Klanten met een "Internet + 4K abonnement": Storingen + fouten kunnen jullie hier aangeven....

• 17 juli 2017
  • 44 reacties
  • 2201 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Is er iets bekent over de datum van de firmware update?Als het goed is zal er rond 5 oktober een firmware update uitgerold worden.
Reputatie 7
De firmware update is beschikbaar.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-oktober-2017-7-1-31-inclusief-4k-ontvanger-438703/index1.html#post535841
Reputatie 7
Badge +18
Sinds ik deze update heb ontvangen, heb ik geen last van verstoringen:

1. Zwart beeld
2. Sneeuw beeld

Afkloppen! Tot nu toe gaat het goed, en dan zijn we een paar weken verder. 😎
Reputatie 7
Helaas is mijn ervaring anders en heb ik sinds de firmware update van een aantal dagen terug drie keer een sneeuwbui mogen aanschouwen. 😥
Reputatie 7
De winter begint vroeg dit jaar. En iedereen maar klagen over opwarming van de aarde (maar dat komt misschien doordat de KPN-ontvangers teveel energie verbruiken in stand-by 😜 )

Enfin, ik ga m'n skiën vast klaarzetten.🤔 😂 🤣
Hier had ik vaak problemen dat het beeld stil staat en er naar een andere zender moet worden gezapt, of dat zelfs de ontvanger opnieuw moet worden opgestart. Inmiddels ook 5 Oktober de nieuwe software geïnstalleerd maar de problemen zijn er nog steeds. Tijdens het schrijven van dit bericht al twee keer gehad dat alles stil staat, ze worden er hier niet vrolijk van. Verbinding is glasvezel 500 up en 500 down wat ook bijna gehaald wordt dus daar kan het niet aan liggen, nieuwe Cat 6 kabel gelegd rechtstreeks naar de Experiabox V10 maar dit helpt ook niet. Experia box opnieuw gestart, ontvanger software nogmaals ge-update, HDMI kabel vervangen maar allemaal zinloos. Heb je een abonnement van €83.- heel goed internet en zit je met een krakkemikkig 4K abonnement dat alleen maar frustratie geeft van begin af aan. Belachelijk na zo’n lange Beta fase dat er zulke slecht apparatuur of software wordt vrijgegeven voor consumenten. Ga morgen maar eens bellen voor een downgrade want dit kun je klanten echt niet aandoen. Mijn vrouw wordt er helemaal gek van dat ook de opnames hierdoor verstoord worden.
Jammer want voor de rest eigenlijk heel tevreden. Wat mij betreft kan 4K direct terug in Beta want is niet geschikt voor de klanten op dit moment.
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap dat jullie hier niet vrolijk van worden pvdhome, wat jammer dat het zo slecht werkt. De meest recente update bevat oplossingen voor verschillende kleinere problemen, het is helaas niet de langverwachte 'hdmi update', waarmee diverse beeldproblemen worden opgelost. Aan die update wordt nog hard gewerkt.

Ik geef je bevindingen door naar de ontwikkelaars. Bedankt voor je duidelijke omschrijving van de storing. Wat is het merk+type van jouw TV?
Tv die ik heb is een Sony BRAVIA KD-55X9005B en dit us een 4K natuurlijk.
Reputatie 5
Tv die ik heb is een Sony BRAVIA KD-55X9005B en dit us een 4K natuurlijk.
Check ook of je de laatste firmware op je TV hebt staan
https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kd-55x9005b
De nieuwste staat er al op. Maar problemen blijven gewoon. Twijfel nu zelf aan de NTU omdat ik in de V10 zie dat de verbindingslijn op 1.2 uur staat terwijl de verbinding nooit is verbroken door mij. Zou zo maar kunnen dat mijn probleem ontstaat door verbinding verlies met het netwerk. Zal dit is even in de gaten houden komende dagen. Zou zomaar kunnen dat deze NTU niet ok is.
Reputatie 7
Je kunt ook de (waarschijnlijk rode) kabel tussen NTU en V10 vervangen door een andere (betere?) korte netwerkkabel. Die rode kabel schijnt ook nog wel eens voor problemen te zorgen.
Dat is de enige die ik nog niet heb vervangen, zal hier een nieuwe cat 6 tussen plaatsen morgen en kijken of het helpt. Zal het hier plaatsen als het werkt, of niet.
Ik heb ook een aantal dagen geleden de firmware bijgewerkt van de mijn 4K decoder, maar helaas ik heb nog steeds dezelfde problemen. Meerdere keren per dag moet ik de decoder uit en aan zetten vanwege een zwart scherm. Ook is het krakende geluid bij NetFlix niet opgelost. Netflix staat standaard op 5.1, en dat werkt dus kennelijk niet.

