Koppelen afstandsbediening lukt niet

  • 22 January 2020
  • 24 reacties
  • 13467 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ken de Arris VIP5202 afstandbediening niet koppelen aan mijn MTlogic LE-207784MT Tv en mis dus de knop TV en de geluidsbediening.
Is dit onmogelijk ? (KPN beloofde ergens ‘Geen problemen met je afstandsbediening’)

Het lukt mij ook niet om de universele ONE FOR ALL- URC7145 te koppelen aan de Arris VIP5202.

Om onnodige reactie te voorkomen; ik heb alles uit de handleiding al geprobeerd.
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 1

Als zelf KPN niet reageert, wat moet ik dan nog……………..

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @01 Max Uiteraard krijg je een reactie, alleen kan het even duren. Op het KPN Forum gaan klanten van KPN met elkaar in gesprek en wij -als KPN-medewerkers- staan uiteraard ook klaar om te helpen. Dat kan alleen niet direct. 

Om op je probleem in te gaan: Heb je deze pagina al eens bekeken? Misschien ben je het algemene topic over afstandsbedieningen op het KPN Forum ook al tegengekomen, hier vind je ook goede tips. Deze tip komt ook van die pagina: 

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken 

 

Zou je dit eens willen proberen? 

Reputatie 1

Het indrukken van de ‘menu’ toets (zie boven) heeft geen enkel effect.
U heeft het dan over een andere afstandsbediening.
Dit is de zwart-witte KPN AB.

Reputatie 7
Badge +20

De code ‘20’ is een alternatieve manier. Heb je de stappen op onze website voor je eigen model volledig gevolgd? Het zou toch echt moeten lukken. Let erop dat het indrukken van de source knop gelijktijdig gebeurt met het indrukken van de snelcode.

Reputatie 1

Ja, dat heb ik allemaal echt (!) geprobeerd. Zonder resultaat.

 

Die afst.bed. van de 5202 heeft geen snelcode 20 meer ( Bart_ !).

Voor MTlogic ga je als volgt te werk. (voor die nieuwe afst.bed.)

Houdt de source- en ok-knop gelijktijdig ca. 5 sec. ingedrukt totdat het rode ledje oplicht.
Typ dan de eerste code voor MTlogic in. De rode led knippert 2 X en de afst.bed. is ingesteld.

Probeer nu i.i.g. TV aan/uit en volume.

Werkt het niet volg dan de handelingen nogmaals met de volgende code.

De codes voor MTlogic: 005 en 009

Niet alle modellen worden ondersteund!

Bijlage: afstandsbediening instellen op tv.

Reputatie 1

Klopt. Dat had ik allemaal al gevonden, maar zonder positief resultaat.

Ik had ook een vraag , hoe de ONE FOR ALL- URC7145 te koppelen aan de Arris VIP5202, maar daar
is helemaal niet op gereageerd.

Ik stop ermee,

grtjs
 

Zelf zojuist een nieuwe ab gekoppeld aan mijn Samsung q60 met behulp van bovenstaande tip!

Source en ok knop 5 sec ngedruk houden (rode lampje brand) code 270 ingevoerd en YES!!

Bedankt Peter!

Jaap.

Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn afstandsbediening heeft het wel gedaan! Vervolgens van alles geprobeerd. Eerst alle stappen zelf doorlopen. Daarna met iemand van KPN aan de lijn alle stappen doorlopen. Zowel met source knop en sneltoets als koppelen via bluetooth en via instellingen. Mijn afstandsbediening zou dus volgens de KPN medewerker kapot zijn. Ik heb een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar je raadt het al: Niet gelukt. Veel knoppen werken. Ik kan programma's kiezen, etc. Tv knop aan/uit, volumeknoppen en mute knop doen het niet. En KPN heeft geen oplossing.

ik heb alle codes die vermeld staan in de lijst bij  OK en OKI geprobeerd, maar ik krijg de AB niet gekoppeld. (ook snelcodes 1-0 en 20 werken niet…

Andere suggesties svp?

