Klanten met een "Internet + 4K abonnement": Storingen + fouten kunnen jullie hier aangeven....

• 17 juli 2017
  • 44 reacties
  • 2199 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Beste klanten van KPN,

Op 4 juli jl. heeft KPN een nieuw abonnement voor klanten: "Internet + 2x 4K TV" uitgerold. Ik ben van mening dat ze hier beter mee hadden kunnen wachten. Want er zijn teveel "Bugs/problemen" met de 4K ontvangers zijn. Zo kan in 1x als je de TV en de ontvanger aanzet een sneeuwbeeld krijgen:

Sneeuwbeeld:

Heb je geen sneeuwbeeld, dan kun je ook nog de kans lopen dat je zwart beeld krijgt, en dat de resolutie op 720p gaat, en dan is alleen de minigids te zien en de menu zelf.

Zwart beeld:

Ik hoop met deze topic dat er meer klanten zich zullen melden als ze "Internet + 2x 4K TV hebben bij KPN. Want ik zat in de pilot met meerdere forumleden, en nu wil ik jullie als klant ook bij deze topic trekken. Aarzel niet, en vertel ons waar jullie tegenaan lopen. Tot horens!

44 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Goed initiatief @DennisSchreve!
Reputatie 7
Badge +18
Goed initiatief @DennisSchreve!Dank je wel! 🤗
Reputatie 7
Ervaar jij nog altijd deze problemen, of zijn ze ondertussen al verholpen?
Als je ze nog ervaart, hoevaak treden die problemen dan op?
Één keer per maand, één keer per week, dagelijks of zelfs elke keer dat je TV wilt gaan kijken?
Reputatie 7
Badge +18
Inmiddels is er een nieuwe kinderziekte opgedoken, nu had ik helemaal geen signaal meer:

Nadat ik de STB voor de 200ste keer achterop uit en daarna weer aan heb gezet werkte die weer! 😞 Dit moet toch echt zo spoedig worden opgelost. 😠
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Dennis, lastig dat je tv opeens geen signaal meer kreeg van de tv ontvanger. Net zoals @wjb ben ik ook benieuwd in welke frequentie je nog problemen ervaart! Is dat zeer regelmatig?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Dennis, lastig dat je tv opeens geen signaal meer kreeg van de tv ontvanger. Net zoals @wjb ben ik ook benieuwd in welke frequentie je nog problemen ervaart! Is dat zeer regelmatig?@Koen, dit gebeurt iedere keer als ik de TV en de ontvanger aan zet, en andersom. Oftewel eerst de ontvanger en dan de TV. Maar wat wjb ook al aangeeft is dat ze bij het TV-team al weten wat er aan de hand is, tot die tijd moet ik de tv-ontvanger achterop eerst uitzetten, en daarna weer aan om TV te kunnen kijken.
Reputatie 7
Heb je echt iedere keer helemaal geen signaal?
Dat is dan namelijk een behoorlijk serieus probleem en heel wat anders dan die sneeuwbeelden en zwarte schermen waarvan aangegeven is dat de oorzaak bekend is.
Reputatie 7
Badge +18
Heb je echt iedere keer helemaal geen signaal?
Dat is dan namelijk een behoorlijk serieus probleem en heel wat anders dan die sneeuwbeelden en zwarte schermen waarvan aangegeven is dat de oorzaak bekend is.
Dat met geen signaal hebben had ik gisteren. Weet nu nog niet wat ie nou doet, want ik heb het nog niet bekeken. Maar ik weet wel als ik de TV straks aan zet, dat ik weer zwart beeld en 720P heb. 😞 Ik kan je dit al zeggen, omdat ik weet dat dit gebeurd. Tussen de tv en de ontvanger communiceren ze niet goed met elkaar. 😞
Reputatie 5
Probeer voor de grap eens een andere high-speed HDMI kabel, gewoon in het kader van "niet geschoten is altijd mis".
Reputatie 7
Badge +18
Probeer voor de grap eens een andere high-speed HDMI kabel, gewoon in het kader van "niet geschoten is altijd mis".Inmiddels nog een harde reset gedaan, (lees je ook in de andere topic) En zet de TV aan, en er is nu niks aan de hand. 😯 Ik snap er niks meer van. 😒
Reputatie 5
Ook software in je TV kan buggy zijn, misschien had Sony toch wat gefixt in de firmware waardoor het nu wel goed werkt. Maar niet te vroeg juichen, eerst even een paar dagen aankijken 🤔
Reputatie 7
Badge +18
Ook software in je TV kan buggy zijn, misschien had Sony toch wat gefixt in de firmware waardoor het nu wel goed werkt. Maar niet te vroeg juichen, eerst even een paar dagen aankijken 🤔Inderdaad, ik juich niet te vroeg, wacht het nog even af. 👍🏼
Reputatie 3
Ik ben inmiddels ook tegen één van de door jullie beschreven probleem aangelopen met mijn Sony KD-55XE8505. Ik zette de STB aan maar kreeg geen beeld noch geluid. Het menu kon ik wel opvragen. Ik dacht me te kunnen herinneren dat door te Netflix openen dit probleem werd opgelost (zonder de STB via 't knopje achterop uit te hoeven zetten). Netflix werkte prima, zowel het beeld als het geluid. Toen ik Netflix weer afsloot had ik wel beeld, maar nog geen geluid. Het geluid kreeg ik niet meer aan de praat. Uiteindelijk heb ik de STB dus alsnog met het knopje achterop opnieuw moeten aanzetten. Het vreemde is echter dat ik de STB op 1080p@50Hz heb staan en dus niet op een van de 4K UHD instellingen. Of was al bekend dat de problemen niet alleen bij 4K UHD optreden?
Reputatie 7
Badge +27
Voor zover ik begrijp komt dit issue wel voornamelijk voor bij de 4K instellingen, maar kan het ook gebeuren bij de andere beeldinstellingen. Voor de volledigheid, kun je eens kijken of het beter/opgelost wordt als je de HDMI kabel vervangt?