Ik ga ook maar bellen voor een downgrade, want dit kan echt niet langer zo.
Nou gisteren in de avond toch nog maar even de rode UTP kabel van de NTU naar de Experiabox V10 vervangen door een nieuwe korte CAT6 kabel. Helaas zag ik vanmorgen alweer dat de verbindingstijd in de Experiabox op ongeveer 1.5 uur staat, wil dus zeggen dat de verbinding weer even is weggeweest. Wat ik niet weet of dit in de nacht vaker is gebeurd maar dat zal wel. Vandaag is even bellen hoe het kan dat er steeds opnieuw een verbinding wordt opgezet, het lijkt mij dat het moment dat de verbinding even weg is, en weer terugkomt dit ook het probleem veroorzaakt dat het beeld op de TV stil gaat staan. Als ik weer meer informatie heb zal ik de melding aanvullen.
Reputatie 7
@pdvhomeMisschien is het beter om voor dit probleem een separaat topic aan te maken.
Sony KD65XD8599 met nieuwste software (November), heeft vier HDCP 2.2 poorten, KPN 4K ontvanger zit nu op HDMI 3.

Probleem:
Regelmatig zwart beeld als 4K kastje wordt aangezet. Als je dan op de (KPN) menu knop drukt is dat wel gewoon zichtbaar. Het enige wat helpt is het herstarten van de ontvanger. Kabels (UTP, HDMI) zijn al allemaal vervangen door nieuwe, en ook op de andere HDMI poorten doet het zich voor. Sony heeft al een keer het moederbord van de TV vervangen, zonder resultaat.

Het zwarte beeld doet zich soms voor na opstart van kastje en TV (volgorde maakt daarbij niet uit), maar soms ook bij wissel van andere bron (Xbox One X en een PC) terug naar 4K KPN kastje (en het makt niet uit of hij al aan stond of in standby staat en dan pas ingeschakeld wordt). Telkens is het menu wel oproepbaar. Op de KPN ontvanger ook al diverse beeldinstellingen getest, maakt niet uit.

Is de ontvanger soms defect?
Reputatie 7
...Is de ontvanger soms defect?Je bent absoluut niet de enige die deze problemen ervaart. Dit is een probleem in de HDCP 2.2 handshake procedure tussen TV ontvanger en televisie. Een ruime maand terug is een medewerker van het iTV development team bij ons thuis geweest om metingen te verrichten en logfiles uit te lezen. In december zal er een firmware update specifiek voor 4K ontvanger uitgerold worden die dit issue eindelijk zou moeten tackelen.
Fingers crossed.
...Is de ontvanger soms defect?Je bent absoluut niet de enige die deze problemen ervaart. Dit is een probleem in de HDCP 2.2 handshake procedure tussen TV ontvanger en televisie. Een ruime maand terug is een medewerker van het iTV development team bij ons thuis geweest om metingen te verrichten en logfiles uit te lezen. In december zal er een firmware update specifiek voor 4K ontvanger uitgerold worden die dit issue eindelijk zou moeten tackelen.
Fingers crossed.

Thanks! Ben het goed zat eerlijk gezegd. Zit als sinds Juni te klooien hiermee en dichtte het toe aan de nieuwe TV.
Reputatie 7
Fingers crossed.
Thanks! Ben het goed zat eerlijk gezegd. Zit als sinds Juni te klooien hiermee en dichtte het toe aan de nieuwe TV.
Ook ik ben het goed zat, maar gelukkig is er nu een belofte van KPN dat de problemen op korte termijn verholpen zullen zijn.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-december-2017-7-1-35-5-441799

Reageer