Beantwoord

Korting of acties voor al bestaande klanten voor Internet en TV

• 13 november 2018
  • 21 reacties
  • 14331 keer bekeken

Wij zijn einde abonnement met ons ITV pakket en zie op de website hele mooie aanbiedingen met PS4 aanvullingen. Bij ons thuis zou iemand heel erg blij worden van deze actie maar ik zie dat deze niet voor ons gelden. Enkel een nieuwe klant kan van deze voordelen gebruik maken. Als ik mijn abonnement verleng ben ik in principe toch ook een nieuwe klant? Jammer dat een trouwe klant steeds weer het KPN Compleet verhaal te horen krijgt als het om een korting of actie gaat.
icon

Beste antwoord door Susan_ 14 november 2018, 13:06

Goedemiddag Roy, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp de teleurstelling, vanuit jou omdat je graag iemand in het gezin hier blij mee wil maken. Sommige kortingen en acties zijn alleen voor nieuwe klanten, maar bij deze actie kunnen ook al bestaande klanten kans maken op bepaalde prijzen! Als je op + Bekijk Playstation Cadea's klikt, dan komt er rechts in het scherm een pop-up met informatie. Als je even naar beneden scrollt, zie je het kopje PlayStation 4 winnen:
Daarnaast maken alle klanten die al Internet en/of TV van KPN thuis hebben of een nieuw Internetabonnement (met of zonder tv) afsluiten, kans om een PlayStation 4 te winnen.Meedoen aan de winactie kan zolang de actieperiode “Voor de Gamers” loopt. De periode loopt van 13 november t/m 31 december 2018.
Doe mee aan de winactie

Ik zou dus sowieso klikken op, doe mee aan de winactie, voor die Playstation 4!

Verder kan je soms, afhankelijk van je huidige pakket en welk pakket je wil gaan afnemen na verlenging, korting krijgen omdat we hier een upgrade in zien (bijvoorbeeld van Alles-in-1 Instap naar Internet en TV (4K)). Dit kan je bekijken in MijnKPN of even voor bellen (0800-0402) om hier meer informatie over te krijgen.
Bekijk origineel

21 reacties

Dit is (helaas) niet alleen bij KPN, elke provider beloond alleen nieuwe klanten.
Dit is (helaas) niet alleen bij KPN, elke provider beloond alleen nieuwe klanten.

Het enige voordeel dat bestaande klanten, bij KPN, kunnen behalen is de korting zoals vermeld op de website (deze is nu 3 maanden € 39,00 i.p.v. het normale bedrag). Alvorens je deze korting krijgt zul je echter zelf moeten bellen en moeten vragen naar afdeling opzeggingen/retention. Dan nog geldt dat je best op je strepen moet staan anders krijg je de korting alsnog niet.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb jaarlijks contact met de afdeling Opzeggingen die tegenwoordig Klantbehoud heet. Mijn ervaring is dat er best te onderhandelen is. Het lukt mij in elk geval ieder jaar om een extra korting los te peuteren.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Roy, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp de teleurstelling, vanuit jou omdat je graag iemand in het gezin hier blij mee wil maken. Sommige kortingen en acties zijn alleen voor nieuwe klanten, maar bij deze actie kunnen ook al bestaande klanten kans maken op bepaalde prijzen! Als je op + Bekijk Playstation Cadea's klikt, dan komt er rechts in het scherm een pop-up met informatie. Als je even naar beneden scrollt, zie je het kopje PlayStation 4 winnen:
Daarnaast maken alle klanten die al Internet en/of TV van KPN thuis hebben of een nieuw Internetabonnement (met of zonder tv) afsluiten, kans om een PlayStation 4 te winnen.Meedoen aan de winactie kan zolang de actieperiode “Voor de Gamers” loopt. De periode loopt van 13 november t/m 31 december 2018.
Doe mee aan de winactie

Ik zou dus sowieso klikken op, doe mee aan de winactie, voor die Playstation 4!

Verder kan je soms, afhankelijk van je huidige pakket en welk pakket je wil gaan afnemen na verlenging, korting krijgen omdat we hier een upgrade in zien (bijvoorbeeld van Alles-in-1 Instap naar Internet en TV (4K)). Dit kan je bekijken in MijnKPN of even voor bellen (0800-0402) om hier meer informatie over te krijgen.
Beste Susan,
bedankt voor de reactie!
Het blijft een vreemde zaak dat een vaste klant moet gaan dreigen met opstappen alvorens men een extra korting krijgt. En daar is het mij in dit geval nog niet eens om te doen. Het belonen van de trouwe klanten zou naar mijn mening iets hoger in het vaandel moeten staan bij KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Roy, geen probleem. Ik snap je standpunt, en ben het er in zekere zin ook mee eens! Ik kan alleen niks aan het beleid doen, deze keuzes worden gemaakt en dat wordt niet beslist na een nachtje slapen. We moeten uiteindelijk ook blijven investeren in onze diensten, het netwerk en services. Dat is helaas ook niet gratis. Het KPN Compleet verhaal blijft natuurlijk, en verder proberen we bestaande klanten steeds meer te betrekken in de acties 😉
in ieder geval krijg je op deze manier wel scheve gezichten en is het dus niet vreemd dat mensen dreigen met opstappen.
Het is niet iets wat ik prefereer maar als dat de oplossing is...
in ieder geval krijg je op deze manier wel scheve gezichten en is het dus niet vreemd dat mensen dreigen met opstappen.
Het is niet iets wat ik prefereer maar als dat de oplossing is...

Het is hoe het businessmodel van vele bedrijven werkt en eigenlijk is het niets nieuws, je ziet het bijvoorbeeld ook bij een aantal sportverenigingen, tijdschriften, dagbladen etc. Het is te begrijpen dat jij deze methode liever niet ziet en dat je misschien liever ziet dat bedrijven actief hun consumenten benaderen. Het nadeel is echter dat dankzij dit businessmodel bedrijven enorme winsten maken omdat slapende klanten gewoon het volledige bedrag blijven betalen, een handjevol van hen verhuist naar een andere provider of neemt wel contact op om te verlengen. Wil je dat ieder jaar contact met jou (en ieder andere klant) wordt gezocht voor een nieuw aanbod kun je dus rekenen op een abonnementsverhoging van al gauw een tientje of 1 a 2 per maand, want ergens moet dat verlies op die slapende klanten worden gecompenseerd.
------

Helaas is dit een terugkerende discussie en in plaats van te verwachten dat bedrijven actief achter de consument aan gaat, zou de consument zelf eens wakker moeten worden. Vandaag de dag zijn teveel zaken vanzelfsprekend voor de consument waardoor luiheid en laksheid ontstaat.

Misschien is het om dit soort discussies in de toekomst te voorkomen wellicht beter wanneer alle providers de acties voor nieuwe klanten en bij verlengen, voor eens en altijd te staken zodat iedere klant krijgt wat ook andere klanten krijgen. Wellicht zou de wetgeving dan ook veranderd moeten worden en zonder opzegtermijn, de prijsverhogingen ook doorgevoerd moeten worden want eerlijk is eerlijk, als nieuwe klanten een hogere prijs moeten betalen, dan moeten ook bestaande klanten dit maar gaan doen. Want zeg nu zelf, de discussies lijden vaak nergens toe daar webcare of klantenservice medewerkers hier geen invloed op kunnen uitoefenen waardoor je eigenlijk in een vicieuze cirkel terecht komt.