We hebben navraag uitstaan over de huidige stand van zaken wat betreft deze issues en updates. Zodra we meer weten komen we er op terug.
Reputatie 7
Badge +18
We hebben navraag uitstaan over de huidige stand van zaken wat betreft deze issues en updates. Zodra we meer weten komen we er op terug.Ik ben echt benieuwd wat hier uit komt. Want deze issue was er ook al toen de testpilot nog actief was.
Reputatie 3
Voor de volledigheid, kun je eens kijken of het beter/opgelost wordt als je de HDMI kabel vervangt?
Ik gebruik de kabel die geleverd was bij de 4K STB. Als ik het me goed herinner is dit een HDMI 2.0 kabel? Volgens mij heb ik voor de rest alleen maar HDMI 1.4 kabels. Is het dan nog steeds nuttig om te proberen? Daarnaast is dit de eerste keer dat ik tegen dit probleem aanloop, dus dan is het lastig om te bepalen of het dan aan de kabel zou liggen.
Reputatie 7
Badge +18
Het is weer zover! Ik kreeg weer 720p en zwart beeld, dan kwam er weer wat beeld, en dan weer zwart beeld.

Toen ik weer even beeld had, toen sprong die op sneeuwbeeld.

Daarna heb ik mijn Sony eens teruggezet naar "fabrieksinstellingen." toen had ik weer beeld, maar wel op 720p. Vervolgens ging ik naar "beeldscherm & kwaliteit instellingen," toen zette ik hem op UHD@60Hz, en dat werkte niet. Oftewel de ontvanger of de TV accepteerde dit niet. Dus ik zette hem op 1080@p50, en toen ging het weer mis! Daarna kreeg ik weer sneeuwbeeld!!!! Wanneer komt er nou een nieuwe firmware voor de 4K ontvangers?
Reputatie 7
Badge +18
Even een update, net een half uur geleden de TV en de ontvanger (4K) aangezet, en nu werkt het weer. Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu zelfs me 4K TV moest resetten om weer TV te kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb vandaag een nieuw fenomeen, ik had nu zwart beeld, en niet de resolutie van 720p, maar nu bleef die op resolutie van 3840 x 2160 (UHD@60hz)

