Beantwoord

Koppelen magic remote LG aan Arris VIP5202

  • 2 March 2021
  • 20 reacties
  • 5368 keer bekeken

Ik heb al dingen gelezen hier op het forum, maar het lukt me niet om de Magic Remote van LG te koppelen aan de Arris VIP5202. 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 5 March 2021, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Annemiekvdv, jammer dat je er nog niet uit gekomen bent met je LG afstandsbediening. 

Ik kan je zelf alleen helpen met de KPN afstandsbediening. Gelukkig hebben we verschillende behulpzame forumgebruikers met veel kennis hier. Ik hoop dat iemand hier langs komt in jouw topic, of dat je de oplossing in een ander topic tegen komt. Als je een oplossing tegen komt, laat het gerust weten, mogelijk zijn andere bezoekers daar ook weer mee geholpen :)

Het werkt NIET via bluetooth. Als de ontvanger niet in het zicht van het scherm staat, maar in een kastje eronder gaat het niet werken. Als de LG-tv is ingesteld voor kpn stuur je de opdracht via BT naar het televisietoestel die het via InfraRood (IR-hub) weer uitstraalt.

Enkele topics die ik gevonden heb:

 

Ik had alle stappen doorlopen zoals staat in het forum bericht van LG Magic remote koppelen aan Arris ontvanger, maar hij koppelt niet. Je kunt ook kiezen om op basis van modelnaam te koppelen maar daar staat de VIP5220 niet tussen.

 

Je kunt koppelen met de '’naam'’ van een van de andere modellen van KPN. De IR codes zijn allemaal gelijk.

Motorola vip1960 / 1963 / 1903, Arris vip2952, Arcadyan hmb2260, ...

Ook bv de Arris VIP 2952 werkt niet, die had ik al geprobeerd

 

Staat de ontvanger wel in het zicht van het scherm????!!! En niet op een plank of IN een kastje eronder ofzo.

Nu ook de hmb2260 geprobeerd, die werkt ook niet

een van de 2 1960 og 1963 heb ik eerder geprobeerd, werkte ook niet.

 

Ontvanger staat niet in een kast gewoon in het zicht net onder het scherm

 

Heb je nog een oude(re) KPN afst.bed. liggen? Om te checken of de 5202 het überhaupt nog wel doet met IR bediening? (na koppelen van de bijgeleverde BT-kpn-afst.bed.)

De KPN afstandsbediening werkt wel en dat is volgens gewoon de infra rood afstandsbediening. Die werkt niet als het kastje ergens achter staat.

 

De KPN afstandsbediening met zwarte achterkant? (die werkt met Bluetooth afk. BT)

Vreemd. Ikzelf heb een Samsung tv en dan werkt het wel met de Samsung afst.bed. Maar die afst.bed. gebruik ik niet voor de tv-decoder. Als ik de decoder gebruik dan gebruik ik de kpn afst.bed. Meer heb ik dán niet nodig, want volume gaat daar ook mee.

De Samsung One Remote is “wat” onhandig. Deze heb ik.

Gebruik ik apps in de Samsung tv zelf dan gebruik ik de One Remote. Meer heb ik dán ook niet nodig…. O.a. NPOstart gebruik ik via de tv zelf.

Ofwel, altijd maar één v.d. 2 nodig. Wat je ook doet; je gebruikt er 1. Of de één of de ander.

Samsung en LG zijn de meest compatibele merken met KPN.

Het lijkt toch echt met IR te werken en niet met BT. Als hij ergens achter staat dan reageert hij niet. Ik heb ook op het Forum gevonden dat hij met IR kan werken , want daarin staat dat je BT kunt forceren en ook iets over koppelen met IR. Wij vinden juist de Magic Remote van LG heel handig. Ik heb al gevraagd bij de leverancier of het kan zijn dat de afstandsbediening “kapot” kan zijn.

 

Wij vinden juist de Magic Remote van LG heel handig

Die Magic Remote van LG heeft tenminste cijfertoetsen. Maar heb ooit iemand met kabeltv moeten helpen om de zenders in te stellen. Moest “zwabberen” om door het menu te gaan. En vond dat toen verschrikkelijk onhandig. Werd er bloednerveus van. Terwijl ik toch al zo'n +15 jaar menugebruik bij apparaten gewend ben.
Het is mij toen ook niet gelukt….

Reputatie 1

Ik had hetzelfde probleem, en bij universele afstandbediening instellen ( in het tv menu ) moet je inderdaad kiezen voor Motorola 2 deze werkt perfect met alle functies.

Na lang proberen is het me toch gelukt om de LG magic remote te koppelen. Uiteindelijk lukte het toen ik koos voor handmatig instellen en de CH ^ verscheen als knop.

Als je bij het instellen van een nieuw apparaat/afstandsbediening kiest voor Motorola, en daarna voor profiel 2, dan werkt de Magic Remote perfect met de Arris 5202.

Kies je Arris in plaats van motorola, dan werkt het niet (helaas).

 

PS: het "beste antwoord" hier schept alleen maar verwarring. PeterG zegt het eerder eigenlijk al goed: probeer de andere merken Motorola of Arcadyan.

Reputatie 1

Ik heb het op deze manier werkend gekregen:

  1. Ga naar Thuisdashboard
  2. Instellingen voor universele afstandbediening
  3. Kies de HDMI poort welke je wilt configureren
  4. instellingen beheren
  5. Handmatig instellen
  6. DIT IS DE BELANGRIJKSTE STAP, kies niet rechtstreeks voor KPN, maar ga naar “meer weergeven”, en kies daar dan wel voor KPN.
  7. Dan komt er het beeld met driehoek en CH, en test je met de OK knop en pijltje op de magic remote of je die kan aanklikken.

Ik heb het op deze manier werkend gekregen:

  1. Ga naar Thuisdashboard
  2. Instellingen voor universele afstandbediening
  3. Kies de HDMI poort welke je wilt configureren
  4. instellingen beheren
  5. Handmatig instellen
  6. DIT IS DE BELANGRIJKSTE STAP, kies niet rechtstreeks voor KPN, maar ga naar “meer weergeven”, en kies daar dan wel voor KPN.
  7. Dan komt er het beeld met driehoek en CH, en test je met de OK knop en pijltje op de magic remote of je die kan aanklikken.

Dank! Kreeg het maar niet voor elkaar. Na dit te hebben gedaan werkt de remote weer als vanouds.

Thank god het werkt. Dank aan bovenstaande.

Thanks!!!

Werkt als een zonnetje!!👍🏼