Afschaffen lijkt dan dus gewoon de enige oplossing om dit probleem voor eens en altijd op te lossen. Ik zie het aantal negatieve reacties al komen, maar als we eens reëel kijken naar discussies als deze is het eigenlijk nooit goed genoeg.
Grappig dat ik deze ochtend van Essent een mailtje krijg, omdat een een trouwe klant ben kreeg ik allerlei extra's. Sommige bedrijven waarderen hun klanten dus wel ;-)

Lees, en leer KPN. Beleid kan aangepast worden @Susan_ breng het eens in een meeting als onderwerp?
@GerritS76 Afschaffen hoeft niet, hanteer het kortingsmodel voor vaste klanten wat je bij een autoverzekering ook krijgt. Na een jaar x-% korting, maximaal oplopend tot een bepaald % natuurlijk.... simpel op te lossen toch?
Reputatie 6
Badge +12
een autoverzekering is echt anders hoor hier betreft schade vrije jaren korting
als je ieder jaar brokken maakt betaal je ook de hoofdprijs
maar ik ben het er wel mee eens als je jaren klant bent dat je ook na een jaar kunt verlengen met nieuwe kortingen wat al jaren bekend is met onze mobiel 1/2 jaar gewoon weer verlengen en volle korting
ik vind dat belachelijk dat het met internet (alles in 1) thuis niet kan of beter gezegt ze doen het niet alleen maar nieuwe klanten lokken en bestaande klanten de hoofdprijs betalen nogmaals belachelijk
@GerritS76 Afschaffen hoeft niet, hanteer het kortingsmodel voor vaste klanten wat je bij een autoverzekering ook krijgt. Na een jaar x-% korting, maximaal oplopend tot een bepaald % natuurlijk.... simpel op te lossen toch?

Autoverzekering vs. provider is niet te vergelijken. Bij een autoverzekering heb je te maken met leeftijd, aantal jaren dat je schadevrij hebt gereden, nog niet gesproken over het toenemende aantal verzekeringen dat kijkt naar jou inkomen, waar je woont etc.

\daarnaast stijgen de verzekeringen bij voertuigen een stuk meer in tegenstelling tot wat je bij een provider ziet. Tussen december 2016 en juli 2017 bedroeg de verhoging bijvoorbeeld gemiddeld 20% wat een paar honderd euro is op jaarbasis.

De wens van menigeen om iedereen jaarlijks een vaste-klanten korting te geven snap ik, maar dat houdt ook per direct "en per definitie" in dat je eerst te maken krijgt met een enorme prijsstijging om de winst/omzet op slapende klanten te minimaliseren. De winst zit hem bij providers in slapende klanten die gewoon hun overeenkomst stilzwijgend laten doorlopen en niet profiteren van de korting. Als iedereen dus straks een korting zou moeten krijgen, dan houdt dit per definitie in dat deze korting eerst flink in rekening gebracht moet worden. Het gevolg is dat je te maken krijgt met een prijsstijging van 2 tientjes per maand. Ik vraag mij dus af of jij werkelijk 3 (of 6) maanden korting wilt van 6 tientjes per maand, maar na die periode voor het abonnement dat nu 5 tientjes kost, ineens 7 tientjes moet afrekenen omdat je zo nodig die korting ieder jaar wilt hebben.

