Beantwoord

Koppeling afstandbediening met tv

  • 30 July 2019
  • 12 reacties
  • 252 keer bekeken

In alle opzichten heb ik beiden weer kunnen koppelen. Echter niet met aanzetten van de tv met de toets linksboven. Dat moet ik doen met afstandsbediening van de tv zelf. Verder werkt alles. Dus ook het uitzetten van de tv met diezelfde knop linksboven. Dat gaat dus wel.
Wat kan ik daaraan doen?
icon

Beste antwoord door PeterG 8 August 2019, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Heb je de snelcode gebruikt? Doe de procedure dan nogmaals. Dan laadt ie net ff andere codes.

Anders nog een andere 3-cijferige code proberen. De eerste is niet altijd de beste 😉

Op zich is het wel héél apart dat ie met die toets niet aan gaat maar wel uit. Het is één en dezelfde IR-code.
Hoi @Age Veenstra . Welkom op het forum.
Jammer en vreemd dat het op deze manier niet goed werkt. @PeterG geeft een aantal waardevolle tips. Laat je weten of het hiermee lukt?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je het hebt kunnen oplossen. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!
Ik heb het nog een keer overgedaan. Met de snelcode. Helaas geen verschil. Uitzetten gaat prima. Maar met dezelfde toets aanzetten niet. Dat blijf ik dus maar doen met de afstandsbediening van de tv zelf. Niet een heel groot probleem maar toch. Vreemd blijft het.
Het blijft vreemd. Welk merk en type tv is het?
Samsung B 2030 HD
als code gebruikt 307
Heel apart. Ik denk dat je wel een goed resultaat zult hebben met de 3- en 4-cijferige merkcodes.

Uitleg en codes kpn.com/afstandsbediening. Als de eerste code niet het gewenste resultaat heeft dan procedure met volgende code etc.
Samsung B 2030 HD
als code gebruikt 307

Zoooo, die is al "wat ouder". En een kleintje: 20 inch. Helaas ook niet Full HD maar HDready. Kom 'm op google tegen met berichten uit 2010.
Die code (307) vindt ik idd mbt de B1930HD. B2030HD kent de tool niet.

Ik vul echter nóóit een typenummer in maar gebruik de merkcodes.

Dus probeer vooral ook deze codes eens:
  • 314
  • 523
  • 316
  • 302
(er zijn er evt. nog meer)
Stop knop indrukken totdat ledje knippert. Code intoetsen, nadat ledje knippert is a.b. klaar. En proberen.
Niet? dan procedure met volgende code.
Bingo! en heel erg bedankt.
Met 314 is het opgelost. De ab kan alles weer.

Groet, Age
Hartsstikke mooi! Veel plezier er weer mee. 😄
Nogmaals veel dank! 👍
Top! Nice work @PeterG ! 🙂 en fijn dat het werkt, @Age Veenstra !! Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden!