Beantwoord

Komt Hbb-TV ook naar Interactieve TV?

Reputatie 7
Badge +17
Ik heb een vraag over Hbb-TV. Komt dit ook naar Interactieve TV? 

Waarom stel ik die vraag, omdat KPN "de rode knop" al voor andere diensten gebruikt. Voor mij hoeft het niet per se. Maar zijn er klanten die hierom vragen? En dan gaat het om I-TV klanten. Ik geloof dat het wel bij Digitenne aanwezig is? 

(Ik stel deze vraag, omdat ik er gewoon nieuwsgierig naar ben.)

icon

Beste antwoord door PeterG 15 april 2016, 10:27

Bij Digitenne kan HbbTV gebruikt worden MITS men zelf de televisie als ontvanger gebruikt met de CI module (Digitenne heeft geen CI+). De losse STB's hebben geen Hbb, want ze hebben geen netwerkmogelijkheid. Overigens kan Hbb wel gebruikt worden met een losse ontvanger van het merk VU+ (VUplus), die heeft LAN.

Voor interactieve TV zijn er nog geen plannen. Veel van de functies (voor NPO zelfs alle) zijn al beschikbaar via de app's van NPO en SBS in de SmartTV. Ook via Pr. gemist in de ontvanger van iTV. De radiozenders van NPO zijn óók gewoon via de decoder te krijgen, dus daar is Hbb ook niet voor nodig. Ook de gids is via EPG beschikbaar.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Bij Digitenne kan HbbTV gebruikt worden MITS men zelf de televisie als ontvanger gebruikt met de CI module (Digitenne heeft geen CI+). De losse STB's hebben geen Hbb, want ze hebben geen netwerkmogelijkheid. Overigens kan Hbb wel gebruikt worden met een losse ontvanger van het merk VU+ (VUplus), die heeft LAN.

Voor interactieve TV zijn er nog geen plannen. Veel van de functies (voor NPO zelfs alle) zijn al beschikbaar via de app's van NPO en SBS in de SmartTV. Ook via Pr. gemist in de ontvanger van iTV. De radiozenders van NPO zijn óók gewoon via de decoder te krijgen, dus daar is Hbb ook niet voor nodig. Ook de gids is via EPG beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +17

PeterG schreef op 15 apr '16 om 10:27u

Bij Digitenne kan HbbTV gebruikt worden MITS met zelf de televisie als ontvanger gebruikt met de CI module (Digitenne heeft geen CI+). De losse STB's hebben geen Hbb, want ze hebben geen netwerkmogelijkheid. Overigens kan Hbb wel gebruikt worden met een losse ontvanger van het merk VU+ (VUplus), die heeft LAN.

Ik vraag me ook af of het er überhaupt komt voor Interactieve TV. Omdat die "rode knop" voor andere doeleinden wordt gebruikt. Zoals Netflix en MéérTV. En kanaal 200 (Netflix) :)

Reputatie 7
P.S. nieuwsgierig naar de HbbTV van de NPO? Klik hier (ooit de link achterhaald, ben nog op zoek naar de link van die van SBS)

Helaas werkt Hbb op mijn 3 jaar oude Philips niet meer, gebruik dus áltijd de smart functie. En dat kan ook i.c.m. interactieve tv van KPN ;)

Reageer