Beantwoord

Klacht over klantenservice ivm mogelijkheid opzeggen ivm zenderwijzigingen

  • 6 May 2019
  • 6 reacties
  • 572 keer bekeken

Heb vandaag zeer vervelende gesprekken gehad met meerdere medewerkers van de KS op 0800-0402.

Lang verhaal kort. Had een vreemd gesprek via de chat over het opzeggen. Wou even weten hoe dit nou in zijn werk zou gaan. Ik zou niet kunnen opzeggen voor 08-08. Klopt helemaal. Echter door de zenderwijzing, mail gehad van KPN waar dit dus nu wel kan. Vanwege de FOX situatie.

3 medewerkers bleven volhouden dat deze mogelijkheid tot opzeggen niet bestaat. Ook als ik de mail voorlees met daarin de deadline van 1 juni.

De laatste medewerker vondt het prettig om mijn kind te beledigen. Mij te beledigen en tot mijn irritatie toe, wou hij mij ook niet meer helpen. Na 30 min heen en weer gesproken te hebben over het opzeggen, wat volgens deze medewerkers niet mogelijk was heb ik moeten ophangen want de laatste medewerker was zo brutaal. Dat ik wel moest stoppen met het gesprek.

Ik belde direct terug om te zien of er wel een medewerker is die mij kan helpen met de opzegging. Echter was de lijn niet meer bereikbaar vanwege een technische storing.

Gelukkig kon ik onbekend terug bellen en kon vreemd genoeg na 4x er uit gegooid te worden door de computer met een zichtbaar nummer, toch een 4e medewerker spreken die eindelijk hulp wou bieden. Leek alsof ik op een blacklist was gezet.

ik heb altijd een goed woord gehad over KPN klantenservice maar dit ging echt te ver. Ik wil hier graag een klacht over indienen alvorens ik het opgenomen gesprek op social media ga verspreiden. Ik zag dat na 3x in de wacht gezet te worden door de 1e dame die bleef volhouden dat ik niet kon opzeggen. Het beter zou zijn als ik het gesprek ook zelf zou opnemen. Heel jammer om mee te maken dat ik gelijk had.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 7 May 2019, 15:59

Bekijk origineel

6 reacties

Volgens mij maar weet het niet zeker
Je kunt je contract pas ontbinden zodra deze zenders er af gaan dat duurt nog even dus
Misschien kan een webcare het hier even op pakken via het forum word je vaak netjes geholpen
Je hebt tot en met 31 mei de tijd om kosteloos op te zeggen. Daarna kan het pas weer v.a. de dag na je einddatum.
Er is wel 1 maand opzegtermijn. Dus als je maar voor 1 juni opzegt, maakt het niet uit of je abo bijv. nog doorloopt tot 25 juni (bij opzeggen op 25 mei).
  • Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
  • Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.
Bron: https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
@peter-keetfm neen, er staat duidelijk aangegeven in de info mail dat iedereen contractsvrij is tot 1juni. De medewerkers van KPN weten dit wel zeker.

Toen ik dit aangaf werd er nog meer tegengestribbeld. Heb zomaar mijn tijd laten verspillen door medewerkers die waarschijnlijk het opzeggen moeilijker moeten maken dan het is.
Klopt maar ik wist het niet zeker maar in de link van peterg staat alles in
En ik denk dat een webcare het abonnement stop kan zetten
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @R0739 Dank voor het doen van je verhaal hier. In praktische zin heeft Peter heel duidelijk aangegeven hoe het zit. Als gevolg van de aanstaande wijzigingen kun je tot en met 31 mei je contract laten stopzetten. Hier is niets geheimzinnigs aan en ieder klant heeft het recht om het abonnement te stoppen als hij of zij dat wil.

Ik vind het dan ook erg bijzonder dat het je zoveel tijd en energie heeft gekost om dit te regelen. Natuurlijk vind ik het jammer en dat mag de collega die je helpt ook vinden: je behoort echter wel geholpen te worden en dat jij en je kind je beledigd hebben gevoeld is uiteraard niet acceptabel.

Ik help je graag verder met het indienen van je klacht hierover. Wat ik in elk geval van je nodig heb zijn je gegevens: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Kun je ook aangeven op welke datum je hebt gebeld en ongeveer op welk tijdstip? Ik lees het graag.
Reputatie 7
Badge +20
Beste @R0739 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben dan hoor ik het heel graag van je!

Reageer