Je denkt tenslotte toch niet dat KPN het verlies d.m.v. kortingen voor eigen rekening neemt? En geloof mij maar, het aantal slapende klanten is aardig hoog bij menig provider aangezien een groot deel van de klanten gewoon tevreden is en geen al te hoge verwachtingen heeft.
Reputatie 6
Badge +12
ja dat kan maar laat de slapende klanten lekker slapen daar kiezen ze zelf voor
en voor klanten die graag willen verlengen met een jaar hun in hun keuze laten en korting geven
slapende klanten heb je overal ook bij mobiel en die laten het tegen hoge kosten door lopen maar goed hun keus
als je bij dochters van kpn kijkt kan het veel goedkoper net als veel aanbieders dan kun je wel zeggen stap lekker op ik heb dus geen zin in alles in huis te gaan aanpassen met andere apparatuur
ik vind dan ook dat er een mogelijkheid moet komen voor de niet slapende klanten
deze klanten doen ook de moeite om het allemaal uit te zoeken
ik ben van mening als je een jaar klant bent gewoon een nieuw contract moet kunnen krijgen met de apparatuur wat je al in huis hebt
je krijgt door deze instelling van providers een hoppa dan dit jaar naar provider a dan naar provider b enz.
dit kost nog veel meer dan een paar bestaande klanten korting geven die met een jaar willen verlengen
als je bij dochters van kpn kijkt kan het veel goedkoper net als veel aanbieders dan kun je wel zeggen stap lekker op ik heb dus geen zin in alles in huis te gaan aanpassen met andere apparatuur
ik vind dan ook dat er een mogelijkheid moet komen voor de niet slapende klanten
deze klanten doen ook de moeite om het allemaal uit te zoeken
ik ben van mening als je een jaar klant bent gewoon een nieuw contract moet kunnen krijgen met de apparatuur wat je al in huis hebt
je krijgt door deze instelling van providers een hoppa dan dit jaar naar provider a dan naar provider b enz.
dit kost nog veel meer dan een paar bestaande klanten korting geven die met een jaar willen verlengen

Ik vergelijk de tarieven al een aantal jaar maar ben tot op heden eigenlijk nog altijd geen enkele dochter tegengekomen die (in mijn geval) goedkoper is dan KPN. Mooi voorbeeldje;
KPN Internet Only 200/200 a € 43,37 per maand
Telfort Internet Only 200/200 a € 48,75 per maand
T-Mobile Internet Only 200/200 a € 43,63 per maand

Kijken we in combinatie met TV, dan lopen de prijzen nog altijd niet veel uiteen en blijft KPN één van de weinige providers waarbij geen aansluitkosten van toepassing is. Sowieso geldt voor mijzelf dat ik straks hooguit nog internet afneem bij KPN en mobiel onderbreng bij bijvoorbeeld Simpel wat mij op maandbasis met 2 abonnementen alleen al zo'n € 20,00 per maand zal schelen.

Wat ik mij dus afvraag is, hoe vergelijken mensen (zoals jij Peter) de prijzen en komt men tot de conclusie dat KPN dochters goedkoper zijn? Wellicht vergeten de eenmalige aansluitkosten mee te rekenen en vergeten dat het merendeel van juist die providers niet na verstrijken van de overeenkomst, de overeenkomst met de dan geldende kortingen, verlengen? Want zeg nu zelf, bij bijna geen enkele provider kun je (zoals bij KPN) contact opnemen en aangeven dat je overstapt tenzij ze een korting geven.
Reputatie 6
Badge +12
iternet en tv basis 51,50 euro
bellen 1 euro
200/200 8,99 euro
totaal 61,49 euro
dit betaal ik dan en vind dat een korting wel op zijn plaats vind
daar naast ziggo 14,99 euro
en pluspakket 9,95 euro
vaak heb ik ook glas 500/500 12,99 euro i.p.v. 200/200

maar om helemaal van het onderwerp af te buigen
vind ik als je een jaar contract hebt je met een nieuw contract mag starten met korting
net als mobiel wat vaak 2 jaar loopt
iternet en tv basis 51,50 euro
bellen 1 euro
200/200 8,99 euro
totaal 61,49 euro
dit betaal ik dan en vind dat een korting wel op zijn plaats vind
daar naast ziggo 14,99 euro
en pluspakket 9,95 euro
vaak heb ik ook glas 500/500 12,99 euro i.p.v. 200/200

maar om helemaal van het onderwerp af te buigen
vind ik als je een jaar contract hebt je met een nieuw contract mag starten met korting
net als mobiel wat vaak 2 jaar loopt

200/200 nam ik als voorbeeld omdat Telfort bijvoorbeeld geen 500/500 levert, net zoals KPN niet de 750/750 levert zoals T-Mobile doet. De vergelijking die ik maak is hierom dan dus net even wat reëler dan wat de consument over het algemeen doet, KPN 500 vs. Telfort 200 is tenslotte niet reëel te noemen.