kon wel de menu's oproepen, maar geen tv kijken.
Reputatie 7
Badge +27
Voor de volledigheid, kun je eens kijken of het beter/opgelost wordt als je de HDMI kabel vervangt?
Ik gebruik de kabel die geleverd was bij de 4K STB. Als ik het me goed herinner is dit een HDMI 2.0 kabel? Volgens mij heb ik voor de rest alleen maar HDMI 1.4 kabels. Is het dan nog steeds nuttig om te proberen? Daarnaast is dit de eerste keer dat ik tegen dit probleem aanloop, dus dan is het lastig om te bepalen of het dan aan de kabel zou liggen.

Hmm, dan zou ik zeggen dat het dan niet direct nuttig is. Andere suggesties heb ik op het moment helaas niet.

De navraag hierover staat nog uit. Zodra we meer weten komen we hierop terug. Maar de meest recente, eerdere, informatie die we hebben is dat het in september verholpen zou moeten worden met een komende update.
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, mij bericht nog gezien? Met de afbeelding erbij?
Ik heb vandaag een nieuw fenomeen, ik had nu zwart beeld, en niet de resolutie van 720p, maar nu bleef die op resolutie van 3840 x 2160 (UHD@60hz)

kon wel de menu's oproepen, maar geen tv kijken.

Het probleem wat jij hebt is een HDCP probleem. HDCP is beveiliging tegen illegaal kopieren.
Voor 4k beeld is HDCP 2.2 nodig.
Zelf heb ik er ook last van met precies zelfde kenmerken. Ik heb wel een Philips 55PUK6400.
Ik denk zelf dat de TV niet goed met om kan gaan HDCP 2.2
Ik denk dat de storing zich alleen op bepaalde type televisies voordoet.
Als ik mijn Tuner instel op 1080p 60Hz heb ik helemaal geen problemen.
Reputatie 7
Het is inderdaad een HDCP probleem, dat wisten we al.
De HDCP handshake tussen de STB en de televisie verloopt niet altijd goed. De televisie van Dennis ondersteunt uiteraard gewoon HDCP 2.2, daar ligt het niet aan. Het development team van de 4K UHD ontvanger heeft al aangegeven de oorzaak gelokaliseerd te hebben en te werken aan een fix.
Als het goed is zal de fix voor dit probleem in de firmware van september opgenomen zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Lijst met to do's voor het technische KPN team :
- TV ontvanger loopt vaak vast bij het afsluiten van de netflix app.
- Als bij geluidsinstellingen alles op stereo staat, gaat de netflix app uit van 5.1 sound, en heb ik geen geluid tenzij ik bij elke nieuwe aflevering het geluid weer handmatig op normaal moet zetten.
- Haperingen bij sommige muziekzenders, voorheen nooit last van op HD ontvangers.
- Geluid op NPO zenders heel hard, op HD zenders vrij normaal en op de SD zenders heel zacht, niet op te lossen door met geluidsinstellingen te spelen. (Lees dat het aan de software ligt op alle ontvangers)
- Toevoegen code Phillips 43PUS6201 , op de huidige bekende codes werkt de ''Source'' optie niet op mijn tv. Alle codes en vergelijkbaar model geprobeerd, geen resultaat.
Ik heb sinds kort een 4K decoder, maar moet de decoder vaak een aantal keer per dag uit en aan zetten om weer beeld te krijgen. Het gebeurt eigenlijk altijd wanneer de TV decoder uit gezet zijn, en ik wil een uur later weer TV kijken, de decoder en de TV gaan aan, maar het beeld blijft zwart. Na een herstart van de decoder verschijnt er pas weer beeld. Tevens heb ik geen 5.1 geluid binnen NetFlix, met name de kinder films en series staan standaard op 5.1 geluid, dit geeft een krakend geluid. Ik moet dan via opties binnen NetFlix het geluid op bijv. Nederlands zonder 5.1 zetten. Dan is het geluid weer in orde.

Dus ik heb tevens last van een aantal van de bovengenoemde problemen.

Is er iets bekent over de datum van de firmware update?

Gr.

Timco

Reageer