Ongeveer een maand geleden zijn wij door uw salesteam gebeld met de vraag of wij ons abonnement voor tv en internet bij u wilden afsluiten. Omdat we nog geen jaar een abonnement hadden bij Ziggo was dat voor ons in principe niet mogelijk. Anders zouden we 2 abonnementen hebben. Wie wil dat nou? Maar de collega van het salesteam had een voorstel: KPN zegt het contract op bij Ziggo, zodat wij bij KPN kunnen aansluiten. Want, zoals uw collega zei, in augustus verhoogt Ziggo de prijzen waardoor het contract opzegbaar wordt binnen het jaar. Prima, vonden wij. En, daarnaast beloofde hij:
- gratis fox eredivisie live,
- verdubbeling van belminuten van onze kpn telefoonabonnementen (die al lopen)
- + 5 euro korting op onze telefoonabonnementen
- en dus het opzeggen bij Ziggo.
Hier kan je bijna geen nee tegen zeggen, toch?
Op 4 juli ontvangen wij een brief dat de aansluiting gereed is en dat we de installatie kunnen uitvoeren. We nemen donderdag 18 juli voor de zekerheid nog even contact op met KPN om te checken of het Ziggo abonnement door u is opgezegd. Want tv en internet werkte nog steeds en we hadden geen bericht van Ziggo ontvangen.
We hebben Mike gesproken van de klantenservice. Mike gaf aan dat er niets in het systeem bekend was over de opzegging bij Ziggo en dat wij dit nu zelf moesten regelen. Terwijl ons abonnement bij KPN al liep.... Dat was al helemaal niet onze bedoeling. Zoals ik hier al boven schreef, was dat een van onze voorwaarde om over te stappen. Dat zou u zelf ook niet doen, toch?
Ik was erg teleurgesteld. Want hoe kan dit nou gebeuren? Er zijn ons beloftes gedaan en die worden niet nagekomen. Met als gevolg dat wij dubbele lasten hebben. Wie wil dat nou??? Ik heb bij Mike aangegeven dat ik het contract met terugwerkende kracht wil beëindigen. En Mike, hoe volhardend dat hij is, bleef volhouden dat dit niet mogelijk is. Het leek erg op alsof hij z'n haantjes gedrag wilde tonen. Wat een strijd was dat met hem aan de telefoon zeg, ronduit irritant en op het onbeschofte af. Zo zou u zelf ook niet behandeld willen worden, neem ik aan. En zeker niet door een afdeling die zich klantenservice noemt, want die naam gaat in deze niet op.
Het KPN kastje hebben we aan ongeopend en verzegeld aan u geretourneerd (Track en Trace: 3SKABA561583468). Want, zoals we ook al bij Mike hebben aangegeven, ontbinden wij dit contract voor tv en internet met terugwerkende kracht.
Met groet,
Djoeke Duivenvoorden en Ali Hamayeli Mehrabani
Beste antwoord door Alex van KPN
Bekijk origineel