Badge +28

Hi @rickh024, welkom hier! Hoewel ik niet zoveel meer naar radio luister, klinkt het wel als een genre dat bij me past. Ik kan je suggestie doorgeven, en dat zal ik dan ook doen. Dat betekent overigens niet dat de zender daadwerkelijk zal worden toegevoegd, maar ik zal het wel laten landen bij de betreffende collega's.

@Paul_

Per 1 mei 2020 is de zender Classics Only gestopt. Dit gat zou dan heel mooi kunnen worden opgevuld door Kink! 

Heef de "landing" van jouw verzoek nog indruk gemaakt bij de betreffende collega’s?

 

@Noordzee 

Een indruk zal het wel achtergelaten hebben. ;)

Maar het is niet aangekondigd voor 1 juli. Dus meer dan een deuk is het niet geworden.

Radio is bij alle providers die ik ken een ondergeschoven kind, het beste ben je af met een internet radio al of niet met dab. Op die manier heb je alle vrijheid.

Reputatie 1

En, is er inmiddels al wat meer bekend over het doorgeven van KINK via de KPN-box? Praktisch alle andere landelijke radiozenders zitten er wel op.

Reputatie 7
Badge +9

@rickh024 Voor zover mij bekend heeft Kink op dit moment zelf (nog)geen interesse om doorgegeven te worden via kabelnetten. De focus gaat op dit moment bij Kink eerst uit naar het eventueel verkrijgen van een FM-etherfrequentie.

Piet.

Reputatie 1

@rickh024 Voor zover mij bekend heeft Kink op dit moment zelf (nog)geen interesse om doorgegeven te worden via kabelnetten. De focus gaat op dit moment bij Kink eerst uit naar het eventueel verkrijgen van een FM-etherfrequentie.

Piet.

Me dunkt is elk extra distributiekanaal meegenomen, maar dat KINK zich focust op landelijke FM i.p.v. op alle losse providers snap ik. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@rickh024 De kosten voor doorgifte via welk distributiekanaal dan ook spelen  natuurlijk ook bij Kink een rol.

Piet.