Ik heb het voor elkaar. Als je de AB hebt met zwarte achterzijde en je weet welke sneltoets bij jouw tv hoort, gaat het lukken. Houd sourceknop en sneltoets ingedrukt tot het lampje knippert. Toets forward knop. Check of je volumeknop werkt. Zo ja, toets OK. Nee? Opnieuw doen. En opnieuw. En opnieuw. Ik heb dit minstens twintig keer achtereen geprobeerd. En toen: BAM - hij deed het. Let op: van schrik niet vergeten OK te toetsen. Succes

Ik heb het voor elkaar. Als je de AB hebt met zwarte achterzijde en je weet welke sneltoets bij jouw tv hoort, gaat het lukken. Houd sourceknop en sneltoets ingedrukt tot het lampje knippert. Toets forward knop. Check of je volumeknop werkt. Zo ja, toets OK. Nee? Opnieuw doen. En opnieuw. En opnieuw. Ik heb dit minstens twintig keer achtereen geprobeerd. En toen: BAM - hij deed het. Let op: van schrik niet vergeten OK te toetsen. Succes

ik heb die met de witte achterkant. In het lijstje staan 5 OK. en 4 OKI codes, maar geen werken. Heb ze nu allemaal 2x geprobeerd.

Hoe vaak moet ik het blijven proberen?

Ik heb ook een nieuwe afstandsbediening gekregen. De witte, met witte achterkant en bovenaan de cijfers. Het koppelen volgens het schema lukte tot 5x toe niet. Alleen de tv knop werkte. Maar ik heb de oplossing gevonden.

Stap 1: sourceknop +tv code 5 sec ingeduwd houden.

Stap 2: fast forwardknop induwen.

Stap 3: eerst mute knop uitproberen, dan volumeknop, dan source en als laatste de tv knop. Dan tv weer aanzetten met tv knop, en dan ok induwen. Volgens de beschrijving doe je eerst de tv knop, maar daarna deden de andere knoppen het niet. 

Voor mij bleek dit de oplossing. Hopelijk voor anderen ook.

Dat ga ik proberen!

Hoe moet ik een driecijferige code + sourceknop tegelijk 5 seconden ingedrukt houden?

Oh, ik snap het, jij volgt precies de instructie zoals die wordt gegeven op de KPN pagina voor instellen AB…. echter die snelkoppelingen werken bij mij niet en ik heb al zo’n beetje alle codes uit de merken lijst geprobeerd.…

geen succes dus 😢

Het is geen 3 cijferige code. De snelcode die bij de handleiding van de afstandsbediening zit.

Samsung code  1, LG code 2, sony code 3, philips code 4, panasonic code 5, loewe code 6, grundig code 7, sharp code 8, ltc code 9, hisense code 0.

Ik heb een philips tv dus druk de sourseknop tegelijk met cijfer 4 in.

 

Hallo , ik heb een Nikkei smart tv het lukt me niet op de afstandbediening met deze tv te koppelen iemand tips ?

Hoi, @Kimberleyjtt , welkom op het forum! :bouquet:

Welke afst.bed. heb je? Er zijn voor alle ab's codes voor Nikkei beschikbaar via kpn.com/afstandsbediening.

 

Hallo , ik heb een Nikkei smart tv het lukt me niet op de afstandbediening met deze tv te koppelen iemand tips ?

Hier precies hetzelfde, als het jouw al gelukt is,kun je dan de code plaatsen 

hallo, ik kan mijn afstandsbediening (wit met witte achterkant). niet koppelen aan mijn tv (Samsung, heb de modelcode niet TV hangt op)

heb alle codes 2x geprobeerd iemand een idee? 

@shurlita 

Zowel mijn Samsung uit 2019 als die uit 2006 werken met code 270. Afst.bed. T4H met Netflix-knop.

Houdt de source en OK samen ca. 5 sec. ingedrukt. Rood lampje knippert gaat branden.
Typ 270 in
Druk op OK-knop.

 

Hier ook nieuwe afstandsbediening gekregen. Koppelen met blauwpunkt lukt ook niet. Misschien moet kpn eens beter materiaal opsturen. Rotzooi en om hulp te krijgen ben je uren bezig. Alles via belachelijke forums. 

Heb wel wat beters te doen dan dit. 

Ook ik had problemen, de monteur had de AB ingesteld en alles leek te werken. Na een dag wilde ik wisselen van HMDI aansluiting (wilde terug van Apple TV naar de KPN tuner kastje) en dat werkte dus niet. Originele ab maar gebruikt zodat ik van hmdi kon wisselen. Daarna geprobeerd opnieuw de AB in te stellen bleek het geluid niet te werken en wisselen HMDI aansluiting ook nog niet. Gehele dag bezig geweest met alles wat kpn voorstelde en leden hier op het forum maar 100%werkend niet voor elkaar gekregen. Lastig als je vrouw a technisch is en met 2 afstand bedieningen moet werken! Wat schets mijn verbazing, 3e dag maar gewoon weer eens geprobeerd om de ab opnieuw in te stellen en met de basis regels werkte het nu 100%.

tip dus blijven proberen en aan kpn de tip regel een ab die wel meteen goed werkt😀