Beantwoord

Koppelen Draadloze Verbindingsset lukt niet

  • 8 January 2020
  • 13 reacties
  • 4966 keer bekeken

Ik probeer al tijden de 3e dvs te koppelen. Vandaag maar weer eens moed verzameld. Reset op basis, vervolg reset op dvs , lampjes blijven groen knipperen. Maar geen beeld 

tv beneden doet het wel ondanks dat ook hier alle lampjes groen knipperen 

wat gaat hier fout

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Carola56 13 January 2020, 13:07

Bekijk origineel

13 reacties

Zie deze uitleg van KPN-er Marcia:
Forum KPN:
dvs verbinden/pairen .

Of zie:
Problemen met draadloze verbindingsset oplossen.

Helaas, alle mogelijkheden reeds geprobeerd 

Nog een DVS 200 in de set?

Misschien gewoon stuk?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Carola56 Wat jammer dat je hier tegenaan loopt en dat de suggesties van Peter je niet aan een oplossing hebben geholpen. Welke type DVS heb je? 

De dvs 650

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Carola56 Wat gebeurd er bij het koppelen? Hou je de apparaten wel dicht bij elkaar als je dit doet? Misschien is de afstand tussen apparaten te groot, waardoor het niet lukt. Als dit ook niet het geval is zou het heel goed kunnen dat er inderdaad een adapter defect is geraakt. 

Afgelopen zaterdag alle 3 op elkaar gezet in 1 stopcontact nadat ik alles had geprobeerd en nergens meer tv kon kijken . Bij 2/3 brandde het huisje en bij de 3e lukte dit niet . Het lijkt er op dat er 1 van de 3 kapot is , alle lampjes blijven eindeloos knipperen ? ( wel altijd normaal gewerkt ) ik heb dus wel weer tv maar boven nog steeds niet

ga kijken om een extra adapter aan te schaffen en of ik deze wel aan de praat kan krijgen tenzij jullie als kpn een ander idee hebben

ga kijken om een extra adapter aan te schaffen en of ik deze wel aan de praat kan krijgen tenzij jullie als kpn een ander idee hebben

Enige andere mogelijkheid is netwerkkabels leggen.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Carola56 Excuus voor de late reactie. Ik hoop van harte dat het inmiddels is gelukt om een nieuwe adapter aan te schaffen of om kabels te leggen, zoals Peter suggereert. 

Nog niets ondernomen, terug naar bekabeling is terug naar af ( net alles weggehaald)

ik ga kijken naar een nieuwe adapter 

Nog niets ondernomen, terug naar bekabeling is terug naar af ( net alles weggehaald)

Dat is de omgekeerde wereld. Wij raden altijd kabels aan. En tot die kabels er zijn en je wel signaal wilt tijdelijk de DVS.

Nadelen DVS:
Signaalsnelheid 50 % bij 2 adapters, nog maar 33 % bij 3 adapters en bij 4 maar 25 %
Gevoelig voor storingen op lichtnet (o.a. led met dimmer/adapter en magnetron en motorische apparaten als mixers)

Reputatie 7
Badge +6

@Carola56

Je kunt dit als volgt oplossen (zelf ook probleem gehad)

Je download de devolo cockpit op de laptop 

https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Op de achterkant van de adapters staan codes.

Bekijk nu het volgende filmple op youtube hoe je de adapters kunt toevoegen

 

@PeterG : wij hebben de DVS al jaren en nooit problemen gehad. Advies van KPN gekregen ooit 🤔

@pietheingrun : dank voor de tip, ik ga er naar kijken en laat het je weten. Ze hebben alledrie jaren goed gewerkt maar na een verbouwing waarbij we tijdelijk de 3e niet nodig hadden deed hij he niet meer.

Reageer