Ik snap de beweegredenen waarom een "vaste" klant, een korting wenst zoals nieuwe klanten maar anderzijds. Die nieuwe klant moet vaak x-weken wachten tot alles van start gaat, moet over het algemeen een vrije dag nemen voor de monteur en weet nog niet zeker of deze na dat ene jaar nog wel zal blijven. Het bellen en aangeven dat je anders wilt opzeggen is dan dus een goede oplossing om korting te krijgen, het is een extra stukje service maar providers zijn het uiteindelijk niet verplicht om het ook werkelijk te geven. Op zich mag de consument hierom dan dus best in zijn/haar handjes wrijven.

Bij mobiel is het overigens net zo krom hoor. Bij het merendeel van je providers zie je dat de consument zelf moet bellen en over het algemeen mag je dan verlengen onder de actie die geldt voor nieuwe abonnementen. Dit is dan dus ook de reden waarom je bij een aantal klanten van KPN ook ziet dat ze op een hele oude propositie zitten waarbij wel enkele voordelen zoals 4G aanwezig zijn met bedragen van rond een tientje terwijl deze abonnementen vandaag de dag al gauw 6 tientjes of meer zouden zijn (ik bedoel dan de klanten die nog te maken hebben met FUP op dataverkeer i.p.v. een harde data limiet).

En als dan inderdaad zou moeten worden doorgevoerd zoals @Jurgen Valks voorstelt, dan zou het ook inhouden dat die mensen gedwongen zullen moeten worden om abonnementsvormen af te nemen zoals ze nu worden aangeboden. En ik denk niet dat consumenten nog verder gedwongen willen worden zoals nu al het geval is.

Al met al; een hele leuke discussie maar een goede middenweg is er niet. KPN zal geen winst/omzet willen inleveren, de consument wilt niet nog meer betalen om die kortingen van 3 of 6 maanden gecompenseerd te krijgen. Aan het eind van de streep mogen we gerust stellen dat het een pat-stelling betreft.
ik vind het schandaliger dat je als klant bij elke aansluiting weer aansluitkosten betaald, je bent immers al klant.
ik vind dat hier een wet voor moet komen, klant is klant of je nou 10 abbonementen neemt of 1.
1 keer aansluitkosten is duur genoeg... foei KPN
Ik vind het ook erg jammer dat je als jarenlange trouwe klant niet een extra voordeel kunt krijgen op het abonnement. Ik heb een korting gekregen voor 6 maanden, maar daarna val je weer terug op het oude contractstarief. Het zou de KPN sieren als ze hun " harde kern" wat maar privileges zouden geven en daarmee laten zien dat ze deze klanten graag willen behouden. Ik zit er sterk over na te denken om over te stappen naar een provider die wel oog heeft voor haar trouwe klanten.
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond Keszie ik zelf ben ook maar een klant van kpn maar ik krijg het pluspakket gratis en onderlinge bellen gratis als je mobiel telefoon heb en als in een Premium heb. Dus ze geven dus wel wat weg ikzelf heb het al een paar jaar zo 😉😀
Reputatie 7
Badge +9
Je snapt toch ook wel dat niet iedere vaste klant korting kan krijgen. Wie gaat dat betalen dan? Reken eens uit...2 miljoen klanten en die geef je allemaal zeg € 10,00 per maand korting. Dat is het gauw gebeurt met kpn.
Hoi,

Ik zou het liefst alles voor niets willen hebben in mijn leven.
Ook van KPN, en zeker van de bakker waar ik al 30 jaar van mijn leven brood en andere producten koop, hetzelfde geld ook voor de slager ook al dertig jaar klant om over de de supermarkt nog maar te zwijgen.

En nee ik wil geen zegels en ook geen messenset. Ik wil geld terug, en liefst zo veel mogelijk.
Of korting maar dan wel een flinke korting. Ben al zo lang klant.

Reageer